«ری را» به عنوان نخستین گالری ایرانی در منطقه DIFC دوبی با رونمایی نمایشگاهی از سه نسل هنرمندان معاصر ایران به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین، دیدار از این گالری و افتتاحیه نمایشگاه آن با استقبال هنرمندان و هنردوستان با ملیت‌های مختلف روبرو شد.

نمایشگاهی متشکل از نقاشی، نقاشی‌خط، مجسمه و عکس افتتاح‌کننده گالری «ری را» با موضوع «زمان» بود که در برگیرنده حدود 35 اثر از 27 هنرمند است و در آن تلاش شده گوشه‌هایی از هنر نوین ایران در 50 سال اخیر به روایت هنرمندان حاضر در این نمایشگاه ارائه شود.
 

در حاشیه مراسم افتتاحیه، پرویز کلانتری نقاش پیشکسوت که دو اثرش از مجموعه «خط و ربط» به روی دیوار «ری را گالری » رفته، در سخنانی کوتاه، گفت: «دبی «جاده راه ابریشم » امروزین شرق است که در آن تعاملات فرهنگی تجاری میان شرق و غرب ممکن شده است. از این رو تاسیس گالری ایرانی «ری را» در منطقه DIFC در واقع ارائه هنر ایران در یک شاهراه جهانی است. «ری را» فرصت ذی‌قیمت ارائه آثار هنری ایران به دنیا را فراهم کرده و از همین نمایشگاه افتتاحیه پیداست که قصد دارد جریان ادامه‌دار هنر ایران از دیروز تا امروز را به موازات هم به نمایش بگذارد که به یقین به شناخت وسیع‌تر دنیا از گونه گونی هنر امروز ایران می‌انجامد. »
 
علی دولتشاهی رئیس هیئت مدیره شرکت «ری را» که موسس این گالری است، با اشاره به سابقه 16 ساله این مجموعه در امر تبلیغات فرهنگی و هنری گفت : « مهمترین نیاز هنر ایران، ارائه مناسب و تبلیغات حرفه‌ای و هدفمند است.»
  
مریم مقدم مدیر عامل شرکت «ری را» نیز در سخنان کوتاهی اعلام کرد:  «تا پایان سال شمسی این گالری بر ارائه هنر ایران تمرکز خواهد داشت و در سال‌های بعد نیز با برپایی نمایشگاه‌های تطبیقی، آثار هنرمندان ایرانی، عرب و ترک را در کنار هم به نمایش می‌گذارد تا مخاطبان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای ظرائف هنر خاورمیانه و زوایای نگاه هنرمندان شاخص پیشکسوت و جوان آن را به درستی دریابند.»
 
 
واحد خاکدان دیگر نقاش صاحب سبک از نسل میانی نقاشان معاصر ایران در افتتاحیه «ری را» حاضر بود.
 
او که با یک نقاشی از مجموعه «معمای سیاه» در این نمایشگاه شرکت دارد، معتقد است: «ری را گالری» با فضای مناسب مدرن و زیبایی که دارد می‌تواند پایگاهی در خور توجه برای هنر ایران در خاورمیانه باشد. 
 
 
 
نخستین نمایشگاه گالری «ری را» با آثاری از آیدین آغداشلو، پرویز کلانتری، فریدون آو، نصرالله افجه‌ای، علی شیرازی، رضا مافی، جعفر روحبخش، صداقت جباری، مهرداد شوقی حق دوست، واحد خاکدان، نصرت‌الله مسلمیان، فریده لاشایی، مهران علمی‌نیا، یعقوب امدادیان، بهمن جلالی، ملیکا شفاهی، مرتضی پورصمدی، فریدون امیدی، مصطفی دره باغی، دانا نهداران، فاطمه امدادیان، صفا حسینی، آتوسا وحدانی، فرناز ربیعی‌جاه، هومن درخشنده و معصومه عبیری نیا تا یک ماه آینده ادامه در طبقه همکف DIFC دبی ادامه دارد.
 

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =