امروز نخستین جلسه کاری مجلس نهم با دستورکار تعیین اعضای هیات رئیسه موقت مجلس برگزار شد و به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس نهم که پاسخگوی تذکرات پیاپی نمایندگان در این جلسه بود، پیش از آنکه کرسی ریاست را به علی لاریجانی بازگرداند، خطاب به نمایندگان گفت: آقای لاریجانی الان تازه نفس می​آیند بالا و می​توانید تذکراتتان را به او بدهید! سوگند اعضای هیات رئیسه را هم به یاد داشته باشید که بعدها از آنها بخواهید به وظایفشان عمل کنند.
در جلسه امروز 282 نماینده حضور داشتند که علیرضا مرندی با اشاره به آن گفت: انشاءلله از فردا هم باز شاهد حضور پرتعداد نمایندگان در صحن علنی باشیم و اینگونه نباشد که شاهد افت تعداد حاضرین شویم.
نخستین بیانیه مجلس نهم با عنایت به مسائل بین​المللی با امضای 247 نفر از نمایندگان در محکومیت کشتار مردم سوریه ارائه شد. در این بیانیه آمده بود: «کشتار وحشیانه مردم مظلوم شهر حلب و حمص در سوریه یادآور جنایت‌های بیرحمانه تروریست‌ها در صبرا و شتیلا و نماد بارز اقدامات تروریستی و کشتار جمعی در این مقطع از تاریخ بشریت است. با توجه به حمایت‌های آشکار و پنهان کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه‌ای آنان از این تروریست‌هایی که سازمان یافته آموزش می‌بینند و تسلیح می‌شوند و از طریق برخی همسایگان سوریه به درون این کشور اعزام می‌شوند؛ در مسئولیت این جنایت وحشیانه که 32 کودک در آن کشته شدند همه این کشورها شریکند و امروز آمریکا باید پاسخگوی سیاست‌های غلط خود در سوریه باشد. ما منتخبان ملت بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی این جنایت وحشیانه را شدیدا محکوم می‌کنیم و از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم از ارسال تروریست‌ها و محموله‌های سلاح به سوریه جلوگیری کنند.»
در خلال مذاکرات امروز یکی از نمایندگان در تذکری با بیان اینکه «کاندید» به معنی «احمق» است از نمایندگان و اعضای هیات رئیسه سنی مجلس خواست تا از واژه «نامزد» یا «کاندیدا» برای معرفی افراد خواستار حضور در هیات رئیسه موقت استفاده کنند.
دامادی نماینده منتخب ساری که سخنگوی یکی از شعب بود، در ابتدای ارائه گزارش عملکرد این شعبه با صدای بلند صلوات فرستاد و گفت: امیدوارم با این صلوات برخی دوستان از خواب پریده باشند. لاریجانی هم به شوخی به او پاسخ داد: همه که از خواب پریدند ولی با این صدای شما نگرانیم که مبادا کسی سکته کند!
گفتنی است مجلس فردا جلسه ندارد. عصر امروز و فردا جلسات شعب برای بررسی اعتبارنامه ها برگزار می شود و جلسه بعدی صحن علنی ساعت 9 صبح روز چهارشنبه برگزار می شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =