احمدعلی مقیمی مسایل اقتصادی را مهمترین اولویت مجلس نهم می‌داند.

منتخب مردم بهشهر در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: آنچه که باید مجلس نهم در دستور کار خود قرار بدهد، جلوگیری از تورم و گرانی و ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغالزایی و نیز افزایش ارزش پول ملی و پیگیری کارهای عمرانی نیمه تمام است.
مقیمی همچنین با بیان اینکه در حوزه تقنین، قوانین خوبی تصویب شده است، گفت: باید برای تقویت بعد نظارتی مجلس از دیوان محاسبات که متعلق به مجلس شورای اسلامی است بهره بیشتری برد.
وی نظارت بر هزینه درآمدها در قانون هدفمند شدن یارانه ها را اولویت دیگر مجلس نهم عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح قانون گفت: اجرای لایحه هدفمند شدن یارانه ها با سلایق مختلف باعث می شود که این قانون خوب، به زمین بخورد.
منتخب مردم بهشهر استفاده از خرد جمعی، هوشمندی، تدبیر و عقلانیت را لازمه مجلس نهم در حوزه سیاست خارجی دانست و گفت که در حوزه داخلی نیز باید اجرای کارها توام با وحدت و همدلی و جلوگیری از تنش و اختلاف در دستور کار مجلس نهم باشد.
مقیمی همچنین درباره فراکسیون‌های مجلس آینده گفت: از آنجایی که مجلس نهم مجلسی اصولگراست، مجلس باید انسجام خود را حفظ کند. برای اینکه این وحدت و انسجام شکل بگیرد ما نیازمند یک فراکسیون قوی، جامع و همه جانبه هستیم. فراکسیونی که هم قدرتمند باشد و هم بتواند تاثیر گذار باشد. به نظر می‌رسد بزرگانی که جریان اصولگرایی را هدایت می‌کنند و عزیزانی که در مجلس فعال هستند به این نکته رسیده‌اند که ما نیازمند یک وحدت هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه ما برای پیشرفت کشور نیازمند آرامش هستیم، گفت: آرامش به این معنی نیست که قوا استقلالشان را از دست بدهند. طبق قانون اساسی استقلال قوا پیش بینی شده است و هر قوه‌ای باید کارهای خود را انجام بدهد. منتها اگر بخواهیم موفق باشیم باید همه با هم باشیم.
مقیمی همچنین گفت: مردم از دعواها و نزاع‌های سیاسی خسته شده اند. الآن انتظار مردم این است که کارها را به پیش ببریم. مردم بزرگترین سرمایه این نظام هستند که نباید از آن‌ها غافل بشویم. اگر وحدت را ازدست بدهیم، هرچقدر هم که قوی باشیم شکست پذیر خواهیم بود.
منتخب مردم بهشهر با بیان اینکه باید دایره اصولگرایی را باز کنیم، گفت: ملاک  آن چیزی است که آقا فرموده‌اند. یعنی اصولگرا کسی است که آن چهار اصل را رعایت بکنند و ولایت فقیه را فصل الخطاب خود قرار دهد. ما می توانیم با چنین فردی کار کنیم. منتها وقتی می‌گوییم "اصولگرایی" باید مرز مشخص بشود. اگر مرز مشخص نباشد، ممکن است هرکسی از این دایره خارج بشود و آن وقت تشخیص سخت خواهد بود. جداسازی مرز‌ هم باید شفاف باشد. در این قالب نیروهای‌ انقلاب می توانند با هم کار کنند.
نماینده مردم بهشهر در مجلس نهم درباره ترکیب هیات رییسه آینده مجلس و رییس آن گفت:  الآن وقعا مشکل مردم تعیین رییس مجلس نیست. 290 نفر نماینده مردم خودشان بررسی می‌کنند سوابق افراد را و از میان کسانی که خودشان را عرضه می‌کنند، انتخاب خواهند کرد. اگر ما بیاییم جامعه را به سمت این مسایل سوق بدهیم که امروز رییس مجلس کیست و فردا چه کسی رییس مجلس خواهد بود، شاید زیبنده مردم ما که حماسه بزرگی در 12 اسفند آفریدند؛ نباشد.
 وی همچنین گفت: مشکل مردم ما مشکل گرانی و تورم است. مشکل مردم ما این هاست. ما نباید مسئله انتخاب رییس مجلس را به جامعه بکشانیم. این یک مسئله‌ای در درون قوه مقننه است و خود نمایندگان به آن رسیدگی خواهند کرد. ما یک رییس مجلسی می خواهیم که تابع محض فرامین حضرت آقا باشد و نگاه او به دستورات حضرت آقا باشد. مسئله دوم این است که رییس مجلس باید اقتدار مجلس و شان مجلس را حفظ کند. مسئله سوم اینکه رییس مجلس باید به خوبی بتواند بر اعمال سایر قوه نظارت بکند و از قانونی که مصوب مجلس است، صیانت کند و همچنین بتواند در داخل مجلس نمایندگان را متحد و همدل بکند و قوانینی که مورد نیاز کشور هست را اولویت بندی کند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =