آلبوم موسیقی «دیدار دوست» که تمام اشعارش ار دیوان امام خمینی (ره) انتخاب شده به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، آلبوم موسیقی «دیدار دوست» با آهنگسازی مهدی نظری با اشعاری از امام خمینی (ره) همزمان با بیست و سومین ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی از سوی انجمن موسیقی ایران منتشر خواهد شد.


‌در این آلبوم قطعاتی چون «محرم راز» در دستگاه نوا، «یاد دوست» در دستگاه همایون، «ساحل وجود» در آواز ابوعطا، «‌روز وصل» در آواز افشاری، «غم دیدار» در دستگاه سه‌گاه، «چشم بیمار» در آواز بیات ترک و «قافله» در دستگاه شور که حسین زندی آن‌ها را تنظیم کرده، به چشم می‌خورد.


نوازندگانی چون ارسلان کامکار، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، سامان صمیمی، کریم قربانی، علیرضا خورشیدفر، ناصر رحیمی، حسین پورمعین، علیرضا شیبانی، آزاد میرزاپور، داوود ورزیده، شهرام غلامی، پویا سرایی، فرشاد صارمی، امیر نعمت اللهی، کوروش بزرگ‌پور، مجید وطنیان و پریچهر خواجه در این آلبوم نواخته‌اند و هاله خاورانی و هانیه خاورانی در آن همخوانی کرده‌اند.
 

 

با این که در سال های گذشته قطعات موسیقایی زیادی بر اساس اشعار بنیانگذار انقلاب اسلامی ساخته و منتشر شده اند، اما «دیدار دوست» اولین آلبوم کاملی به شمار می‌آید که تمامی اشعارش از دیوان امام خمینی انتخاب و توسط مهدی نظری، مسعود نوریان و علیرضا وکیلی منش خوانده شده است.


مهدی نظری که با قطعات «یل شیردل» و «مادر برام قصه بگو» به خواننده مطرح آثار دوران دفاع مقدس تبدیل شد، تاکنون آثاری چون «گذر عمر»، «اسیر عشق» و «نغمه عشق» را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. آلبوم «دیدار دوست» آخرین اثر او در مقام آهنگساز و خواننده است.
 

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =