چاپ سوم تا پنجم جدیدترین اثر آیت الله جوادی آملی با عنوان «مفاتیح الحیات» که دائرة المعارفی برای زندگی بر اساس توصیه​های قرآن و حضرات معصومین(ع) است، منتشر و توزیع شد.

به گزارش خبرآنلاین، در کمتر از یک‌ماه از انتشار «مفاتیح الحیات» به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان از این کتاب، چاپ‌های سوم تا پنجم این اثر با شمارگان 15 هزار نسخه منتشر و به بازار ارائه شد.

 

«مفاتیح الحیات» تازه‌ترین اثر منتشر شده از آیت‌الله عبدالله جوادی آملی است که در پنج بخش به شرح رابطه انسان با خود و محیط پیرامون خود می‌پردازد. این کتاب با شرح تعامل انسان با خود، مطالبش را آغاز کرده و در ادامه به شرح تعامل انسان با همنوعان، همکیشان و شهروندان پیرامون خود می‌پردازد و در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز یکی از پرمخاطب‌ترن آثار نمایشگاه بود که بیش از 15 هزار نسخه از آن به فروش رسید.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 بخش بندی این کتاب بدین شرح است: «ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با دیگران، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با حیوانات». بیش از یک‌صد عنوان کتاب حدیثی و 6‌هزار حدیث برای این کار مورد استفاده قرار گرفته و حدود 14 هزار عنوان تهیه شده است تا بتوان از تمام این احادیث، احادیث مرتبط را استخراج کرد. کتاب از فصل های متعددی تشکیل شده و در هر فصل احادیث معتبری در خصوص موضوعات آن فصل ارائه شده که متن عربی و منبع این احادیث نیز در پاورقی صفحات درج شده است.

در بخشی از کتاب ذیل عنوان «زینت و آراستگی» می خوانیم:

«امام صادق(ع) می فرماید: عطر مردان پربو و کمرنگ ولی عطر زنان کم بو و پررنگ باشد.
امام رضا(ع) می فرماید: خوب است که مرد هر روز از عطر و بوی خوش بهره گیرد و اگر نتوانست، یک روز در میان و اگر نتوانست هر جمعه.
امام باقر(ع): سزاوار نیست زنان آراستن خود را برای همسرانشان تعطیل کنند، هرچند به آویختن گردنبندی باشد.
رسول خدا(ص) از به دست کردن انگشتر روی و آهن و از نقش حیوان بر نگین انگشتر نهی فرمود و می فرمود: انگشتر عقیق به دست کنید زیرا تا بر دست شماست، غم نمی بینید.»

همچنین در بخشی از سرفصل «آداب خوابیدن» می خوانیم:

«امیرمومنان (ع) می فرماید: مومن رو به قبله و بر پهلوی راست می خوابد.

امام صادق(ع) می فرماید: هرگاه رسول خدا(ص) می خواست بخوابد مسواک می زد و به رختخواب می رفت و بر پهلوی راستش می خوابید و دست راستش را زیر گونه راستش می نهاد.

امام رضا(ع) می فرماید: قدرت و سلطنت خواب، در مغز است و آن مایه پایداری و نیرومندی جسم است، پس هرگاه خواستی بخوابی ابتدا بر سمت راست و سپس بر سمت چپ بخواب و همچنین هنگام برخاستن از سمت راست برخیز.

امام باقر(ع) می فرماید: خواب در ابتدای روز مایه نادانی و کودنی و خواب قیلوله(خواب کوتاه نیمروز) نعمت و خواب عصر مایه حماقت و خواب میان مغرب و عشاء مایه محرومیت از روزی است.

امیر مومنان (ع) می فرماید: خواب میان مغرب و عشاء و پیش از طلوع خورشید مایه فقر است.

رسول خدا(ص) می فرماید: خدا سه چیز را دوست دارد: کم گویی، کم خوابی و کم خوری. و نیز می فرماید: یکی از بدترین چیزهایی که درباره امتم هراس دارم، پرخوابی است.» 

