۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵

قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای جهانی به سیر نزولی خود ادامه داد.

قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل افزایش نگرانی های ناشی از کاهش رشد اقتصاد جهانی و همچنین بروز نشانه هایی از کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین، بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان به سیر نزولی خود در بازارهای جهانی ادامه داد. امروز در ساعت 9 صبح به وقت گرینویچ هر بشکه نفت خام سبک برای تحویل با کاهش 1،65 دلاری به 81،58 دلار در بازار نیویورک رسید. در همان ساعت هر بشکه نفت دریای شمال برای تحویل با کاهش 2،17 دلاری به رقم 96،25 دلار رسید، رقمی که در طول یکسال و نیم اخیر بی سابقه بوده است.
روز جمعه نیز بازارهای جهانی متعاقب انتشار گزارش آمار بیکاری در آمریکا شاهد کاهش 3 دلاری قیمت نفت در بازارهای نیویورک و لندن بودند. این در حالی است که بسیاری از سرمایه گذاران نگران کاهش سرمایه گذاریها در بخش نفت هستند. به همان میزان که روند فعالیت های اقتصادی در چین- کشوری که آن را لوکوموتیو رشد جهانی می خوانند- رو به کاهش است، اروپا نیز هنوز راهکاری برای خروج از بحران بدهی های نیافته است.
هفته گذشته چین نیز با انتشار گزارشی از کاهش رشد فعالیت های صنتی در کشور خبر داده بود، گزارشی که کاهش رشد اقتصادی در دومین اقتصاد برتر جهان را تأئید کرده بود.با این حال افزایش ارزش دلار در زمانی که عدم اطمینان، بازارهای نفتی جهان را فراگرفته، خود مُسکنی برای نگرانی هاست و همین مسئله از تمایل بیش از حد سرمایه گذاران برای طلای سیاه- که پول آن با دلار محاسبه می شود- می کاهد.

 

لوتام/ 4 ژوئن 2012
ترجمه: زهرا خدایی


26339


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    46 3
    مبارک باشه قابل توجه کسانی که میگن نفت میشه 200 دلا ر.
    • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
      15 1
      قابل توجه آقایونی که بودجه سال 91 رو با نفت 90 دلاری نوشتن...!!! قراره با نفت با تحریمها مقابله کنیم؟!
    • حقیقت گو IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
      15 1
      جالبه که همون هایی که میگن قیمت نفت میره بالا و بالاتر، این رو هم میگن که بحران اقتصادی غرب روز به روز عمیق تر میشه!!! آخه مگه میشه هم غرب که مصرف کننده ی عمده ی نفته ورشکست بشه هم قیمت نفت بره بالا!!! قیمت نفت وقتی میره بالا که مشتری داشته باشه و اگه قرار باشه چرخ اقتصادی غرب متوقف بشه این همه نفت رو کی می خره؟! معلومه که دو کلمه اقتصاد نمی فهمند، اون وقت میگن ما در همه ی زمینه ها از جمله اقتصادی کارشناس هم هستیم.
  • هاشم IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    8 1
    واویلااااا.....
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    9 1
    تا 70 دلار هم میاد چون در فصل گرمای نیم کره شمالی قرار داریم و 80 درصد نفت دنیا در این بخش از کره خاکی مصرف میشه و نیاز به بخش گرمایی کم میشه
  • آرش US ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    10 3
    خدا رو شکر! نفت باعث بدبختی و عقب ماندگی کشورهای (نفت خیز) خاورمیانه بوده و خواهد بود. امیدوارم که کشور ما روزی از شر این طلای! سیاه و اقتصاد نفتی خلاص شود و راههای دیگری برای اداره اقتصاد کشور پیدا شود، به عنوان مثال درآمد توریست بجای نفت(نمونه خوب آن در منطقه: ترکیه و شهر دبی در امارات متحده که درآمد توریست از فروش نفت آن بیشتر است) نفت ترمز گذار به دموکراسی در منطقه است.
  • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    4 1
    وقتی بالا میره فرقی برای ملت نداره اما خدا نکنه 1سنت پایین بیاد که دخل ملت میاد