همشهری نوشت:

یک تحلیل‌گر در مصاحبه با وب‌سایت CNBC پیش‌بینی کرده که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در کمتر از 10 سال آینده برتری و بخش بزرگی از کاربران خود را از دست می‌دهد. به گزارش CNBC، اریک جکسون بیانگذار شرکت Ironfire Capital‌ می‌گوید: "در 5 تا 8 سال آینده همانطور که یاهو محو شد، فیس‌بوک نیز محو می‌شود. یاهو هنوز هم درآمد دارد، سود آور است، 13 هزار کارمند دارد اما اکنون در بازار تنها 10 درصد ارزش خود در سال 2000 را دارد."

به عقیده این تحلیل‌گر سه نسل از شرکت‌های وب وجود دارند. نسل اول شرکت‌هایی مثل یاهو بود که هدف آن‌ها تجمع اطلاعات در یک محل بود. نسل دوم شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک هستند و نسل سوم شرکت‌هایی هستند که به طور کامل برروی سودآوری از طریق پلتفرم‌های موبایل برنامه ریزی می‌کنند؛ کاری که فیس‌بوک قدرت آن را ندارد.

جکسون می‌گوید حرکت از یک نسل به نسل دیگر غیر ممکن است و موفقیت در یک نسل دلیل تغییر موفق به نسل دیگر نیست. برای مثال گوگل در زمینه جستجوی اینترنتی بی رقیب است اما در ورود به حوزه شبکه‌های اجتماعی هنوز هم با مشکل روبرو است.

ماه گذشته فیس‌بوک در یک گزارش رسمی اعلام کرد که تعداد بسیار بالای کاربران فیس‌بوک از طریق دستگاه‌های قابل حمل باعث ضرر دهی شرکت شده و به دلیل عدم امکان پولی کردن این سرویس، درآمدهای شرکت ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

جکسون به ضرر فیس‌بوک در عرضه عمومی اولیه‌اش اشاره می‌کند که قیمت سهام فیس‌بوک در روز اول عرضه 27 درصد از قیمت IPO‌ کمتر بود. ضرر فیس‌بوک در بین تمام عرضه‌های عمومی از سال 1995 تاکنون بی سابقه بوده‌است.

