آنها که پیش از انتخابات مجلس نهم وحدت میان اصولگرایان را بر هم زدند، این روزها برای امتیاز گرفتن در هیات رئیسه به دنبال اعمال وحدت تکلیفی بر نمایندگان شهرستانی هستند.

اين را رمضان شجاعي​کياسري سخنگوي فراکسیون رهروان ولایت در گفت​وگو با خبرآنلاين، مطرح کرد. وي در واکنش به تلاش برخي نمايندگان براي برگزاري نشستي قبل از تشکيل مجلس نهم براي تعيين ترکيب هيات رئيسه اين مجلس که نوعي الگو برداري از آنچه در آستانه تشکيل مجلس هشتم رخ داد، مي​باشد؛ متذکر شد: وضعيت فعلي با وضعيت قبل از تشکيل مجلس هشتم متفاوت است. آن زمان يک ليست متحد از سوي اصولگرايان براي انتخابات ارائه شده بود که در مقابل اصلاح طلبان به شمار مي​رفت. اما اين​بار خود آنها باعث انشقاق در وحدت اصولگرايان در آستانه انتخابات مجلس نهم شدند.
وي با اشاره به اينکه تنها 30 درصد از نامزدهاي ليست جبهه پايداري به مجلس نهم راه يافته​اند، ادامه داد: حدود 100 نفر از نمايندگان اين مجلس، در هيچ ليستي حضور نداشته​اند. اين افراد مي​توانند فراکسيون مستقل داشته باشند.
شجاعي کياسري خطاب به کساني که شعار وحدت اصولگرايان پيش از تشکيل مجلس نهم را سر مي​دهند، افزود: آنها اگر واقعا به دنبال وحدت بودند، چرا قبل از انتخابات توافق نکردند و آن زمان خواهان وحدت نبودند؟ اکثر اصولگراياني که راي آوردند ولي آنها حاضر به حمايت از نامزدي​شان در ليست انتخاباتي​شان نبودند، چطور و بر اساس چه مباني​اي با آنها بايد وحدت کنند؟
عضو موسس فراکسيون رهروان ولايت با تاکيد بر اينکه اين فراکسيون به دنبال تفرقه نيست، اظهار داشت: به نظر مي​رسد که مدعيان وحدت، براي گرفتن امتياز و عضويت در هيات رئيسه مجلس بعد، به دنبال اعمال وحدت تکليفي بر نمايندگان شهرستاني هستند. اين در حالي است که فراکسيون رهروان ولايت، از ابتداي تشکيل خود اعلام کرد که اولويتش با نمايندگان شهرستاني و پيگيري دغدغه هاي آنها است. حال آنکه جبهه پايداري به دنبال اعمال نظر نمايندگان کلان شهرها بر نمايندگان شهرستاني است.
وي با اشاره به جلسه این فراکسیون در ششم خردادماه که با دعوت از 173 نماينده برگزار مي​ شود، گفت: این مراسم ساعت 16 در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار مي​شود و لغو هم نخواهد شد.
روز گذشته برخي خبرگزاري​ها از نشست مشابهي از سوي جبهه پايداري و جمعيت رهپويان و ايثارگران در همان روز خبر داد که نشست اوليه​شان با حضور حدود 80 نماينده برگزار شده بود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    2 1
    نظر درستي است . همين جبهه ها قبل از انتخابات خيلي از كانديداها رو از ليست خود حذف كردن . الان چطور مي توانند و بگويند حرف از اتحاد ؟