۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۴

رییس کل گمرک کشور در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار نظر یک صادرکننده خشکبار را در خصوص اخذ عوارض دولتی از صادرات تکذیب کرد.

 

گروه اقتصاد: رئیس کل گمرک ایران در واکنش به انتقاد یک صادرکننده در خصوص وضع عوارض گمرکی روی خشکبار و برخی محصولات کشاورزی گفت:"صادرکنندگان هیچگونه عوارضی پرداخت نمی کنند و فقط وارد کنندگان عوارض پرداخت می کنند."
اردشیر محمدی در گفت و گوی اختصاصی با "خبرآنلاین"گفت:عوارضی که دولت روی برخی از اقلام خاص وضع می کند مقطعی است و نمی توان به طولانی مدت اهتمام داد."
مقام ارشد گمرک ایران توضیح داد:برخی تعرفه ها نیز از سوی دولت وضع شده است که تصمیمی بر اساس شرایط حاکم بر اقتصاد کشور بوده است و نمی توان آنرا یک نقصان فرض کرد.
رئیس کل گمرک ایران در خصوص تفاوت آمار های سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران درباره صادرات غیر نفتی نیز گفت:"سازمان توسعه تجارت آمار گمرک را پذیرفته است."
محمدی افزود:ملاک عمل همه سازمان ها و وزارتخانه ها دخیل در موضوع صادرات غیر نفتی،آمار پایه گمرک است و آمار های سازمان توسعه تجارت معتبر نیست.
محمدی تصریح کرد:"در گفت و گویی که با مهدی غضنفری،رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتم بر سر این موضوع به توافق رسیدیم و ایشان نیز آمار گمرک را پذیرفته اند."
وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی مبنی بر جدایی آمار صادرات میعانات گازی از آمار صادرات غیر نفتی گرفته شده است یا خیر،گفت:"این آمار ها به صورت جداگانه از سوی گمرک ایران منتشر می شود،اما هنوز دولت بر سر جدا سازی آن تصمیمی نگرفته است."
محمدی در خصوص شیوه برحورد گمرک با بدهکاران به گمرک نیز گفت: افرادی که به رغم محکومیت قضایی تاکنون اقدامی در خصوص پرداخت جریمه کالای قاچاق خود نکرده اند، پس از شناسایی با آنها برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.
وی ادامه داد: برای وصول دقیق جریمه کالای قاچاق و بررسی آمار میزان محکومیت قطعی، تعداد پرونده ها و ارزش کالای قاچاق ضروری است.
وی با اشاره به مابه التفاوت مابین بهای مال محکوم شده قطعی و جریمه های وصول شده، اظهار داشت: گمرکات اجرایی با همکاری مراجع قضایی و سایر دستگاههای ذیربط چنانچه نسبت به شناسایی اموال محکومین پرونده کالای قاچاق اقدام کنند، جریمه های وصولی بیش از این خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =