روستابازارها؛ راهبرد جدید تعاون روستایی هرمزگان برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و صنایع دستی

مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان از راه‌اندازی و توسعه ۱۰ روستابازار فعال در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: این مراکز به عنوان یکی از طرح‌های موفق تعاون روستایی، نقش مهمی در حمایت از تولیدکنندگان و عرضه مستقیم محصولات محلی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، عیسی برخورداری‌پور، مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: این روستابازارها با مجموع مساحت بیش از 1700 مترمربع، زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۸ نفر از فعالان بخش کشاورزی و خدمات محلی را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 500 تن کالاهای اساسی در این روستابازارها توزیع شده است، افزود: این روستا بازارها در مناطق بندرعباس، میناب، حاجی‌آباد، رودان و سایر شهرستان ها فعال هستند و با عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و تولیدات روستایی، موجب حذف واسطه‌ها، افزایش درآمد بهره‌برداران و دسترسی آسان‌تر شهروندان به کالاهای باکیفیت و بومی می‌شوند.

برخورداری‌پور با تأکید بر اینکه توسعه روستابازارها از برنامه‌های اولویت‌دار تعاون روستایی است، گفت: هدف ما ایجاد شبکه‌ای منسجم برای بازاریابی و فروش محصولات روستایی است تا تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو منتفع شوند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی 14 روستا بازار تا پایان سال تعهد داریم خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تجهیز و توسعه چند روستابازار جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 2129439

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =