۰ نفر
۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵

این بار رئیس فدراسیون است که از داوری‌ها انتقاد می‌کند

انتقاد از داوری این بار به علی کفاشیان رسید. قضاوت بحث‌برانگیزبازی‌های استیل‌آذین، سپاهان و استقلال در هفته اخیر بازی‌های لیگ برتر مجالی شد تا بار دیگر فریاد اعتراض به داوری‌های لیگ برتر بلند شود. تراکتورسازی تبریز بزرگترین باشگاه منتقد به داوری بود. آنها حتی از تریبون مجلس هم برای دفاع از حقشان که اعتقاد دارند توسط داوران تضییع می‌شود استفاده کرده‌اند. اعتراض به پنالتی‌های گرفته شده برای سپاهان و استیل‌آذین هفته‌ها است که تکرار می‌شود. پرسپولیس خود را قربانی داوری در بازی با ملوان می‌داند. اشتباه داور سبب شد تا سه امتیاز از پاس همدان در بازی با شاهین بوشهر کم شود چون داور بازی اجازه حضور به بازیکنی را در زمین داده که در مسابقه قبلی سه اخطاره شده بود.

 استقلال در بازی با صباباتری خیلی زود ده نفره شد و فرهاد مجیدی را از دست داد. آنها پس از بازی فغانی را مسبب اصلی ناکامی تیمشان معرفی کردند. واعظ از این اتفاق به خشم آمد و خشم قائم‌مقام سازمان ورزش این قدر اهمیت دارد که کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم سنت‌شکنی کند و از داورانش بنالد. او در این‌باره به ایسنا می‌گوید: «داوران در چرخه بازی و کارشناسان داوری پس از پایان بازی باید دقت بیشتری کنند. البته باید آرامش از طریق رسانه‌ها به داوران تزریق شود. باید با بحران‌های داوری به‌درستی برخورد شود تا خللی در کارها وارد نشود.»

این درحالی است که یکی از داوران سرشناس لیگ برتر در اعتراض به برخوردها با داوران در پی اشتباهات اخیر می‌گوید: «به محض اینکه ما یک اشتباه می‌کنیم این همه برجسته می‌شویم. نام داوران محروم را اعلام می‌کنند و همه طوری برخورد می‌کنند انگار که ما جنایت کرده‌ایم. فلان مربی سه هفته متوالی تیمش نتیجه نمی‌گیرد چون نمی‌تواند درست تعویض کند آن وقت با یک اشتباه داوری مثل فغانی را متهم به کینه و عناد می‌کنند. این همه علیرضا داوری‌های بی‌نقص داشت، کدام دفعه کسی از او تعریف کرد؟»

این بحث و انتقادها از داوری همچنان با هیجان پیگیری می‌شود و عنایت رئیس کمیته داوران پس از اینکه هم کفاشیان و هم مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال طی دیروز از داوری‌های لیگ انتقاد کردند، اصرار دارد داورانش بی‌نقص بازی‌ها را قضاوت می‌کنند اما مربیان و تیم‌ها سعی می‌کنند ناکامی تیمشان را گردن داوران بیندازند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =