پس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه دائم، نمایندگان مجلس در جلسه امروز مجلس وارد مباحث اجرایی کار خود شدند.

به گزارش خبرآنلاين، محمدحسن ابوترابي​فرد معاونت قانونگزاري مجلس در گزارشي از عملکرد اين معاونت در مجلس هشتم، از لزوم پالايش و تنقيح قوانين سخن گفت و افزود: از تورم قانون در کشور رنج مي​بريم. اين در حالي است که در موضوعاتي با خلاء قانون مواجهيم. از اين رو لازم است با برنامه​ريزي مشخصي به اصلاح اين رويکرد پرداخت.
وي با اشاره به روند شناسايي قوانين منسوخ در مجموعه قوانين ايران گفت: فهرست 609 قانون تا پيش از انقلاب اعلام شده است كه استناد به اين قوانين مجاز نيست و اين كار براي اولين بار بود كه صورت گرفت و اين قوانين به كل از پيكره قانوني ايران حذف شد. مورد بعدي،‌ شناسايي موادي است كه بعد از انقلاب تصويب شده‌اند و به صراحت منسوخ هستند كه اميدواريم اين هم به زودي منتشر شود. اما كار ديگري كه در اين حوزه بايد انجام بگيرد، شناسايي قوانيني است كه به طور ضمني نسخ شده‌اند.
وي در تشريح روند اين اقدام در مجلس نهم گفت:‌ براي نيل به اين هدف درخت‌واره‌اي در 43 موضوع قانوني تدوين شده كه داراي دو هزار مبحث است و با عنايت به مجموعه قوانين و اتخاذ روش علمي سعي شده كه موارد مشابه در ذيل يك قانون شكل گيرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس با تقدير از عملکرد معاونت قانونگزاري، خواستار پيگيري جدي تنقيح قوانين متناسب با شرايط روز شد.
روح​الله جاني عباسپور نماينده بويين​زهرا در تذکري با بيان اينکه بيش از 100 نفر از نمايندگان مجلس نهم دکتر و مهندس و پروفسور هستند، گفت: دو موضوع مجلس را تهددي مي کند يکي رايزني و لابي براي حضور در کميسوين که در شان برخي نمايندگان نيست وارد آن شوند و به همين دليل در حاشيه قرار مي گيرند.
رييس مجلس با بيان اينکه كميسيون‌​ها در مسير اجرا هستند و طبق آيين‌نامه شعب بايد درباره آن تصميم بگيرند، يادآورشد که نهايتا روساي شعب در اين باره تصميم مي‌گيرند.
رييس مجلس درباره بخشي از سخنان عباسپور در خصوص كمبود عضو در كميسيون بهداشت علي‌رغم وجود تعداد زياد پزشك در مجلس نهم گفت: الحمدلله ما در مجلس نهم پزشك زياد داريم و از آنها تقاضا مي‌كنيم در كميسيون بهداشت مجلس حضور پيدا كنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    4 1
    آخه کمیسیون بهداشت همه ش درد سر است و هیچی توش نیست.