به گزراش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا ارژنگی در بخشی از این گفتوگو با اشاره به مسیر طولانی هوش مصنوعی برای رسیدن به استانداردهای حرفهای گفت: «کشورهایی مثل کرهجنوبی و ترکیه سرمایهگذاری جدی کردهاند تا AI را تربیت کنند و بتواند شاتهای مختلف را با حفظ دکور، راکورد صحنه و شخصیتها تولید کنند. منظورم این است که وقتی از یک شات به شات بعدی میروید، نسخههای محیط، نورپردازی و حتی مدل شخصیت عوض نمیشود.»
او با مثالی از شخصیت اصلی این انیمیشن ادامه داد: «همین «یوز» را اگر در تبلیغات هوش مصنوعی تیم جریانسازی نگاه کنید، در هر شات تغییراتی دارد؛ یکجا تپلتر است، یکجا لاغرتر. برای رسیدن به استاندارد مطلوب راه مانده است.»
ارژنگی درباره نگاه جهانی به AI نیز افزود: «در هالیوود هم اگر استفاده میکنند، نمیگویند؛ چون مخاطبان نسبت به هوش مصنوعی گارد دارند. همانطور که وقتی موشنکپچر وارد ایران شد همه مقاومت داشتند، اما کمکم جایگاه خود را پیدا کرد.»
او تأکید کرد: «هوش مصنوعی هنوز خامیهایی دارد و فکر میکنم بیش از اینکه یک نرمافزارِ مستقیمِ ساخت انیمیشن باشد، تبدیل به دستیار ابزارهای سنتی تولید خواهد شد؛ ابزاری که کارهای تکراری و خستهکننده را سریعتر انجام میدهد. به نظرم آینده AI در انیمیشن همین است.»
برای مطالعه متن کامل کافه خبر اینجا کلیک کنید.
۲۴۲۲۴۴۴






نظر شما