فارس نوشت:

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی حمایت مسکو و پکن از تهران را تکیه‌گاه ایران در مذاکره با مقامات اژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد.
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی از دیدار رئیس جمهورهای ایران و چین، ضن بازتاب دادن وقایع دیدار دو جانبه این رئیس جمهور به تحلیل حمایت‌های مسکو و پکن از برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و تصریح کرد حمایت‌های آشکاراین دو کشورمی‌تواند تکیه‌گاهی برای تهران در مذاکره با مقامات آژانس باشد.
این شبکه خبری ضمن اشاره به گفتگوهای احمدی نژاد و هوجین تائو، رئیس جمهورهای کشورهای ایران و چین، که در آن هوجین تائو بار دیگر بر ضرورت گفتگو و همکاری برای دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده بود، حمایت‌های قاطع مسکو و پکن را اهرم مهمی در مذاکرات این هفته مقامات ایرانی با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خواند.
«سی. ان.ان» در این گزارش به بیانیه مشترک سازمان همکاری شانگهای برای عدم استفاده از زور علیه ایران، بیانیه مشترک رؤسای جمهور چین و روسیه مبنی بر عدم استفاده از فشار علیه ایران و انتقاد این دو کشور از تحریم‌های یکجانبه علیه تهران و توانایی ایران برای مسدود کردن تنگه هرمز به عنوان مسائل اثرگذار در برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =