شعب پانزده​گانه مجلس از ظهر دیروز بررسی اعتبارنامه نمایندگان را آغاز کرده​اند و تا ساعت 9 صبح فردا نیز می​توانند به کار خود ادامه دهند.

نسرین وزیری: این شعب صبح و عصر امروز نیز جلسه دارند و فردا ساعت 7:30 نیز جلسه​ای خواهند داشت تا گزارش نهایی خود را ساعت 9 صبح به صحن علنی مجلس ارائه دهند. تا کنون تنها دو شکایت یکی به شعبه پنجم و دیگری به شعبه سیزدهم ارائه شده است. به عبارت دیگر از مجموع 286 نماینده​ای که به مجلس نهم راه یافته​اند فقط به اعتبار نامه دو نفر از آنها ایراد گرفته شده است. یکی از این ایرادات به نحوه تبلیغات انتخاباتی مربوط است ولی هر دو مورد از سوی شورای نگهبان تخلف محسوب نشده​اند. از این رو احتمال جدی بودن آنها و رد اعتبارنامه دو نفر مذکور، کمرنگ است.
ولی چنانچه این اعتراضات به قوت خود باقی باشد، باید به کمیسیون تحقیق ارجاع شود. عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون تحقیق در گفت​وگو با خبرآنلاین از برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون در صبح امروز خبر داد که به برگزاری انتخابات هیات رئیسه مربوط بود. در این انتخابات، الله​یار ملکشاهی به عنوان رئیس و قاسم عزیزی و محمدعلی اسفنانی به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند. عوض حیدرپور و محمدجواد نظری​مهر نیز دبیران اول و دوم این کمیسیون شده و عبدالرضا عزیزی نیز به عنوان سخنگو برگزیده شد.
الله​یار ملکشاهی رئیس کمیسیون تحقیق نیز با اشاره به اینکه کار رسمی این کمیسیون از فردا صبح آغاز می​شود، به خبرآنلاین گفت: هنوز شعب پانزده​گانه نظرات نهایی خود را ارائه نداده​اند. از این رو هیچ پرونده​ای به کمیسیون تحقیق ارائه نشده است. اگر شکایتی در شعب وجود داشته باشد که مرتفع نشود، این پرونده به کمیسیون تحقیق ارائه خواهد شد.
گزارش شعب پانزده​گانه تا کنون را در جدول زیر بخوانید: {از آنجا که شعب تا ساعت 9 فردا همچنان به کار خود ادامه می​دهند این احتمال وجود دارد که شکایاتی تا آن زمان به شعب ارائه شود}.
عناوین شعب
نماینده پاسخگو
نتیجه بررسی​ها
اول
محمدرضا محسنی ثانی
حدود 15 پرونده را بررسی کردیم و هیچ شکایتی نبود.
دوم
اسفندیار اختیاری
هیچ اعتراضی به شعبه دوم ارائه نشد و فکی نمی​کنم اعضای شعبه ما هم اعتراضی به پرونده​های دیگر شعب داشته باشند.
سوم
نوذر شفیعی
15 پرونده را بررسی کردیم. تا کنون اعتراضی ارائه نشده اما تا ساعت 9 صبح فردا برای ارائه اعتراضات زمان باقی است.
چهارم
نادر قاضی پور
از تعداد پرونده​های مورد بررسی اطلاع ندارم ولی شکایتی وجود نداشت.
پنجم
مجید جلیلی سرقلعه
یک شکایت وجود دارد که در حال بررسی است و احتمالا رفع می شود. چون شورای نگهبان نظر مثبت درباره آن داده است. این شکایت مربوط به ایام انتخابات و تبلیغات انتخاباتی بوده که از نظر شورای نگهبان تخلف محسوب نشده است. البته معمولا در حوزه​هایی که رقابت​ها میان دونامزد به دور دوم می​رسد اینگونه بحث​ها پیش می​آید.
ششم
الله​یار ملک​شاهی
تعداد پرونده​ها را به یاد ندارم ولی شکایتی وجود نداشت.
هفتم
محمدجواد کولیوند
19 پرونده به ما ارائه شده بود که همگی تایید شد.
هشتم
رضا صابری
19 پرونده حوزه انتخابیه را بررسی کردیم و هیچ شکایتی نسبت به آنها ارائه نشده بود.
نهم
موسی الرضا ثروتی
15 پرونده را بررسی کردیم که همه تایید شدند و هیچ شکایتی هم به شعبه ما نرسید.
دهم
عابد فتاحی
16 پرونده به ما ارائه شده بود که همه را بررسی کردیم و هیچ شکایت جدیدی نسبت به برخی موارد که قبلا از سوی شورای نگهبان بررسی و رد شده بود، وجود نداشت. از این رو همگی تایید شدند.
یازدهم
بهروز نعمتی
14 پرونده را بررسی کردیم، شکایتی ارائه نشده بود.
دوازدهم
احمدعلی مقیمی
10 پرونده را تا کنون بررسی کردیم که شکایتی درمورد آنها نبوده ولی هنوز بررسی دو پرونده دیگر باقی مانده است.
سیزدهم
قاسم جعفری
از 16 پرونده​ای که بررسی کردیم، یک مورد شکایت وجود دار که همچنان در دست بررسی است. البته این شکایت موثرو قابل اعمال نیست چون مستندات کافی برای آن وجود ندارد. ضمن اینکه از نظر شورای نگهبان نیز تخلف محسوب نشده است.
چهاردهم
محمد دامادی
18 پرونده برسی شد و هیچ شکایتی نبود. فردا ساعت 7:30 صبح هم جلسه داریم که اگر شکایتی نرسد، همه موارد مصوب به شمار می​رود.
پانزدم
امیر خجسته
هیچ شکایتی به ما ارائه نشد و همه پرونده​های ارجاعی به تصویب رسید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدوار IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    1 0
    خدا وکیلی هزینه ومخارج یک روز مجلس چقدر است که حداقل دو روز مجلس با هزینه های بالا به تایید اعتبار نامه میگذرد ؟در آیین نامه داخلی مجلس تجدید نطر شود .شما که تا دولت یک روز تعطیل اعلام میکند فوری تحمیل هزینه ها ی تعطیلی را مطرح میکنید چرا چیزی نمیگویید؟