این اثر ارزشمند در 780 صفحه و با قیمت 14500تومان از سوی انتشارات اسراء منتشر شده است. شایان ذکر است چاپ جدید «استفتائات» آیت الله جوادی آملی نیز از سوی همین ناشر روانه بازار نشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و «استفتائات» این مرجع تقلید می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این اثر ارزشمند را تلفنی سفارش بدهند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    27 12
    جالب بود
  • ميرزا IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    31 11
    باسلام و ممنون از اطلاع رساني تون. اين مفاتيح براي هر خانه اي لازم است.
  • m.t IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    42 9
    قيمت را پايين بياوريد همه بتوانند استفاده كنند حالا كه تيراژ بالا است امكان كاهش قيمت وجود دارد در اين موارد بايد قمت تمام شده رابگيرند . وزلرت ارشاد هم كاغذ دولتي بدهد
    • دل آرا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      5 17
      قیمت پایین تر از این؟ 780 صفحه کتاب را دارید 4500 تومان پول می دهید؛ یعنی حدود صفحه ای 6 تومان!
    • حسین A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      4 1
      sسلام دوست عزیز کجا این کتاب قیمتش 4500 ادرس بده ما هم بخریم اخرین قیمتی که گرفتم 19000 بوده برادر/.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    13 8
    خيلي جالبه که تلويزيون هيچي راجع به توليد اين اثر جهاني و مايه افتخار مسلمان ها در جهان منتشر نمي کنه...اميدوارم اين برخورد سياسي نباشه
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    9 8
    کتاب خيلي هم ارزونه. 800 صفحه 14تومن عاليه. سوره مهر کتاب درمياره 200 صفحه 20هزار تومن..کتابم تازه درباره جنگ و خاطرات اسارته ...
  • a.t IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    9 4
    m.t جان : شما خوابي يا بيدار؟ كاغذ دولتي در هيچ جا ديگر يافت نميشود!! تخفيف كاغذ برداشته شد! دو سالي هست،
  • لارستان EU ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    2 1
    سلام میخواستم برای روز مادر بخرم .... تو شهر ما نیست
  • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    3 4
    کسی اطلاع داره این مفاتیح روی اینترتنت هم قابل دانلود هست یا نه؟ مفاتیح نوین آقای مکارم روی سایتشون قابل دانلود کردنه
  • دریا PH ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    8 3
    سلام. من خارج از کشور زندگی می کنم. این کتاب رو هم شدیدا نیاز دارم. سفارش کردند بخونم و برای یه سری پژوهش ها مورد نیازمه. میشه پی دی افش رو بدید ؟؟ اگه نتونم دانلود کنم یعنی نمی تونم بخونم. :(
  • فاطمه IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    7 8
    پس بچه های شهرستان چه کنند؟
  • مهدی A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    7 4
    کاش نسخه پی‌دی‌اف هم برای فروش میگذاشتن. با رشد تبلت نیاز مبرمی به فروشگاه دیجیتال کتاب هست.
  • صدرالدینی A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    5 1
    سلام من 12 نسخه خریدم امانت دادم تا تبلیغ بشه .تا امروز 9جلدش رو هدیه دادم.
  • امیر IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 1
    ببخشید چرا فایل کتاب رو تو اینترنت نمیگزارید تا مردم رایگان استفاده کنند
  • بیات IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 1
    با عرض سلام به دوستان محترم اون کسایی که کتب حضرت آیت الله جوادی آملی رو میخواهند، برن سایت ایشان و کتابخانه دیجیتالی ایشان را دانلود کنند و برنامه را نصب کنند، بعد میتوانند هر کتابی از کتب ایشان را از جمله کتاب مفاتیح الحیات را بخرند
  • رسول RO ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    1 0
    به نظراين حقيرهمتاي جناب علامه جوادي نادرهستن اميداست روزي به أين جور انسانها برسيم
  • سجاد A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 3
    برای خرید این کتاب چی کار کنم
  • مصطفی امرایی A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    1 0
    مراحل مشاهده و خرید . وارد سایت یا اپلیکیشن کتاب الکترونیک ایران به آدرس www.iranebook.irشوید . سپس به منوی ناشران مرکز بین المللی نشر اسراء مراجعه و کتاب مفاتیح الحیات را در دو نسخه الکترونیک یا چاپی خریداری و استفاده نمایید .