ایرنا نوشت:

دو تن از زائران ایرانی ربوده شده توسط معارضان سوری امروز (جمعه) آزاد شدند.
این دو زائر ایرانی آزاد شده که گفته می شود نام آنان ' شاه مراد نجفی طالب' و 'شاه قلی قلاوند' است، تحویل ماموران سازمان اطلاعات ترکیه در مرز این کشور و سوریه شده اند.

دو زائر آزاد شده ایرانی هنوز به مقامات ژاندارمری و پلیس امنیت ترکیه تحویل داده نشده اند. زائران آزاد شده ایرانی قرار است توسط پلیس امنیت ترکیه در اختیار مقامات سفارت ایران در ترکیه قرار گیرند.

22 زایر ایرانی دی و بهمن سال گذشته از سوی افراد مسلح در شمال سوریه و در مسیر حلب به دمشق ربوده شدند. در اواخر سال 1390، یازده نفر از این زایران در ترکیه آزاد و تحویل مقام های ایرانی شدند. در دو نوبت دیگر نیز هفت زایر ایرانی ربوده شده آزاد شدند و از طریق ترکیه به ایران بازگشتند.

هم اکنون هفت مهندس ایرانی ربوده شده در اختیار افراد مسلح مخالف دولت سوریه باقی مانده اند. این مهندسان شاغل در نیروگاه 'جندر' در مرکز سوریه، 28 آذر ماه سال گذشته از سوی افراد مسلح در شهر 'حمص' ربوده و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.

برخی در این ارتباط با اشاره به نفوذ ترکیه در بین افراد مسلح سوریه (مخالف دولت) از نقش آفرینی این کشور در ارتباط با آزادی زایران ایرانی خبر می دهند.تلاش ها برای آزادی هفت مهندسی ایرانی ربوده شده نیز ادامه دارد.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =