۰ نفر
۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹

مرد زندانی که پس از فرار از زندان، برای تامین هزینه دیه‌ای که محکوم به آن بود، به تهیه و فروش اسکناس‌های جعلی اقدام می‌کرد، پس از یک سال فرار دستگیر شد.

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران درخصوص این پرونده به «جام‌جم» گفت: 14 تیرماه امسال، مردی به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 7 تهران مراجعه و از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

مرد شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: سال گذشته از طریق ارتباط اینترنتی با مردی به نام عبدالله آشنا شدم، پس از مدتی این مرد عنوان کرد؛ با افراد جاعلی آشنایی دارد که درخصوص فروش اسکناس‌های جعلی فعالیت دارند، او بارها گفت که می‌تواند مبلغی از این اسکناس‌های جعلی را برایم تهیه کند تا براحتی در بازار از آنها استفاده کنم و من بالاخره وسوسه شدم و تصمیم به خرید گرفتم. ابتدا چند فقره اسکناس خریدم و با آن از مغازه‌های مختلف خرید کردم که مغازه‌داران متوجه جعلی بودن اسکناس‌ها نشدند و بعد از آن، قرار شد در قبال پرداخت 25 میلیون تومان پول به وی، 55 میلیون تومان اسکناس جعلی خریداری کنم. 

شاکی ادامه داد: 15 مهرماه سال گذشته، به دیدن او در محله سیدخندان رفتم و با پرداخت 25 میلیون تومان، اسکناس‌ها را که در 2 عدل گونی جاسازی شده بود، از وی تحویل گرفتم و به خانه‌ام انتقال دادم که پس از بررسی محتویات داخل 2 عدل گونی متوجه شدم که فقط چند فقره اسکناس جعلی در آن وجود دارد و بقیه کاغذ سفید هستند. پس از آن به جستجوی وی پرداختم ولی بی‌نتیجه بود.

سرهنگ رهبریان ادامه داد: با اطلاعاتی که این مرد در اختیار ماموران قرار داد چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد کلاهبردار و جاعل صورت گرفت و جستجو برای یافتن وی ادامه یافت تا این که ماموران احتمال دادند متهم فراری عبدالله شاید از متهمان سابقه‌دار باشد، بنابراین به بررسی آلبوم متهمان سابقه‌دار در پلیس آگاهی پرداختند تا این که مشخص شد این متهم، سابقه‌دار است و از سال 82 تا 87 به اتهام سرقت، قتل غیرعمد، استفاده از اسناد جعلی و فروش اسکناس‌های جعلی روانه زندان شده است و چندی پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است. معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران افزود: با مشخص شدن هویت جاعل و کلاهبردار فراری، پاتوق‌های وی زیر نظر گرفته شد تا این‌که معلوم شد متهم در متروی طرشت به‌دفعات تردد داشته و دوربین‌های مداربسته نصب شده در ایستگاه مترو هم تصویر وی را ثبت کرده‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ‌ماموران به محل فوق اعزام شدند و در 15 مهرماه امسال متهم را هنگام ورود به ایستگاه متروی طرشت شناسایی و دستگیر کردند و در بازرسی از وی یک عدد باتوم، یک عدد شوکر و یک قبضه چاقو کشف و ضبط کردند. با انتقال متهم به اداره 14 آگاهی تهران، وی مورد بازجویی قرار گرفت و اظهارات متناقضی را عنوان کرد و سرانجام چند روز پیش، به جعل اسکناس و فروش آنها به شاکی اعتراف کرد و گفت: برای تامین هزینه دیه‌ام به یکی از شکات، اقدام به فروش اسکناس‌های جعلی کردم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =