۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱

دومین اقتصاد برتر جهان در معرض خطر کاهش رشد اقتصادی قرار دارد.

اطلاعات منتشر شده از سوی دولت چین حاکی از آنست که وضعیت دومین اقتصاد برتر جهان بدتر از پیش بینی های صورت گرفته بوده و کارشناسان اعلام کرده اند که گزینه های کمی برای خروج از این بحران وجود دارد. برخی بر این اعتقادند آشکار شدن علائم ضعف در این امپراطوری بزرگ اقتصادی به معنای آنست که چین در حال تجربه کردن بزرگترین ضربۀ اقتصادی در طول 20 سال اخیر است. یک کارشناس چینی با وخیم خواندن وضعیت اقتصادی چین می گوید: "اوضاع در این کشور روز به روز بدتر می شود". بر همین اساس بود که بانک مرکزی چین طی روزهای اخیر از کاهش منابع ذخیره ای بانکها خبر داد تا آنها بتوانند بیشتر وام بگیرند.
بانک مرکزی چین در ماه دسامبر و فوریه نیز از کاهش میزان ذخیرۀ بانکها خبر داده بود. کاهش تولیدات صنعتی یکی دیگر از دلایل رکود اقتصادی در چین است. تولیدات صنعتی چین در ماه آوریل (در طول یکسال) تنها رشد 9،3% را نشان داده که از سال 2009 در پائین ترین میزان خود قرار دارد. گفتنی است طبق اعلام وزارت اقتصاد چین سرمایه گذاری خارجی در این کشور برای ششمین ماه متوالی کاهش یافته است. سرمایه گذاری اروپایی ها در چین بین ژانویه و آوریل از 27،9% در طول یکسال گذشته به 1،9 میلیارد دلار رسیده است. دولت چین برای سال جاری رشد تولید ناخالص داخلی معادل 7،5% را پیش بینی کرده بود( در حالی که این رقم در سال گذشته 8% بوده است) اما اقتصاد این کشور متعاقب کاهش سرمایه گذاریها بسیار آسیب دیده است.
برخی از کارشناسان اصلاحات در سیستم پولی را یکی از راهکارهای خروج از بحران می دانند در حالیکه نگرانی نسبت به افزایش تورم همچنان در این کشور وجود دارد. طبق نظر برخی از کارشناسان حتی اگر دولت به کاهش ذخایر بانکها دست بزند، بانکها گزینه و یا مرجعی برای وام گرفتن ندارند. به اعتقاد ناظران چین امروز به اصلاحات بیشتری در حوزۀ مالی و پولی نیاز دارد تا بتواند ضعف های خود را جبران کند.

 

ژورنال دونت/ 16 می 2012
ترجمه: زهرا خدایی


26339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    10 2
    چینی عزیز،شما دیگه چرا؟؟!!!!
    • چینی عزیز IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      4 0
      چرا مسولین ما خوابن به داد این چینی های عزیز با این همه جنس تقلبی نمیرسن
  • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    7 2
    مگه ایران دیگه از چین واردات نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهناز IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    2 0
    ایا خبر دارید که بسیاری از همین کالاهای چینی توسط کارگران بی مواجب و دستمزد در اردوگاههای چین دارد ساخته می شود؟