شورای شهر تهران لایحه تعیین قیمت بلیت مترو در سال 91 را به تصویب رساند.

زهرا تالانی: در این جلسه قیمت تمام شده بلیت مترو برای هر مسافر 830 توان بدون محاسبه استهلاک اعلام و عنوان شد که افزایش متوسط 15 درصدی توسط کمیسیون عمران پیش بینی شده است. اما معاون عمرانی استانداری تهران با این موضوع مخالف می کند و می گوید که قبل از تصویب فرمانداری نمی توان به هیچ وجه قیمتها را بالا برد و به جای این بهتر است شرکت بهره برداری مترو هزینه های جاری خود را کاهش دهد.

گفتن وگوی خبرآنلاین با محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری را بخوانید:


شورای شهر به تازگی افزایش بهای بلیط مترو را تصویب کرده است.استانداری با این موضوع موافق است؟
ما هیچ مجوزی در این باره به شورای شهر ندادیم و تا زمانیکه فرمانداری این مصوبه را تصویب و ابلاغ نکند هر گونه افزایشی غیرقانونی است.


اما تمام حمل و نقل عمومی مثل تاکسی و اتوبوس ها نرخ کرایه ها را افزایش داده اند. در این شرایط افزایش بلیط مترو هم طبیعی نیست؟
افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس هم هنوز به تصویب فرمانداری نرسیده است. البته هر کدام از اینها که شما گفتید مدیریت خود را دارند اما در نهایت فرمانداری باید این افزایش بلیط را ابلاغ کند.


شما اعلام کردید که هزینه جاری مترو بالاست و برای همین بهای بلیط مترو افزایش داشته. منظور شما از هزینه جاری مترو چه بوده است؟
متاسفانه هزینه های مترو نسبت به شرکتهای مشابه و هم طراز بالاست .بخشی از این هزینه ها شامل حقوق کارمندان و مدیران می شود که خارج از عرف است وبسیار رقم ها بالاست که ما اعلام کردیم تعداد کارمندان را اعلام کنند تا مشخص شود چه تعداد شرکت بهره برداری مترو کارمند دارد.برخی دیگر هزینه برق و تعمیرات است که ما در زمینه هزینه برق تلاش کردیم تا آن را کاهش دهیم.


بنابراین فعلا بهای بلیط افزایش نمی یابد؟
تا زمانی که این مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به تایید فرمانداری تهران نرسد شرکت مترو حق افزایش نرخ بلیت‌های مترو را ندارد و این افزایش‌ها غیر قانونی است.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =