گزارش‌های جدید حاکی از آن است که مایکروسافت در نظر دارد نسخه iOS و آندروید Office را تا پاییز امسال عرضه کند.

ماندانا سجادی: انتظار می رود که این تاریخ با زمان عرضه ویندوز 8 و Office جدید همزمان باشد. به گزارش Boy Genius Report  که به عنوان یک منبع قابل اعتماد معروف است، هر دو نسخه آندرویید و iOS ،کل مجموعه Office را دارند که احتمالا شامل Word، Excel، PowerPoint و همین طور سرویس به اشتراک گذاری مایکروسافت می‌شود.  همچنین اپلیکیشن های  OneNote و SkyDrive برای iOS و برنامه هایی که سابقا برای آندرویید وجود داشته باقی خواهند ماند.
اما در این گزارش ها هنوز مشخص نشده که آیا نسخه iOS برنامه Office تنها برای آی پد قابل استفاده خواهد بود یا آی فون و آی پاد هم می توانند این برنامه را داشته باشند. سخنگوی مایکروسافت هم تا کنون درباره این مسئله اظهار نظری نکرده است.
قبلا گزارش هایی رسیده بود مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه Office برای آی پد است و حتی خبرگزاری Daily هم اعلام کرده بود که نسخه اولیه آن را دیده است. البته بعدها مایکروسافت اعلام کرد که این تصاویر جعلی بوده است. این گزارش که در ماه فوریه پخش شد، حتی مدعی شده بود که اپلیکیشن Office تا چند هفته دیگر منتشر هم می‌شود.
خیلی واضح بود که این بازه زمانی قطعا نادرست است اما اینکه مایکروسافت می خواهد اپلیکیشن Office را برای آی پد درست کند، کاملا منطقی و قابل پیش بینی به نظر می رسید.
این کمپانی هم اکنون هم با وجود سایر اپلیکیشن های مخصوص iOS  و همینطور نسخه Office برای OS X در پلت فرم های اپل حضور دارد. طراحی Office برای آی پد، کاملا با روح سیاست جدید مایکروسافت که در نظر دارد برنامه‌هایش با پلت فرم ها سازگارتر کند، مطابقت دارد.
مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که در حال کار بر روی نسخه جدید برنامه Office است و آن را " تعهدی بسیار بلندپروازانه"  از سوی بخش مربوط به Office کمپانی ، توصیف کرده بود. زمان عرضه این برنامه به احتمال بسیار زیاد با تاریخ انتشار ویندوز 8 همزمان خواهد بود یعنی می توان نسخه جدید Office را بر روی تبلت هایی دید که با ویندوز 8 اجرا می شوند.
شما دوست دارید نسخه iOS و آندرویدی Office چگونه باشد؟
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =