معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مهمترین دلیل عدم رضایت شهروندان و بیماران در حوزه پزشکی، عدم توجه به مسائل روحی و روانی و ارتباط با بیمار است.
دکتر شاهرخ رییسیان در همایش "اخلاق پزشکی" برگزار شد، اظهار کرد: پزشکان و پرستاران مطالبی را که از نظر علمی در دانشگاه آموزش دیدهاند در محل کار خود اجرا میکنند اغلب این آموزشها نیز از غرب دریافت شده و برخی از آنها متناسب با فرهنگ کشور نیستند.
وی افزود: متأسفانه در بحث اخلاق پزشکی مشکل داریم و با اینکه در چند سال گذشته اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده، ولی باز هم در بخش معنوی ارتباط پرسنل با بیمار مشکل داریم و نمود این موضوع را در همه بیمارستانهای کشور میبینم. بیماران هر چقدر هم خدمات درمانی مناسبی دریافت کنند، ولی باز هم از سیستم درمانی رضایتمندی اندکی دارند و این نشان میدهد که به بیمار به اندازه کافی توجه نشده است.
رییسیان با تاکید بر اینکه باید به موضوع اخلاق پزشکی بیشتر توجه شود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز اقداماتی در این زمینه انجام شده و تاکنون چندین سمینار و همایش با موضوع اخلاق پزشکی برگزار شده و دیدگاهها و راهکارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز خاطرنشان کرد: زمینه رضایتمندی بیماران باید از طریق برقراری ارتباط مناسب فراهم شود و مسائل روحی و روانی بیماران در اولویت قرار گیرد.
301234
نظر شما