پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران منتشر کرد:

کل نجف آن روز با مراجع آن روز و فضلای آن روز و حوزة آن روز و مردم آن روز، شاید پنج نفر بیشتر با امام نبودند!

آیت الله سید جعفر کریمی گفت: امام به حق حرکتی در عالم ایجاد کرد که بعد از غیبت صغری سابقه نداشته است و امیدواریم که حرکتی که ایشان ایجاد کردند به حرکت جهانی حضرت بقیة‌الله ارواحنا له الفدا، متصل بشود بنابراین باید آنچه از امام نشر پیدا می‌کند، یک چهره بیشتر نباشد، در غیر این صورت الگو بودن امام برای حوزوات علوم دینی خراب می‌شود و اهداف عالیه امام خدشه‌دار می‌شود. این بار سنگینی است بر دوش شما (کارکنان موسه قم)عزیزان که باید خیلی دقت کنید .
وی افزود: وقتی ما در نجف پیگیر چاپ کتاب البیع حضرت امام بودیم، ایشان واهمه داشتند که مبادا مانع شوند و یا عمرشان کفاف نکند و کتاب ناتمام بماند؛ لذا مرتب پیگیری می‌کردند تا کتاب هرچه بهتر چاپ شود.
آیت الله سید جعفر کریمی با بیان اینکه امام هم در حرف زدن و هم در نوشتن خوش سلیقه بود، گفت: اطلاعیه‌هایی که می‌نوشت بدون خط خوردگی و با قدرت قلم بود، در فکر کردن هم فکرش مافوق فکر همه بود و در هدف‌گیری‌ها بالاترین هدف را در نظر می‌گرفت. اگر شما (کارکنان موسسه قم)این ابعاد را در نظر نداشته باشید و یا به مرور زمان واگذار کنید؛نمی توانید امام را که آنگونه که شایسته است معرفی کنید.
وی افزود: نکته دیگر اینکه شما می‌دانید که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه اختناقی در ایران بود و چه فشاری بود! کسی جرأت نمی‌کرد به طرف خانة‌ امام برود تا چه رسد به اینکه اسم امام را ببرد. فقط این اواخر یک عده‌ای از جامعه مدرسین جرأت کردند و جمع شدند و راجع به مرجعیت امام چیزی نوشتند. حتی یکی از بزرگان فعلی با صراحت لهجه گفته بود که میزان مرجعیت فلانی است! آنها در آن دوران برای امام حسابی باز نمی‌کردند. اما با پیروزی انقلاب، همین امامی که تا دیروز اسم بردن از ایشان مایه دردسر و دربه‌دری برای افراد می‌شد، حالا دیگر اسم بردن از ایشان نان، عنوان و وجهه برای افراد شد و لذا خیلی‌ها دور امام را گرفتند، دور اسم و اهداف امام را گرفتند، چه در قم و چه در نجف.
آیت‌الله کریمی تصریح کرد:شاید برای شما سخت باشد که باور کنید کل نجف آن روز با مراجع آن روز و فضلای آن روز و حوزة آن روز و مردم آن روز، شاید پنج نفر بیشتر با امام نبودند! اما حالا هر کسی از هر جایی می‌‌آید و می‌گوید که من درس امام می‌رفتم و از دوستان امام بودم و یا در نماز ایشان شرکت می‌کردم! تازه الان هم خیلی‌ها حاضر نیستند اسمی از امام ببرند!
وی با بیان اینکه وقتی امام را از قم تبعید کردند، آن عده‌ای از رفقای خاص امام که بودند، منزوی شدند ادامه داد: در این هفته‌های اخیر برنامه‌ای از تلویزیون در حدود ساعت دوازده پخش می‌شد با نام «حدیث سرو» که دیدن این برنامه‌ها نشان می‌دهد که در بالا آوردن و پایین بردن افراد چه کارهایی می‌کنند! افراد هر چه می‌خواهند بگویند، بگویند؛ ولی اگر بنا است که چیزی به صورت تاریخ ضبط شود و جزء اخلاق و روش امام نشر پیدا کند، دقت کنید تا مطابق با واقعیت باشد. وی با باین اینکه امام مظلوم زندگی کرد و مظلوم از دنیا رفت،گفت: خدا لعنت کند دودمان پهلوی را که نگذاشتند امام از جهت علمی به آن گونه‌ که بود شناخته شود و به آن گونه که دلش می‌خواست شاگرد تربیت کند، اگر می‌گذاشتند شهید مطهری‌ها تربیت می‌کرد که امام درباره شهید مطهری فرمودند که او حاصل عمر من بود.
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =