۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۵

یک روز پس از احضار سفیر ایران در منامه به وزارت خارجه بحرین، واکنش متقابلی در ایران شکل گرفت.

به گزارش خبرآنلاين، کاردار بحرین در تهران به وزارت خارجه احضار و نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران از تحولات جاری در این کشور به وی ابلاغ شد. رئیس اداره دوم خلیج فارس وزارت امور خارجه در این ملاقات با اشاره به اظهارات وزیر خارجه بحرین، این ادعاها را مردود و ابراز امیدواری کرد: دولت بحرین رویکرد مناسبی در قبال تحولات این کشور اتخاذ کند.
منظور از اظهارات وزير خارجه بحرين، مطالب عنوان شده از سوي اين وزارتخانه به سفير ايران در احضار دو روز پيش او است. به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، وزارت خارجه اين كشور اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و "حسین علی شهریاری" یکی دیگر از نمایندگان مجلس را دخالت آشکار در امور بحرین دانسته است. علي لاريجاني در هفته گذشته در پاسخ به نماینده‌ای که خواستار اقدام جدی مسئولان سیاست خارجی در خصوص طرح عربستان برای در اختیار گرفتن بحرین شده بود، گفته بود: بحرین لقمه‌ای نیست که به سادگی از حلقوم کسی پایین برود و استفاده‌اش را ببرند.
وزارت خارجه بحرین نيز در یادداشت اعتراض آمیزی که به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران ارائه داده، خواستار عدم طرح چنین مسائلی در آینده شده و به اظهارات مقامات ایرانی درباره اتحاد میان عربستان و بحرین، اعتراض كرده بود.
بر اساس خبر وزارت امورخارجه از احضار سفير بحرين در تهران، رئیس اداره دوم خلیج فارس وزارت امور خارجه در این ملاقات تاکید کرد که تنها راه برون رفت از مشکلات موجود، پاسخ به مطالبات مشروع مردم بحرین است.
در اين خبر هيچ اشاره‌اي به طرح وحدت بحرين و عربستان و موضع دستگاه ديپلماسي كشور در اين زمينه عنوان نشده بود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل مشمول از گنبد IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    4 6
    در آرزوی روزی که دوباره بحرین به مام میهن بزرگمان برگردد و از لگد شدن زیر گامهای آلوده اعراب خارجي رهایی یابد . چنین باد