محققان با استفاده از دو الکترود روکش شده توسط آنزیم که درون صدف حلزون کاشته شده‌اند و گلوکز و اکسیژن موجود در خون این حیوان موفق به ساخت باتری زیستی شده‌اند که می‌تواند حدود 7 میلی‌وات توان الکتریکی تولید کند.

محبوبه عمیدی: باور کردنش سخت است اما با چند تغییر ساده می‌شود حلزون‌های کوچکی را که در باغچه می‌بینید به یک باتری زنده تبدیل کرد.

به گزارش نیوساینتیست، محققان دانشگاه کلارکسن در نیویورک موفق شده‌اند یک سلول سوخت‌زیستی را روی صدف یک حلزون بکارند و این حیوان را تا پایان عمرش به یک مولد کوچک تبدیل کنند.

همانطور که در این فیلم می‌توانید ببینید محققان برای شکل دادن این منبع انرژی شکاف‌های باریکی روی صدف حلزون ایجاد کرده‌اند تا فضای کافی برای کاشت الکترودهایی که با آنزیم روکش شده‌اند، فراهم شود. پس از جاگذاری الکترودها گلوکز و اکسیژن موجود در خون حلزون آنها را فعال نگه خواهد داشت. این الکترودها تا زمانی که به یک مدار خارجی متصل هستند به فعالیت ادامه خواهند داد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد حلزونی که به یک باتری زنده تبدیل شده می‌تواند حدود 7 میلی‌وات توان تولید کند. البته توان خروجی به سرعت کاهش پیدا می‌کند که می‌توان برای بهبود آن به حلزون غذا داد یا به او اجازه داد نیم‌ساعت استراحت کند تا دوباره شارژ شود.

این گروه علاوه بر حلزون‌ها روی جانداران کوچک دیگر نیز کار خواهد کرد تا بتواند آنها را به باتری‌های کوچک تأمین انرژی ابزارهای کم‌مصرفی مانند حسگرهای محیطی تبدیل کند. از سوی دیگر روی کاربردهای زیست‌پزشکی این پدیده کار خواهد شد که یکی از آنها ایجاد سیستم مشابهی در بدن انسان است که می‌تواند نیروی مورد نیاز ایمپلنت‌های گوناگون را تأمین کند و دیگر فرد نیازمند باتری‌هایی با طول عمر مشخص نباشد. این محققان در مرحله بعد جریان خون را در انسان شبیه‌سازی خواهند کرد تا احتمال استفاده از آن برای تولید انرژی الکتریکی بررسی شود.

 53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    7 1
    این طور باشه همه ی زندگی مان دارای بار الکتریکی خواهد شد
    • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
      1 1
      مگه غیر از اینه تمام پیام های عصبی بدن به روش الکترو شیمیایی جابجا می شه
    • فیزیکدان IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      6 3
      از تعجب بعضی دوستان متعجب شدم هر 3 عدد سلول بدن ما (بعلت عدم توازن یونهای درون سلول یا خارج غشای سلول) دارای اختلاف پتانسیل الکتریکی برابر 1.2 ولت است. و بدن یک فرد بالغ دارای 60 تریلیون سلول. نتیجه می گیریم که بدن ما از لحاظ نظری می تواند اختلاف پتانسیلی برابر 24 میلیارد ولت تولید کند اما نکته اینجاست که این بارهای الکتریکی معمولا هم را خنثی می کنند و برآیند آن ظاهرا خنثی بودن شارژ الکتریکی کل بدن است اما بندرت شنیده و خوانده ایم که بدن بعضی افراد دارای برق زیادی است طوریکه می تواند باعث سوختن لوازم برقی پرمصرف شود (با الکتریسیته ی ساکن اشتباه نگیرید) . هر چند این برق بسیار بسیار ناچیزتر از آن چیزیست که باید باشد ، با اینحال ناشی از عدم تعادل و خنثی شدن بخش کمی از همان یون هاست.../ هو الحق
  • بدون نام US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    0 7
    چه جالب !
  • بدون نام AE ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 2
    ماتريكس حلزوني
  • م.ب IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    10 0
    چه زجری میکشه حیوون خدا
  • بدون نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    0 4
    زيان اين كار بر روي بدن انسان مطمئنا بيشتر از سود آن است . چون تكنولوژي بدن انسان ماوراي قدرت انسان است
  • محسن IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    6 2
    خوبه دیگه به باتری میگیم برو تو ساعت خودش راه میوفته میره
  • خبر حلزونی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    2 0
    این خبر باعث معروف شدن حلزونهاست قابل توجه سوسکهای محترم
  • حامی حیوانات و حشرات IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    1 2
    حلزون زنده رو برداشتن دارن روش تحقیق میکنن همینجوری پیشرفت میکنن اونوقت میگیم اونا پیشرفته ان علم دارن .. این پیشرفتها به چه قیمتی ؟ اخه این حیوونی چه گناهی داره بدنشو برش دادن؟ درسته که ترمیم میکنه ولی زجر کش میشه در عوض الان بازم فکر میکنید غرب حامی حیواناته واقعا؟ اون از ازمایش موشکیه روسیه که با اعصاب و احساسات ملت بازی کرد و دچار ترس و اضطراب کرد ملتو و عواقبشو هم خدا میدونه این از ازمایشاتشون رو حیوانات زنده اون از ازمایشات هارپشون اقا پیشرفت به چه قیمتی ؟؟؟ همیشه به این دلیل که بیشتر کشورهای اسلامی جزو کشورهای جهان دوم سومی بودن ناراحت بودم اما چشمامو که باز میکنم دیدم به کل عوض میشه
  • مهدی A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    برای پیشرفت علم هر کاری باید کرد اگر به احساسات باشه نباید گوشت مرغ و بله و سایر حیوانات رو خورد چون اونها هم گناه دارند نه برادر اشتباهفکر میکنی گرچه احساسات شما قابل تحسینی
  • ذکرالله ذاکری AF ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    پس فیلمش کجااست تنها عکس