۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸

مهر نوشت:

 رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه در ماههای دی و بهمن سال گذشته تعداد معاملات مسکن روزانه به 15 هزار عدد رسیده بود، گفت: هم اکنون تعداد معاملات مسکن به روزی 5 تا 6 هزار رسیده است.

مصطفی قلی خسروی  با اشاره به تعداد معاملات مسکن، اظهار داشت: پیش از عید و در ماه‌های دی و بهمن تعداد معاملات مسکن به روزی 15 هزار عدد رسیده بود که این آمار در سامانه املاک و مستغلات و کدرهگیری ثبت شده است.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه بعد از عید و در سال جدید تعداد معاملات مسکن کاهش داشته است، بیان کرد: هم اکنون تعداد معاملات مسکن به روزی 5 تا 6 هزار رسیده که البته کاهش آن طبیعی است، زیرا متقاضیان تمایل دارند تا قبل از عید جابه جایی ها را انجام دهند، بنابراین در آغاز سال جدید تعداد خرید و فروشها کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در فرهنگ ما زمان‌های مختلف بر بازار مسکن تاثیر می گذارد به‌طوری‌که همیشه بازار مسکن متاثر از اعیاد و ایام عزاداری با نوسان در قیمت ها مواجه می شود.

قلی خسروی با بیان اینکه سیاست دولت اینست که قیمت مسکن کاهش پیدا کند، گفت: اجرای طرح تعزیراتی یکی از راهکارهایی است که دولت سعی دارد با اجرای آن، قیمت ها را کاهش دهد که البته بنا بر قانون مالکیت نمی توان این طرح را به درستی اجرا کرد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک، افزود: اینکه بر روی یک ملک قیمت گذاری شود اقدام درستی نیست، زیرا نمی توان مالکیت را از افراد سلب کرد و برای ملک آنها قیمت مشخصی را ارایه داد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد CH ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    39 0
    دلار را خود دولت 70% گران کرده و بعد انتظار دارد همچی گران نشه و ارزان بشه
    • بدون نام CH ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
      8 18
      من نمیدونم گران شدن دلار چه ربطی به گرانی ملک کلنگی داره مخصوصا زمانی که توان خرید مردم اینقدر کمه؟
  • مهرداد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    17 1
    به نظر من چون در ایران به دلار یارانه تعلق میگیرد بهترین راه رفع کسری بودجه دولت افزایش قیمت دلار است چون پول نفت را به دلار میگیرند وبه ریال به حساب مردم میریزند از این طریق واردات نیز کم خواهد شد.افزایش دلار فقط به نفع دولت است وبس.مردم هم که میگن دلار 70 در صد گرون شد در حالی ارزش ریال 70 در صد کم شد.تازه این وسط دولت قیافه حق به جانب گرفته.
  • forootan IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    15 0
    با گران شدن دلار .ملک هم به همان نسبت گران شده مثلا پارسال متری یک میلیون و پانصد امسال شده دو میلیون وسیصد پس موازی با قیمت دلار رشد کرده حال که دلار ارزان شده ویا متوقف شده باید قیمت ملک هم ثابت بمونه . حالا ارزون هم نشه باید ثابت بمونه اینطور نیست؟ ولی انگار همه باز منتظر گرون شدنش هستند یعنی تا کجا؟