ستار هاشمی: وزارت ارتباطات از عذرخواهی در برابر مردم ابایی ندارد/ بیان صادقانه کاستی‌ها پایه‌های اعتماد اجتماعی را تقویت می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دشواری‌های کار روابط عمومی، تاکید کرد که روابط عمومی زمانی وارد می‌شود که دستگاه نیازمند روایت، تبیین و پاسخگویی است.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، در این مراسم با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها باید واقعیت‌های قابل لمس برای مردم را تبیین کنند تاکید کرد که روابط‌عمومی‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، روایت‌های دقیق، مردمی و صادقانه ارائه دهند.

وی با اشاره به دشواری کار روابط‌عمومی‌ها تأکید کرد: روابط‌عمومی‌ها، نقشی اساسی در شکل‌گیری وفاق ملی دارد.

وزیر ارتباطات، تصریح کرد: عملکرد فنی این وزارتخانه زمانی دیده می‌شود که اختلالی ایجاد شود؛ در حالی که روابط‌عمومی‌ها درست در نقطه‌ای وارد میدان می‌شوند که هیچ‌کس دیده نمی‌شود و دستگاه نیازمند روایت، تبیین و پاسخگویی است.

وی با اشاره به تجربه‌های شخصی خود، افزود: کار روابط‌عمومی به‌مراتب دشوارتر از حوزه فنی است، زیرا در این حوزه، برداشت مردم، لحن تعامل و زبان عمومی نقشی تعیین‌کننده دارد.

هاشمی، با تشبیه حوزه فنی و روابط‌عمومی توضیح داد: فناوری، فاصله فیزیکی میان افراد را کاهش می‌دهد، اما روابط‌عمومی «دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند» و پیوند انسانی می‌سازد.

وزیر ارتباطات با اشاره به جشنواره روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات تصریح کرد: گردهم‌آوردن روابط‌عمومی دستگاه‌های مختلف زیر یک چتر واحد، اقدامی مؤثر در گسترش وفاق سازمانی و ملی است.

تأکید رئیس‌جمهور بر مشارکت‌دهی همه ذی‌نفعان

هاشمی با اشاره به رویکرد رئیس‌جمهور، در حوزه اقتصاد دیجیتال که به صورت جدی بر مشارکت همه ذی‌نفعان در تصمیم‌سازی‌ها تأکید دارد، اشاره کرد و گفت: حرکت تاریخی دولت چهاردهم از «سیم مسی به فیبر نوری» نماد یک اقدام بزرگ و جسورانه است که زیر سایه وفاق و همگرایی مجموعه وزارت ارتباطات، بخش خصوصی و ذی‌نفعان شکل گرفته است.

نقش فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روایت واقعیت

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه تحلیل‌ها و روایت‌های روابط‌عمومی باید کاملاً منطبق با واقعیت‌های ملموس زندگی مردم باشد، گفت: فناوری‌های نوین، به‌ویژه هوش مصنوعی، می‌تواند در این مسیر نقش جدی و عملیاتی ایفا کند.

وی افزود: در جلسات شورای معاونین، گزارش‌های مرکز روابط‌عمومی به عنوان «جزء لاینفک» دستور کار مطرح می‌شود تا وزارتخانه بتواند از زاویه دید مردم عملکرد خود را تصحیح کند.

هاشمی تاکید کرد: نگاه مبتنی بر ارزیابی مردمی موجب تقویت نقاط قوت و اصلاح دقیق ضعف‌ها می‌شود.

عذرخواهی صادقانه، بنیان اعتماد عمومی

هاشمی با پذیرش وجود نقص‌ها و کاستی‌های طبیعی در اجرای پروژه‌ها، تأکید کرد: وزارت ارتباطات از عذرخواهی در برابر مردم ابایی ندارد. بیان صادقانه کاستی‌ها نه تنها موجب کاهش اعتماد نمی‌شود، بلکه پایه‌های اعتماد اجتماعی را تقویت می‌کند و این رویکرد باید استمرار پیدا کند و جزئی از فرهنگ حرفه‌ای روابط‌عمومی باشد.

وزیر ارتباطات یکی از مسیرهای حرکت رو به جلو را بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای ارائه شاخص‌های «شفاف، روشن و قابل فهم» برای مردم دانست و تصریح کرد: شاخص‌هایی که بتوانند کیفیت خدمات، میزان پیشرفت پروژه‌ها و وضعیت شبکه را با زبان غیر فنی و مردمی نشان دهند.

روایت‌گری از تاب‌آوری شبکه در جنگ دوازده‌روزه مغفول مانده است

هاشمی با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در جنگ دوازده‌روزه، گفت: روایت تاب‌آوری شبکه و تلاش گسترده برای حفظ ارتباطات مردم هنوز به اندازه کافی بازتاب نیافته است.

وی افزود: بخشی از این تاب‌آوری ناشی از تلاش فنی همکاران وزارتخانه و بخشی دیگر حاصل همراهی مردم در روزهای بحرانی بوده و روابط‌عمومی‌ها وظیفه دارند این روایت را برجسته و دقیق برای افکار عمومی بازگو کنند.

وزیر ارتباطات سخنان خود را با درخواست از روابط‌عمومی‌ها برای روایت‌گری هوشمند، مردمی و دقیق از عملکرد وزارتخانه در کنار سایر دستگاه‌ها به پایان رساند و ابراز امیدواری کرد که جشنواره روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان یک جریان ماندگار، زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر به مردم باشد.

5858

کد خبر 2142966

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین