ایسنا نوشت:

يك عضو شوراي عالي سينما اعلام كرد: در جلسه‌ي آينده شورا قرار است با دستور آقاي رييس‌جمهور، 25 ميلي.ن دلار ابلاغ شود.
احمد نجفي گفت: اين بودجه ارزي است كه به سينما تخصيص داده شد كه به منظور توليد، تجهيزات جديد و نيازهايي كه مورد نياز بچه‌هاي سينما است و همچنين ساخت فيلم و برپايي هفته‌هاي فيلم استفاده شود.
وي افزود: خوشبختانه اختصاص اين بودجه قطعي شده و با دستور مستقيمي كه رئيس جمهور دادند، قرار شد از طريق بانك مركزي مبلغ در اختيار سازمان سينمايي قرار گيرد و لايحه ‌هاي مياني كه همه‌ي مشكل ما در گذشته بوده است از بين برود، بنابراين اين بودجه مستقيم در اختيار سينما قرار مي‌گيرد.
نجفي با بيان اينكه اتفاقات خوب ديگري هم در پيش است خاطر نشان كرد: به دنبال اقدامات ريشه‌اي براي آينده سينما هستيم كه يكي از اين اقدامات موضوع ماليات و مشكلي كه سال هاست دفاتر با آن دست به گريبان هستند و قرار است، يك بار براي هميشه اين موضوع حل شود.
اين عضو شوراي‌ عالي سينما گفت: مسائل در شوراي عالي سينما به صورت جدي در حال پيگيري است و در اين راستا خبرهاي خوشي اعلام خواهد شد.
در جديدترين جلسه‌ي شوراي عالي سينما، يكي از نكاتي كه بسيار جلب توجه كرد، اين بود كه رييس جمهور از ارسال نامه‌اي به بانك مركزي جهت اختصاص 25 ميليون دلار براي انجام فعاليت‌هاي سينمايي خبر داد.
با توجه به قيمت 1775 هزار توماني دلار (به روز)، بودجه‌ي اخير اختصاص يافته به سينما، بيش از 44 ميليارد تومان مي‌شود. البته اين صرفا يك قياس براي درك اهميت موضوع و بزرگي رقم است و قطعا بودجه در نظر گرفته شده به‌صورت ارز و براي فعاليت‌هاي بين‌المللي سينماي كشور در نظر گرفته خواهد شد.
با توجه به شرايطي كه اين روزها سينماي ايران در آن به سر مي‌برد و از لحاظ گيشه،توليد به اذعان كارشناسان در شرايط بحراني به سر مي‌برد، بايد ديد اين رقم كه تقريبا نزديك كل بودجه سال گذشته سينما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، چگونه و براي چه فعاليت‌هاي سينمايي اختصاص خواهد يافت.
جواد شمقدري در جديدترين مصاحبه‌اش با ايسنا درباره‌ي مصوبه‌ي اخير شوراي عالي سينما مبني بر اختصاص 25 ميليون دلار ارزي به عنوان خبر خوب رييس جمهور به اهالي سينما ياد مي‌كند و مي‌گويد: « اختصاص 25 ميليون دلار ارز به نرخ مرجع به حوزه سينما در اين جلسه مطرح شد و در اين راستا سازمان سينمايي مي‌تواند براساس نيازهايش، اين رقم‌ها را در اختيار بگيرد.»
5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =