فارس نوشت:

در دستورالعمل ثبت‌نام در مدارس غیردولتی آمده است: دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک‌های مسافرتی ممنوع است و وجوه دریافتی بایت شهریه و کمک‌های مردمی باید به حساب مدرسه واریز شود.
 در دستورالعمل ثبت‌نام در مدارس غیردولتی که طی بخشنامه‌ای از سوی فرشته حشمتیان معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد، آمده است: مسئولیت ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بر عهده مدیر است و ثبت‌نام در محل واحد آموزشی بر اساس شهریه ابلاغی (ثابت و فوق برنامه) صورت می‌پذیرد.

* دریافت هرگونه وجهی از اولیا برای انجام آزمون ورودی ممنوع است

در این بخشنامه آمده است: دریافت هرگونه وجهی از اولیا بابت انجام آزمون ورودی ممنوع است؛ ضمن اینکه تکریم اولیا هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان مورد تأکید است.

نصب نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در محل ثبت‌نام (در معرض دید اولیای دانش‌آموزان و مراجعین) الزامی است؛ برگزاری آزمون ورودی برای پذیرش و ثبت‌نام دانش‌آموز (صرفاً در پایه اول متوسطه) با اطلاع اداره آموزش و پرورش منطقه/شهرستان و با رعایت ماده 28 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی امکان پذیر است و ضروری است که اسناد مثبته برگزاری آزمون‌ها تا پایان سال تحصیلی در مدرسه نگهداری شود.

* دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک‌های مسافرتی ممنوع است

این بخشنامه می‌افزاید: دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک‌های مسافرتی ممنوع است و وجوه دریافتی بایت شهریه و کمک‌های مردمی باید به حساب مدرسه واریز و چک‌های صادره نیز توسط اولیای دانش‌آموزان در وجه مدرسه صادر شود.

تعیین و دریافت هزینه خدمات متفرقه (از جمله تغذیه بین روز، لباس فرم همشکل و رفت و آمد) از اولیای دانش‌آموزان طبق ضوابط مربوطه با تأیید انجمن اولیا و مربیان و اداره آموزش و پرورش منطقه/ناحیه امکان پذیر خواهد بود و استفاده خدمات مذکور کاملا اختیاری است.

مدیران مدارس باید ببر اساس قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی نسبت به انعقاد قرارداد در دو نسخه اقدام و یک نسخه از فرم قرارداد را پس از تکمیل به ولی دانش آموز ارائه کنند.

* کمک‌های مردمی، داوطلبانه است

در این بخشنامه آمده است: کمک‌های مردمی موضوع بند ب ماده 14 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی داوطلبانه است لذا پرداخت آن توسط اولیاء پس از شروع سال تحصیلی انجام شده و باید به حساب مدرسه واریز شود و لازم است که وجوه دریافتی با رعایت ماده17 قانون تأسیس هزینه شود.

به منظور پذیرش و ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی نتایج طرح ملی سنجش ملاک عمل بوده و برگزاری هرگونه آزمون مصاحبه و ... مجاز نیست.

تبلیغات مدارس غیردولتی صرفا مطابق بخشنامه شماره14/2795/310 مورخ 19/5/88 مجاز است.

* ثبت‌نام دانش‌آموز بیش از ظرفیت اعلام شده ممنوع است

این بخشنامه می‌افزاید: ثبت‌نام دانش‌آموز بیش از ظرفیت اعلام شده (طبق بخشنامه شماره 160/441/100-272 مورخ 30/3/74 سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور) ممنوع است و در صورت تخلف برابر ضوابط مندرج در ماه 34 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با متخلفان برخورد خواهد شد.

سازماندهی و کلاس‌بندی مدارس باید به نحوی انجام پذیرد که دانش‌آموزان امکان ادامه تحصیل در پایه بالاتر همان مدرسه را داشته باشند. ضمنا هرگونه تصمیم در خصوص عدم ثبت نام دانش آموزان میان پایه باید در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط انضباطی فصل6 آیین‌نامه اجرایی مدارس صورت گیرد.

انتظار می‌رود که مدارس غیردولتی با توجه به روش نوین و آموزش و پرورش پیشرفته ، سعی کنند از فناوری جدید، فضای بهتری را جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان و رضایت‌مندی اولیای دانش‌آموزان فراهم کنند.

* فعالیت مدارس در تابستان جهت غنی سازی اوقات دانش‌آموزان بلامانع است

به گزارش فارس، این بخشنامه ادامه می‌دهد: فعالیت مدارس در تابستان جهت غنی سازی اوقات دانش‌آموزان و اعتلای سطح فرهنگی و ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی پس از کسب مجوز از اداره آموزش وپرورش متبوع بلامانع است. (شرکت در فعالیت‌های تابستانی برای دانش‌آموز کاملا اختیاری است.)

موسسانی که در نظر دارند نسبت به برگزاری زبان دوره‌ای ، المپیاد، IT، نجوم وربوکاب اقدام کنند می‌توانند برنامه‌های خود را کامل و شفاف با ذکر اهداف و زمانبندی اجرا و هزینه های مربوط،( مشروط بر آنکه شرکت دانش آموزان کاملا اختیاری باشد) به اداره متبوع ارائه و پس از اخذ فعالیت مراکز آموزشی غیردولتی ( آموزشگاه علمی آزاد) در خارج از ساعات مصوب اقدام کنند.

تمام برنامه‌های مدرسه باید بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در پنج روز تنظیم شود.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =