نماینده تفت و میبد، با بیان اینکه آنچه در مورد تعیین رئیس مجلس نهم رخ می​دهد، بی​سابقه است؛ از دخالت افرادی در بیرون از مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، سيدجلال يحيي​زاده در پايان جلسه علني امروز با تاکيد بر اينکه عمر مجلس هشتم، در روز 6 خردادماه به پايان مي​رسد از اينکه برخي روز سوم خرداد را به عنوان آخرين روز جلسه علني مجلس هشتم، نقطه پايان عمر اين مجلس دانسته​اند، انتقاد کرد و از هيات رئيسه خواست تا در روز شش خرداد نيز جلسه علني تشکيل دهند تا چنين برداشت اشتباهي رخ ندهد.
وي با بيان اينکه آنچه در مورد تعيين رئيس مجلس نهم ديده مي​شود، بي​سابقه است و در شان مجالس هشتم و نهم و دو عزيزي که بيش از ديگران در معرض اين امر هستند، نيست؛ افزود: به نظر مي​رسد که اين کارها، کار هوادارن است که انشالله از روي منافع جناحي نباشد. اما برخي بيروني​ها که در اين کار دخالت مي کنند، کاش از صفاي جامعتين ياد مي​گرفتند و دخالت نمي​کردند.
منتخب مردم ميبد در مجلس نهم با بيان اينکه برخي در داخل و خارج کشور و برخي در بيرون مجلس براي انتخاب رئيس مجللس نهم در حال جوش و حرص زدن هستند، افزود: اين مسائل اصلا در شان مجلس نيست. بلاتشبيه، شبيه تماشاگران يک بازي است که وسط مسابقه مي​ريزند وسط زمين مستطيل سبز و هيجاناتشان را نشان مي دهند! در حاليکه بايد اجازه بدهند دو تيم در زمين باشند و رقابت کنند.
يحيي​زاده توصيه کرد که هر دو طرف يک نشست مشترک برگزار کنند و همچون مجلس هشتم، تکليف رئيس را قبل از شکل گيري رسمي مجلس نهم تعيين کنند و کسي که راي کمتري داشت اصلا در صحن علني، نامزد نشود تا شان اين دو عزيز حفظ شود.
او از هيات رئيسه مجلس خواست تا در اين زمينه اعلام آتش بس(!) کند. شهاب​الدين صدر نايب رئيس مجلس هم در پاسخ به وي تاکيد کرد که انتخاب رئيس مجلس نهم از حقوق منتخبين مجلس نهم است و نه ديگران.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =