به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه بررسی عملکرد واحدهای ثبتی استان که با حضور معاونان اداره کل، رؤسای ستادی و رؤسای واحدهای ثبتی برگزار شد، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال برای 26 هزار پرونده قانون تعیین تکلیف، رأی صادر شده که این میزان نشاندهنده روند قابل قبول اقدامات در این حوزه است.
وی با بیان اینکه پروندههای باقیمانده از سالهای گذشته باید در اولویت رسیدگی قرار گیرند، افزود: پروندههایی که شرایط لازم برای صدور رأی مثبت ندارند نباید بیش از این مفتوح بمانند و باید برنامهریزی جدی برای تعیین تکلیف کامل آنها انجام شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، همچنین به تغییرات پیشِرو و تأثیر آغاز به کار سامانه ثبت ادعا اشاره کرد و گفت: با فعالسازی این سامانه، ورودی پروندهها افزایش خواهد یافت و این امر ایجاب میکند که ظرفیت رسیدگی واحدهای ثبتی نیز به صورت متناسب تقویت شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اهمیت صدور اسناد مالکیت در مناطق روستایی و شهرهای کوچک گفت: صدور آرای مربوط به اجرای قانون ساماندهی باید با دقت و سرعت بیشتری پیگیری شود تا تمامی پروندهها در سال جاری به سرانجام برسند و به سال آینده موکول نشوند.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به روند تبدیل اسناد دفترچهای به سند تکبرگ پرداخت و تصریح کرد: میانگین تعویض اسناد دفترچهای در استان حدود 600 فقره در ماه است، اما هدف ما تنها پاسخ به مراجعات نیست؛ بلکه فعالیتهای میدانی و شناسایی اسناد در محلات و مساجد باید دوباره فعال شود تا فرآیند تعویض شتاب گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت تشکیل تیمهای ویژه تعویض اسناد در واحدهای ثبتی، گفت: بهرهگیری مؤثر از ظرفیت رسانهها و استمرار اطلاعرسانی عمومی نقش مهمی در افزایش مراجعات مردمی داشته و لازم است این روند تداوم یابد.
هاشمی افزود: تا هفته مقاومت، تهیه نقشه جهت تعویض اسناد دفترچهای به صورت رایگان انجام میشود و در صورتی که نقشه ملک در بانک اطلاعاتی اداره موجود نباشد، نقشهبرداری نیز بدون هزینه برای متقاضی انجام خواهد شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در پایان با اشاره به اهمیت ارتقای توان حرفهای کارکنان تأکید کرد: همه همکاران باید با مشارکت فعال در المپیاد ثبتی، مسیر رشد تخصصی، ارتقای کیفیت خدمات و توسعه فعالیتهای سازمانی را دنبال کنند.






نظر شما