مهر نوشت:

چهارمین سفر استانی هئیت دولت به این استان از روز پنچ شنبه 21 اردیبهشت ماه آغاز شد و عصر گذشته با برگزاری جلسه هئیت دولت به کار خود پایان داد.
 
این سفر که اکثر خبرنگاران برای پوشش رسانه‌ای آن از طرف دولت دعوت شده بودند با حاشیه های جالبی همراه بود که به بعضی از آنها اشاره می کنیم:
 
* امام جمعه جغتای در بدو ورود رئیس جمهور به این شهرستان که در ابتدای هفته انجام شد، دیوان هلالی جغتای را به احمدی نژاد هدیه داد و رئیس جمهور نیز در جمع مردم این شهرستان بخشی از اشعار دیوان جغتای را خواند.
 
* یکی دیگر از برنامه های رئیس جمهور در پاسداشت صدمین سفر استانی هئیت دولت، حضور در مراسم سالگرد فردوسی بود. این مراسم که بنا بود در محوطه باز آرامگاه فردوسی و با حضور سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای غربی و همسایه برگزار شود به دلیل آب و هوای بارانی لغو شد.
 
* نکته قابل توجه آن بود که اکثر سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای دیگر در این مراسم شرکت کرده بودند اما بعضی از آنها وقتی متوجه شدند باران مانع برگزاری مراسم سالگرد فردوسی شد، این مراسم را ترک کردند.
 
* به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سفر استانی هئیت دولت، جشنواره خدمت در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد. در این نمایشگاه وزارتخانه ها به تشریح برنامه های وزارتخانه های متبوع خود در سفرهای استانی پرداخته بودند. یکی از این غرفه ها که باعث تعجب خبرنگاران شد، غرفه وزارت خارجه بود.
 
*مسئول غرفه وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهار تعجب خبرنگاران درباره اینکه وزارت خارجه در سفرهای استانی چه کارکردی دارد که در این نمایشگاه شرکت کرده است؟ اظهار داشت: مردم در سفرهای استانی دولت با ارسال نامه به وزیر امور خارجه درخواست های خود را مبنی بر حل مشکلات حقوقی و نحوه معاملات با اتباع خارجی مطرح می کنند که ما پس از ارسال این نامه ها پیگیری ها را در اسرع وقت انجام می دهیم.
 
* جلسه استانی هئیت دولت روز گذشته در استانداری خراسان رضوی برگزار شد و در حاشیه این جلسه رئیس مجلس دانش‌آموزی همچون خبرنگاران منتظر حضور دولتمردان بود که با آنها گفتگو کند. البته وی قبل از گفتگو با وزراء با خبرنگاران خوش و بش کرد و نحوه انتخاب خود به عنوان رئیس مجلس دانش آموزی را توضیح داد.
 
* خبرنگاران استانی تمایل زیادی برای مصاحبه با وزرا داشتند، اما وقتی که وزیران اطلاعات، دفاع و نفت از جلسه استانی هئیت دولت بیرون آمدند، خبرنگاران حوزه دولت دیگر مجالی به همکاران استانی خود ندادند و سریعا با این وزرا به گفتگو پرداختند، البته وزیر کشور ترجیح داد که بیشتر به سوال خبرنگاران استانی پاسخ دهد.
 
* ثمره هاشمی اولین نفری بود که از جلسه استانی هئیت دولت بیرون آمد. وی وقتی در جمع خبرنگاران قرار گرفت قصد مصاحبه نداشت اما زمانی که با اصرار آنها درباره اهمیت سفرهای استانی روبه روشد گفت: نمی‌توان به سفرهای استانی نمره 100 داد اما در زمانی که کار را با گذشته مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که دور چهارم سفرها نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و نظارت‌ها دقیق‌تر و پیگیری‌ها ارتقا پیدا کرده است. وی در ادامه تصریح کرد: مسکن مهر از دل سفرهای استانی بیرون آمد.
 
*سفر استانی هئیت دولت شب گذشته در حالی به پایان رسید که خبرنگارانی که شش روز همراه رئیس جمهور و تیم همراه در این سفر حضور داشتند، معتقدند این سفر طولانی ترین سفر استانی هیئت دولت از سال 84 تاکنون بوده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =