مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به مصرف بیش از حد آب توسط شهروندان تهرانی هشدار داد و گفت: به دلیل ارزان بودن قیمت آب، پس از یک دوره کاهش در فازاول هدفمندی، مصارف در کشور دوباره رو به افزایش است. 
محمد پرورش اعلام کرد: تنها استفاده از کولرهای آبی، روزانه 200 هزار مترمکعب مصرف آب شهر تهران را افزایش می دهد و بر این اساس، لازم است شهروندان تهرانی از مصارف غیرضروری در سایر موارد پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از شهروندان درخواست کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، مصارف آب خود را مدیریت و از مصارف غیرضروری در این فصل پرهیز کنند.

پرورش با بیان اینکه تمام برنامه ریزی ها برای تامین مناسب آب مورد نیاز شهروندان در تابستان امسال صورت گرفته است، تصریح کرد: با وجود شرایط خوب منابع آبی تهران، همکاری شهروندان برای گذر بدون مشکل از تابستان امسال تعیین کننده خواهد بود.

وی مصرف آب شهر تهران را از ابتدای سال جاری (فروردین ماه) تاکنون، حدود 190میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مصرف آب شهر تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به افزایش مشترکان جدید است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، افزایش حدود 250 هزار مشترک جدید در یک سال اخیر را عدد قابل توجهی دانست و افزود: تعداد زیادی از این مشترکان مربوط به مسکن مهر است.

پرورش در خصوص کیفیت آب استان تهران نیز گفت: برای تامین آب استان تهران از 5 سد استفاده می شود که آب 4 سد لار، لتیان، طالقان و کرج مستقیم به تهران می رسد. حدود 22 تا 23 درصد آب استان تهران از آب های زیرزمینی و مابقی آن از آب های سطحی تامین می شود که نشان از کیفیت آب تهران دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اظهار داشت: در یک آمارگیری وسیع، تمام آب های بسته بندی آنالیز شده و با آب تهران که اکثر آن از آب های سطحی تامین می شود، مقایسه شده است. از لحاظ کیفیت، آب استان تهران در بعضی شاخص های کیفی حتی از آب های بسته بندی نیز بهتر است و از اینرو، آبی که با این کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد، باید درست مصرف شود.

وی درخصوص تامین آب استان تهران در فصل تابستان، گفت: اگرچه پیک مصرف زمانی رخ می دهد که هوا بسیار گرم است و مصرف آب خود به خود بالا می رود اما از نظر تامین منابع آبی مشکل خاصی در استان تهران وجود ندارد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، تاکید کرد: در زمان کنونی همه ظرفیت ها به روز شده و تصفیه خانه ها، آبگیری ها و چاه ها کنترل شده است. با وجود اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین آب تابستان استان تهران، رعایت مصرف در ساعت های پیک نقش موثری در پاسخگویی شبکه به نیازها خواهد داشت.

پرورش با بیان اینکه تلاش های زیادی برای تولید آب در استان تهران صورت می گیرد، یادآور شد: بر این اساس، همیشه تاکید می شود مردم بحث مصرف را مدیریت کنند. در بخش شستشو و مصارفی که اولویت ندارد باید مدیریت صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: با اجرای این قانون، مصرف آب حدود 3.5 تا 4 درصد در استان تهران و 5 درصد در متوسط کشوری کاهش یافت اما با توجه به اینکه اجرای این قانون در قیمت آب تاثیر چندانی نداشت، رشد مصرف دوباره جای خود را پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، یکی از دلایل 3 درصد افزایش مصرف آب در سال جاری در سطح استان تهران را برنامه ریزی ها برای اجرای تعهد مسکن مهر دانست و گفت: در سال گذشته، حدود 120هزار مترمکعب آب برای شهر پرند تولید شده است.

پرورش اضافه کرد: با وجود افزایش تعداد مشترکان، برنامه ریزی ها برای برخورداری شهروندان تهرانی از آب سالم صورت گرفته است و جای نگرانی از این بابت نیست.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مناسب بارش ها در استان تهران، اظهار داشت: نباید تصور شود که با وجود بارش های سال آبی جاری، می توان بیش از حد از آب استفاده کرد بلکه آب درجه یک که با زحمت تصفیه شده و هزینه های زیادی برای انتقال و توزیع آن مصرف می شود، باید در کلانشهر تهران و استان تهران درست مصرف شود.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    4 1
    دوست عزیز من و مدیر عامل محترم شرکت آب و فاضلاب فکر نمی کنید که در کنار نصیحت مردم به استفاده ی درست باید سیستم آب رسانی شهری هم اصلاح بشه؟ چرا باید از آب تصفیه شده برای شستشو، آبیاری باغچه و تامین آب کولر استفاده بشه؟ چرا همیشه راحت ترین راه رو انتخاب می کنید که نصیحت دیگران هست در حالیکه خودتون رو فراموش کردید؟ من به عنوان یه شهروند نگران این موضوع هستم. از خبرآنلاین خواهش می کنم که این موضوع رو پیگیری کنه. با تشکر از زحمات همه
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    2 0
    هر روز در سطح شهر لوله ای می ترکد و کلی آب به هدر می رود. سامانه ی آبرسانی فرسوده و قدیمی است.