وی معتقد است که آینده وب برپایه پلتفرم‌های موبایل پایه ریزی می‌شود و فیس‌بوک هر چقدر هم شرکت‌های حوزه موبایل را بخرد اما باز برای انتقال به نسل سوم وب با مشکل روبرو می‌شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • habib IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    ببخشید شما چه دشمنی با فیس بوک دارید ؟ نمونه هایی از تیترهای شما : فیس بوک افراد را معتاد می کند ، کاربرانش را گروگان می گیرد وسو استفده می کند ، مشکلات روحی ایجاد میکند ، گوگل پلاس به زودی آن را نابود می کند ، سهامش افت کرد و ......
    • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      15 7
      دوست عزیر ایجاد افسردگی و اعتیادآور بودن فیس‌بوک فقط محدود به این سایت نمیشه و تمام شبکه‌های اجتماعی این ماهیت رو دارند. این خبر هم مال سایت CNBC هست و کاملا از دیدگاه تحلیل بازار و رفتار شناسی کاربران فیس‌بوک از بین رفتن این شبکه اجتماعی رو بررسی می‌کنه. لطفاً اینقدر سطحی نگر نباشین!
    • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      11 4
      اینها دشمنی ندارن این رسانه اقای قالیبافه که با فیس بوک مشکل داره و هر چند وقت یه بار یه خبری ازش می رن . خبر هم از روش کپی می کنه توجه کن اون بالا زیر عنوان مطلب نوشته همشهری نوشت
    • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      5 18
      واقعا اعتیاد آور و کثیفه
  • منصور IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    67 18
    سلام . من هم همینطور فکر میکنم اما نه در این حد خیلی کمتر چون طرح های جایگزینی رو فیسبوک در حال اجرای اون هاست .
  • سهیل IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    چه کینه ای داری از فیس بوک، خبرآنلاین؟ هر چند وقت یه بار خبر می زنی که فیس بوک چاقی میاره، افسردگی میاره، داره ورشکست میشه... باباجون شما خودتون هم یک سایت اینترنتی هستید و همون مشکلات اگر واقعا کسی معتاد سایت شما بشه، برای سایت شما هم هست. لطفا دلیل این همه بغضتون از فیس بوک رو بنویسید. منتظر انتشار و پاسخم خبرآنلاین، گرچه امیدی ندارم.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      36 8
      معلومه از بالا بهش دستور دادن اين تيترا رو هرچند وقت يكبار كار كنه. روزي صدها نفر تحليلگر در صدها شبكه ماهواره اي تحليل مي كنند. خبر انلاين چي رو پوشش ميده. مطمئن باش هيچ پاسخي به پرسش شما و يكي از دوستان بالا ندارند.
    • بدون نام CH ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      4 1
      این حرفها درست ولی بهتره یادمون باشه که هر چیزی خوبی ها و بدی های خودش رو داره ... شما اگر به سایتهای زبان اصلی خبری مهم هم سر بزنید هر از چند گاهی این خبر ها رو تیتر می کند... دوست عزیز بهتره کمی واقع بینانه تر به قضیه نگاه کنید..... من خودم هم عضو فیس بوک هستم ولی اساتید متخصصی رو در حوزه فن آوری اطلاعات می شناسم که از این که در فیس بوک اکانت داشته باشن وحشت دارند.... در ضمن خدا رو شکر که ما ایرانی ها کلا رو فیس بوک تحقیق هم نمی کنیم و همه این خبر ها ترجمه از سایتهای خارجی و نتیجه تحقیقات خودشونه.....!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    19 18
    به هر حال هر چیزی عمری داره واسه من که عمر فیس بوک یک ساله تمام و دی اکتیو شده
    • نادر DE ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      27 2
      فکر میکنید زمان فیلتر کردن تا کی دوام دارد
  • amin US ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    34 4
    گیریم که از بین بره یه سایت بهتر میاد که سایت شما بی کار نشه از صبح تا شب از فیس بوک بگه
  • بدون نام US ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    29 6
    دلیل بغض و کینه کاملا مشخصه و اونم حسادته . جدا خیلی سخته که با وجود اینهمه بگیر و ببند و فیلترینگ facebook اینقدر عضو داره ؟ عوض اینکه مثل خاله زنک ها بشینید صفحه بذارید پشت سر یک سایت دیگه یکذره جذابیت به این سایتتون اضافه کنید . مثلا چرا صفحه فرهنگ شما اینقدر پر خواننده است . چون چهار نفر آدم فرهیخته اونو ادره می کنند . برخلاف صفحه سیاسیتون...
  • مهدی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    32 2
    خوب حالا که پیر شده و پاش لب گوره ، لطفا یه آزادی مشروط بهش بدید
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    33 6
    باشه تا ده سال آینده نابود میشه. ولی ده سال آینده . نه حالا. الان سلطان نت دنیاست. تا ده سال آینده اونا با ابتکار جدید می یان و شما هنوز اندر خم یک کوچه ...
  • سرباز IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    27 0
    با این اوصاف من برنامه نویس وب هم باید کم کم برم به سمت پلت فرم هایی که موبایل پشتیبانی میکنن تا آینده کاریم خراب نشه چون من در حال حاضر با تکنولوژی ASP مایکروسافت کار میکنم که قادر به پشتیبانی موبایل ها نیست. وایییییییییییی یادم رفت من که باید برم سربازی تا 2 سال دیگههههههههههههه پس بی خیالللللل
    • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      5 0
      الان برنامه نویسی iOS‌ و اندروید خیلی رو بورسه، کلا تا چند سال آینده تجمع پیشرفت کامپیوتر میره به دو سمت: سرور و End user. یعنی یا باید بری تو کار برنامه نویسی دیتا سنتر و سیستم عامل‌های سرور یا برنامه نویسی موبایل و تبلت. کامپیوتر دسکتاپ هم آروم آروم با پیدایش پردازش ابری محو میشه یا حداقل استفاده‌اش محدود میشه.
    • مهدی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      1 6
      من فکر میکنم صرح پردازش ابری فعلا در حد ایده میمونه !
  • نوید NL ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    27 2
    خبر جان تورو خدا کلاهتو قاضی کن. خسته و کوفته از دانشگاه با اونهمه دردسرش برمیگردیم. سفره هامون خالیه. حوصله مون سر میره میشینیم پای ماهواره... ای داد! نیروی انتظامی دیشا رو برد! میزنیم تلویزیون ایران.... هیچی نداره حالا بریم سر کامپیوتر... سرعت نگو 8 میلیمتر بر ساعت. سایتا فیلتره. خوب پس ناچاریم بریم بیرون. ولی ماشین نداریم. اشکال نداره با خط 11 میریم. پولی هم تو جیبمون نیست یه کافی شاپی سینمایی جایی بریم. اشکال نداره. میریم خیابونا رو شخم میزنیم.هرچند قبل از ما یکی اونارو شخم زده. :آهای آقا وایسا ببینم... ای وای گشت ارشاد منو گرفت. یکی سند بیاره...
    • NHL IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      9 1
      گل گفتی عزیز دل!!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    11 49
    ایشالا زودتر از بین بره ... ، خانه ی فساد مجازی = فیس بوک . تو ایران که اینه ! , تو خارجو نمیدونم چه استفاده هایی ازش دارن ... !؟ , شاید مثل خیلی چیزای دیگه باشه که به دستمون رسید ولی فرهنگ استفادش نرسید !
    • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      14 6
      حاج خانم ، شما خودتو ناراحت نکن
    • محمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      13 7
      متاسفم برای تفکرت !
    • دوست IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      22 4
      استفاده از فیس بوک شعور خودش رو میخواد. حالا هر کسی با توجه به شعورش از آن استفاده و برداشت میکند.
  • نادر DE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    37 2
    به نظر شما عمر فیلتر کردن کی تمام می شود
  • بدون نام DE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    6 3
    فیس بوک خوبه اقا آی خوبه اگه باور ندارید فیلترش را بردارید ببنید همه ایرانی ها چندین صفحه باز میکنن یا نه.من که دوستش دارم شما چطور؟؟
  • امین IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    3 6
    از همه مهمتر اطلاعاتتون به سرقت میره من که خیلی وقته فیس بوکم رو حذف کردم
    • امیر DE ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
      3 4
      برو این ایمیل یاهوتم ببند. اطلاعاتت به سرقت میره 007
    • بدون نام US ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
      1 0
      همچين ميگه اطلاعات. انگار مغز متفكر پنتاگونه!!