فارس نوشت:

مدیرکل دامپزشکی استان یزد از شهروندان این استان خواست تا بیماری مهلک تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و در کنترل این بیماری در استان با شبکه دامپزشکی همکاری داشته باشند.

علی‌اکبر حدادزاده اظهار داشت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری مهلک، اما قابل کنترلی است که باید توسط مردم جدی گرفته شود.

وی افزود: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

حدادزاده عنوان کرد: خرید گوشت با مهر بهداشتی دامپزشکی، نگهداری 24 ساعته گوشت در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد، پرهیز از دست زدن به گوشت در صورت وجود زخم در دست‌ها و استفاده از دستکش در هنگام استفاده از این فرآورده دامی می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد عنوان کرد: با گرم شدن هوا، جمعیت ناقلان تعدادی از بیماری‌ها، از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که کنه‌ها هستند، افزایش پیدا می‌کند و احتمال بروز بیماری بیشتر می‌شود.

حدادزاده افزود: این بیماری در مرحله اول قابل شناسایی نیست و امکان دارد دام آلوده ذبح شود و در اختیار مردم قرار گیرد و علائمی چون تب و لرز، دردهای عضلانی در کمر و پا، خونریزی‌های زیر جلدی و داخلی را در انسان به وجود آورد.

وی گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق خونابه گوشت همچنین از طریق کنه که از بدن دام آلوده جدا می‌شود و انسان را مورد گزش قرار می‌دهد، می‌تواند به انسان منتقل شود و حتی اگر انسانی مبتلا شود می‌تواند به شخص دیگر به ویژه از طریق ترشحات بدن منتقل کند.

این مسئول از مردم خواست: گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز معتبر با برچسب و مهر دامپزشکی تهیه کنند و پس از خرید و نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال، در هنگام قطعه کردن از دستکش استفاده کنند.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =