مرتضی رحماننیای، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، بههمراه عباس شیرمحمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و احمدی فارسانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان، از یک واحد بومگردی در روستای قلعهچم بازدید کردند.
به گزارش خبرآنلاین، این مجموعه گردشگری که توسط یکی از نخبگان دانشگاهی قمی راهاندازی شده، با هدف احیای ظرفیتهای بومی و توسعه گردشگری روستایی فعالیت میکند و توانسته با بهرهگیری از معماری سنتی و امکانات اقامتی مناسب، زمینه جذب گردشگران را فراهم سازد.
در جریان این بازدید، مسئولان ضمن گفتوگو با مدیر این واحد بومگردی، در جریان روند فعالیت، ظرفیتها، چالشها و برنامههای توسعهای آن قرار گرفتند. همچنین بر ضرورت حمایت هدفمند از طرحهای دانشبنیان و نوآورانه در حوزه گردشگری روستایی تأکید شد.
در پایان این بازدید، تصمیمات مؤثری در راستای تسهیل روند توسعه و گسترش فعالیت این مجموعه در روستا، رفع برخی موانع اداری و بررسی راهکارهای حمایتی برای تقویت زیرساختهای گردشگری منطقه اتخاذ شد تا زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصادی در روستای قلعهچم بیش از پیش فراهم شود.
نظر شما