محمدجواد ابطحی گفت: نشست عصر امروز منتخبان مجلس نهم با رئیس‌جمهور به ابتکار دولت بوده است.

نماینده مردم خمینی شهر و عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص اینکه پیشنهاد برگزاری نشست منتخبین مجلس نهم با دولت از سوی چه کسی مطرح شده است، گفت: دولت همه منتخبین مجلس نهم را دعوت کرده است اما اینکه چند نفر به این نشست بروند مساله‌ دیگری است. ما خودمان هم فکر می‌کردیم قرار است نشست مشترک دولت و مجلس هشتم برگزار شود
ابطحی در پاسخ به اینکه آیا این نشست تاثیری در تعیین رییس آتی مجلس نهم خواهد داشت؟، گفت: تصور نمی‌کنم چون آقای رئیس‌جمهور معمولا در نشست‌های عمومی به اینگونه موضوعات ورود پیدا نمی کنند. قاعدتا دولت وقتی از منتخبین دعوت می‌کند به دنبال رایزنی است و از آنجا که منتخبین هم وعده‌هایی به مردم داده‌اند، قاعدتاً می‌خواهد مصوبات سفر‌های استانی را پیگیری کنند.
وی درباره اینکه آیا این نشست تاثیری در میزان حضور نمایندگان در فراکسیون پایداری مجلس نهم خواهد داشت یا نه؟، گفت: بعید می‌دانم چون اگر قرار بر این بود از همه منتخبان دعوت به عمل نمی‌آمد.
ابطحی در خصوص برخی اظهار‌نظر‌ها درباره ضرورت تشکیل یک فراکسیون واحد میان اصولگرایان مجلس نهم، تصریح کرد: ممکن است ایده‌آل دوستان ما این باشد ولی وقتی با واقعیات مجلس روبه‌رو شویم، متوجه می‌شویم که عملاً فراکسیون واحد در بین اصولگرایان شکل نخواهد گرفت و ما با تعدد فراکسیون‌ها در مجلس نهم روبه‌رو خواهیم شد.
به گفته وی، فراکسیون «رهروان ولایت»، «پایداری»، «رهپویان»، «موتلفه» و «پیشرفت و عدالت» مجموع فراکسیون‌هایی هستند که در مجلس نهم، زیر ‌مجموعه فراکسیون اصولگرایان تشکیل می‌شود و اینها مانع‌الجمع نیستند.
وی درباره انتظار دولت از مجلس نهم هم گفت: مجلس نهم با توجه به اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، حساسیت ویژه‌ای دارد. احتمالاً از شهریور ماه مباحث سیاسی حول اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری شروع می‌شود و عملاً مجلس نهم در سال اول کار‌کرد جدی نخواهد داشت. مگر اینکه نمایندگان بخواهند در خصوص تخصیص اعتبارات بودجه‌ای با دولت رایزنی کنند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =