خبرگزاری حوزه نوشت:

مفاتیح‌الجنان مرحوم حاج شیخ عباس قمی روایتی از امام صادق (ع) نقل شده برای کسانی که تاکنون توفیق روزه‌گرفتن در این ماه پرفضیلت را نداشته‌اند چنانچه فرصت را غنیمت بشمارند از رحمت‌های لایتناهی خداوند بهره‌مند خواهند شد.

 

ابن بابویه از سالم روایت کرده است در اواخر ماه رجب، خدمت حضرت صادق علیه السلام رفتم، حضرت فرمود؛ که آیا در این ماه روزه گرفته‏اى ؟ عرض کردم نه یابن رسول‌الله! حضرت فرمود آنقدر ثواب از تو فوت شده که قدر آن را بغیر خدا کسى نمى‏داند، زیرا رجب ماهى است که خدا آن را بر ماههاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم نموده، پس گفتم یا ابن رسول الله اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم، آیا به بعضى از ثواب روزه‏داران آن می رسم ؟ آن حضرت فرمود: اى سالم هر که یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن گرداند از شدت سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر که دو روز از آخر این ماه روزه دارد از صراط به آسانى بگذرد و هر که سه روز از آخر این ماه را روزه دارد، ایمن گردد از ترس بزرگ روز قیامت و از شدتها و هولهاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا کنند .
*تکلیف کسی که نمی‌تواند روزه بگیرد
روایت شده اگر شخص قادر بر روزه این ماه نباشد، هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد
سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لَا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلَّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ‏.
برگرفته ار مفاتیح الجنان
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =