«مستطاب خر پژوهی» زروئی نصرآباد، بررسی نقش «خر» در ادبیات فارسی، امثال الحکم و... در حالی به زودی منتشر می‌شود که کتاب خواندنی و پرمخاطب «تذکرة الماقامات» او مجوز تجدیدچاپ نگرفته است.

ابوالفضل زروئی نصرآباد، نویسنده و طنزنویس درباره آثار در دست چاپ و ارسال شده برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد، بیان داشت: کتابی از بنده به زودی منتشر می‌شود که کار حروف‌چینی آن نیز به اتمام رسیده و در دست آماده‌سازی است و «خاطرات سر پروفسور حسن علی‌خان مستوفی» نامگذاری شده است. گزیده ای از اظهارات زرویی را که با فارس گفتگو کرده در ادامه می خوانید:

 

 

- کتاب «خاطرات سر پروفسور حسن علی خان مستوفی» به زودی از سوی انتشارات «نیستان» برای اخذ مجوز نشر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌شود. این کتاب یک اتوبیوگرافی و زندگینامه سیاسی، هنری و فرهنگی یک شخصیت خیالی است که در نقاط مختلف تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور در دوران معاصر ایفای نقش می‌کند و در واقع یک نگاه طنزآمیز است.

 

- کتاب «مستطاب خر پژوهی» کتابی بود که سال‌ها پیش بنده به پیشنهاد «سیدفرید قاسمی» که از پژوهشگران حوزه مطبوعات است نگارش آن را آغاز کردم و شخصی با نام خانم «فرشادمهر» متون پژوهشی و کارهای تحقیقی آن را آماده‌سازی و انجام داده‌ است. در این اثر به بررسی نقش «خر» در ادبیات فارسی، امثال الحکم، خر در کتاب‌های دینی، حکایت‌های منظوم و حکایت‌های نثر درباره «خر» پرداخته‌ام به گونه‌ای که حتی در این کتاب ضرب‌المثال‌های مرتبط با خر و خرهای معروف تاریخ را نیز بیان کرده‌ام. کتاب «مستطاب خر پژوهی» یک مجموعه کاملی است که در آن زندگی خر در ادب، هنر، فرهنگ و دین بیان شده است این اثر هم از سوی انتشارات «نیستان» منتشر می‌شود.

 

 

عدم اخذ مجوز از سوی وزارت ارشاد برای تجدید چاپ کتاب «تذکرة المقامات»

- چندی پیش کتاب «تذکرة المقامات» توسط 2 ناشر اعم از «گل آقا» و «نیستان» برای تجدید چاپ و اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است اما هنوز نظری گویا درباره این اثر اعلام نشده است. این اثر چندین سال نایاب بود و به همین منظور برای اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شده تا پس از اخذ مجوز تجدید چاپ شود.

 

- چند سال گذشته کتاب «تذکرة المقامات» از سوی مؤسسه گل‌آقا برای نخستین ‌بار چاپ شد که گردآمده مجموعه نوشته‌هایی است که به عنوان «تذکرة المقامات» در هفته‌نامه گل‌آقا سال 70 _ 71 چاپ می‌شده و در سال 76 این مؤسسه آن را به چاپ رساند و سریع هم همه نسخه‌های آن به اتمام رسید اما هیچ‌گاه تجدید چاپ نشد.

 

- آنگونه که مؤسسه «گل‌آقا» به بنده عنوان کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چاپ این اثر موافقت نکرده است و دلیل این امر را هم بنده دقیق نمی‌دانم اما انتشارات «نیستان» تصمیم داشت که کتاب «تذکرة المقامات» را برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد ارسال کند اما تصور نمی‌کنم که این انتشارات هم هنوز جواب گرفته باشد.

 

ساکنان تهران برای تهیه آثار منتشرشده ابولفضل زروئی نصرآباد کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =