ایسنا نوشت:

كارشناسان بهداشت رواني در انگليس با انتشار گزارش جديدي هشدار دادند كه تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات و ناراحتي‌هاي روانی در اين كشور رو به افزايش است.

اين كارشناسان تاكيد كردند كه حتی کودکان پنج ساله نيز در اين كشور به دليل ابتلا به افسردگی و اضطراب تحت درمان قرار می‌گیرند. آمار نشان می‌دهد شمار نسخه‌هاي ارائه شده براي تجويز داروهاي اضطراب و افسردگي براي كودكان و نوجوانان زير 18 سال به ميزان نگران كننده‌اي در سالهاي اخير افزايش يافته است.

به گزارش بي بي سي، اخيرا مقامات دولتي انگليس نيز بودجه اضافي 22 ميليون پوندي را با هدف مقابله با اختلالات رواني در كودكان و نوجوانان انگليسي و درمان اين اختلالات درنظر گرفته‌اند. متخصصان روانپزشكي در انگليس تاكيد دارند كه کودکان در اين كشور به طور روزافزون به دلیل تشديد بیکاری، مشکلات مالی پدر و مادرها و استفاده والدین از مواد مخدر، روانگردان‌ها و الکل، تحت فشار و استرس هستند.

طبق آمار ارائه شده از سوي مركز خدمات بهداشتي ملي انگليس و مركز خدمات بهداشت رواني نوجوانان در اين كشور كه در ماه فوريه سال جاري ميلادي ارائه شده، 330 كودك زير 11 سال و حدود 830 نوجوان 12 تا 18 ساله در حال حاضر به دليل ابتلا به افسردگي و اضطراب تحت درمان قرار دارند.

اين ارزيابي‌ها همچنين نشان داده است كه اخيرا 378 بيمار زير 16 سال با شيوه‌هاي مختلف روان درماني تحت معالجه قرار گرفته‌اند كه از جمله متداولترين اين روش‌ها مي توان به رفتاردرمانی شناختی، کنترل اضطراب، هنردرمانی و بازی‌ درمانی اشاره كرد.

يك متخصص روانشناسي باليني در انگليس به نام باربارا اینکسون در اين باره خاطرنشان كرد كه تعداد اين مراجعه كنندگان كم سن و سال به مراكز روان درماني سالانه حدود 10 درصد رو به افزايش است.

خانم اینکسون تاكيد كرد: بدون شك ميزان ابتلا به اختلالات احساسی از جمله افسردگی و اضطراب وسواسی غیرارادي در بين كودكان و نوجوانان و ميزان مراجعه بيماران در اين گروه‌هاي سني به مراكز خدمات بهداشت رواني در حال افزايش است. از سوي ديگر برخي از كارشناسان معتقدند كه پیگیری و درمان اين كودكان در مدارس و محيط هاي آموزشي به مراتب بهتر از مطب‌های روان درمانی است چرا كه مطب‌ها و مراكز درماني ممكن است ترس و تشويش را در اين کودکان تشديد كنند.

آمار جديد همچنين حاكيست از هر 10 كودك پنج تا 16 ساله در انگليس يك كودك حداقل به يكي از اختلالات رواني در سطح باليني مبتلا است و در عين حال در بزرگسالاني كه مشكلات رواني بلند مدت دارند، دست كم نيمي از آنها اولين نشانه‌هاي اختلال را پيش از رسيدن به سن 14 سالگي بروز داده‌اند.
 

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =