۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰

کنفرانس مایکروسافت بامداد امروز در سالن Milk در لس‌آنجلس برگزار شد. هر چند که مایکروسافت خیلی سعی کرده بود برای برگزاری این مراسم از ایده‌های اپل تقلید کند اما به نظر می‌رسد که در انجام این کار چندان هم موفق نبوده است.

نسترن صائبی: به طور مثال، برنامه 40 دقیقه دیرتر از ساعتی که روی کارت‌های دعوت نوشته شده بود، شروع شد و تعداد شرکت‌کنندگان خیلی کم بود و اصلا قابل مقایسه با کنفرانس طراحان اپل نبود. علاوه بر این، کلی شایعات حول محصولاتی به پا شده بود که قرار بود مایکروسافت در این کنفرانس معرفی کند، اما تقریبا هیچ کدام از آنها درست از آب درنیامد. بیشتر کارشناسان فکر می‌کردند که مایکروسافت در این مراسم حتما کتابخوان الکترونیکی‌اش را که قرار بود با کمک بارنز اند نوبل بسازد، معرفی می‌کند. اما خبری از این دستگاه نشد. علاوه بر این، با توجه به اسنادی که به تازگی فاش شده، همه مطمئن بودند که در این مراسم با ایکس‌باکس 720 و کینکت 2 آشنا خواهند شد که باز هم از این ابزارها خبری نشد. در واقع، مایکروسافت کل این مراسم را به معرفی یک محصول پرداخت که بعدا به آن خواهیم پرداخت.


بالمر: ما برای آینده طراحی می‌کنیم
زمانی که مراسم شروع شد، استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت روی سن آمد و بدون مقدمه گفت: «متشکرم که به ما پیوستید. در سال‌های اخیر شاهد تغییرات عظیمی در صنعت فناوری و از سوی مایکروسافت بوده‌ایم: رایانش ابری، سرگرمی... و در میان همه اینها، ویندوز قلب و روح این صنعت و این شرکت به شمار می‌رود. این ویندوز آنقدر ارتقا یافته که هم‌اکنون به انعطاف‌پذیرترین نرم‌افزاری که تا به حال تولید شده، تبدیل شده است. ما هنوز هم به این سیستم‌عامل خوش‌بینیم. ویندوز همیشه فراتر از انتظار ما رشد کرده است و هم‌اکنون بیش از یک میلیارد کامپیوتر شخصی مبتنی بر ویندوز در جهان وجود دارد؛ در خانه‌ها، کسب‌وکارها، مدارس و ادارات دولتی.

اما ویندوز 8 به این محصول زندگی دوباره داد. چون ما نگرشی آینده‌گرایانه به این صنعت داریم، توانستیم این محصول را طراحی کنیم. می‌دانیم که بیشتر کامپیوترهای شخصی قابل حمل هستند و کاربران آنها دوست دارند در هر جا و در هر زمانی از طریق آنها به دنیای اطلاعات دسترسی پیدا کرده و محتوای جدید تولید کنند. این کامپیوترها فارغ از اینکه چه مدلی هستند می‌توانند با کمک ویندوز این کارها را انجام دهند؛ به ویژه با ویندوز 8». بالمر سپس گفت: «امروز می‌خواهیم قطعه دیگری به داستان ویندوز 8 اضافه کنیم». وی افزود: « بنیانگذاران ما بیل گیتس و پل الن همه چیز را بر پایه نرم‌افزار بنا کرده‌اند». بالمر همچنین گفت که در سال 1980، یعنی زمانی که بالمر وارد این شرکت شد، بیشترین درآمد این شرکت از طریق سخت‌افزار بود. او به سخت‌افزارهایی که این شرکت تاکنون طراحی کرده، پرداخت و در نهایت به کینکت رسید و گفت: «من به این ابزار افتخار می‌کنم. ما این ابزار را خودمان طراحی کردیم و خودمان نیز تولید کردیم. ما کارهایی انجام می‌دهیم که خیلی‌ها نمی‌توانند انجام دهند. در واقع ما برای آینده طراحی می‌کنیم.» بالمر سپس گفت که زمانی تعامل میان انسان و ماشین بهتر می‌شود که سخت‌افزار و نرم‌افزار با هم خوب کار کنند. ایکس‌باکس یکی از موفق‌ترین نمونه‌های ترکیب نرم‌افزار و سخت‌افزار است.


Surface
بیشتر شایعات درباره موضوع کنفرانس خبری بزرگ مایکروسافت متوجه یک تبلت لمسی، تولید خود مایکروسافت بود. گفته می‌شد که این تبلت مبتنی بر نسخه‌ای از ویندوز 8 با عنوان RT است و البته به منظور رقابت با آی‌پد اپل تولید شده است. این نخستین باری نیست که مایکروسافت پا به عرصه تبلت‌ها می‌گذارد. اولین تبلت مایکروسافت پیش از آی‌پد عرضه شده بود، اما بیشتر یک لپ‌تاپ ترکیبی بود که حتما به قلم نیاز داشت و ابزار دهان پرکنی نبود. در سال‌های بین 2008 تا 2010 بود که این شرکت اعلام کرد مشغول کار روی یک تبلت تاشوی لمسی شبیه به کتاب به نام Courier است. اما مدیران مایکروسافت درست در زمانی که جابز آی‌پد را عرضه کرد، پروژه را متوقف کردند. پیش از این نیز بارها اظهارات نصفه نیمه‌ای درباره ویندوز تبلت از زبان استیو بالمر، مدیرعامل این شرکت شنیده‌‌ایم و تبلت‌های زیادی از سوی شرکت‌‌های مختلف در راه است که با رابط کاربری ویندوز 8 کار می‌کنند. اما اگر این بار شایعه‌ها به حقیقت تبدیل شوند، مایکروسافت این تبلت را در خانه خودش خواهد ساخت! درست مثل موفق‌ترین محصول دهه گذشته‌اش یعنی ایکس‌باکس.
بالمر در مورد یک محصول جدید صحبت کرد؛ محصولی متفاوت و خانواده جدیدی از ابزارهای رایانشی از مایکروسافت: سرفیس جدید این شرکت! بالمر یک تبلت را نشان داد و گفت: «این تجسم کارکرد یکپارچه سخت‌افزار و نرم‌افزار است». استیون سینوفسکی، رییس بخش ویندوز مایکروسافت معرفی این محصول را به عهده گرفت. سینوفسکی گفت: «این تبلت به همان روشی کار و بازی می‌کند که شما می‌خواهید؛ تبلتی که یک کامپیوتر فوق‌العاده محسوب می‌شود یا کامپیوتری که یک تبلت فوق‌العاده است». این تبلت 3/9 میلی‌متر ضخامت دارد و مجهز به پورت2.0 USB است.

سرفیس نخستین کامپیوتری است که با کیس منیزیمی ساخته شده؛ فلز مایعی که در شرایط بسیار سخت شکل داده می‌شود و بسیار هم سبک است. این کیس 680 گرم وزن دارد. نمایشگر آن هم 6/10 اینچی است. این تبلت جدید از شیشه گوریلا گلاس 2 برای محافظت از نمایشگر استفاده می‌کند. سینوفسکی بقیه این مراسم را به معرفی تجهیزات مربوط به سرفیس اختصاص داد. او گفت که مایکروسافت معتقد است تبلت باید پایه داشته باشد و برای همین هم یک پایه برای این محصول ساخته است. اما این شرکت برای آن دسته از افرادی که کاور تبلت را بیشتر دوست دارند، کاور هم طراحی کرده است. این کاور از یک طرف که آهنربا دارد به تبلت متصل می‌شود. جالب است که این کاور یک کیبورد چند لمسی کامل هم هست و تاچ پد هم دارد. در واقع، این کاور با ضخامت 3 میلی‌متر این تبلت را شبیه به یک لپ‌تاپ کوچک می‌کند. کاورها در چند رنگ مختلف نمایش داده شدند. این تبلت یک نسخه برای ویندوز RT دارد و یک نسخه هم برای تراشه‌های اینتلی با ویندوز کامل یا Pro.
 

سرفیس از قلم هم استفاده می‌کند
مایکل آنگوییلو، مدیر ارشد برنامه‌ریزی و اکوسیستم کامپیوترهای شخصی مایکروسافت به معرفی خانواده سرفیس پرداخت. او ابتدا سرفیس مبتنی بر ویندوز 8 Pro را نشان داد و گفت: « اینجا یک PC کامل دارید با ضخامتی کمتر از 14 میلی‌متر؛ البته در دو نسخه. هر دو یک جنس بدنه دارند و طراحی یکسان و لوازم جانبی یکسانی دارند. ولی مدلی که پردازنده اینتل دارد، نمایشگری با رزولوشن بالاتر خواهد داشت. پردازنده این تبلت اینتل Core i5 یا آیوی بریج است. این پردازنده‌های نسل سوم بسیار کم‌مصرف هستند». مایکروسافت ادعا می‌کند که این تبلت با بهترین اولترابوک‌های حاضر رقابت می‌کند. این تبلت نیز همانند تبلتی که این شرکت چند سال پیش طراحی کرده بود، با قلم هم کار می‌کند. نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که شما فاصله آن را تا شیشه احساس نمی‌کنید و به راحتی می‌توانید روی محتوای دیجیتال با قلم بنویسید؛ بدون اینکه متن تغییری کند. این قلم با آهنربا به بدنه تبلت می‌چسبد. مایکروسافت در معرفی این محصول گفت که از گروهی از بهترین افراد مایکروسافت برای ساخت این محصول خارق‌العاده استفاده کرده تا به جزیی‌ترین موارد هم دقت شود.


قاب منیزیمی
پانوس پانای (Panos Panay)، طراح این ابزار در ادامه به معرفی بیشتر سرفیس پرداخت. در توضیح تصویری که در آن قطعات داخل سرفیس به صورت لایه لایه‌ها نشان داده می‌شد، گفت: «قاب این تبلت با ماده‌ای درست شده که ما نام آن را VaporMg گذاشته‌ایم. ضخامت کل این قطعات رویهم فقط 77 صدم میلی‌متر است. آلیاژ VaporMg به صورت مذاب قالب‌گیری می‌شود و به همین دلیل می‌توانیم تمامی جزییاتی که نیاز داریم روی آن شکل بدهیم. یک میکرون هم برای ما در این محصول مهم است. مهم‌ترین چیز درباره VaporMg فقط این نیست که می‌توانیم آن را قالب بزنیم، بلکه لطافت و استحکام آن نیز منحصر به‌فرد است». او افزود: «بعد از 152 مرحله، توانستیم سطح سرفیس را به شکلی درآوریم که هم‌اکنون می‌بینید. سطح آن کاملا صاف و فریاد می‌زند که چه کیفیت بالایی دارد».
وی نیز در ادامه به کاورهای این ابزار پرداخت. سرفیس به راحتی به کاورش که در واقع کیبورد هم هست با آهنربا متصل می‌شود و همانند یک کتاب در دست جا می‌گیرد. وقتی کاور پشت تبلت قرار می‌گیرد، خودش کیبورد را غیرفعال می‌کند و متوجه می‌شود که باید از کیبورد لمسی سرفیس استفاده کند. تاچ کاور دارای سیستم تشخیص کف دست و انگشتان است و در صورتی که به اشتباه کف دست روی آن قرار بگیرد، هیچ کاری انجام نمی‌دهد. در واقع، تاچ کاور هر گرم فشار را ارزیابی می‌کند و تایپ را با دقت بسیاری انجام می‌دهد.


زمان عرضه
مایکروسافت اعلام کرد که سرفیس برای ویندوز RT در مدل‌های 32 و 64 گیگابایت و برای ویندوز پرو 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. زمان عرضه سرفیس نیز کمی بعد از عرضه ویندوز 8 خواهد بود.


صحبت آخر بالمر
بالمر در پایان برنامه گفت: « همانگونه که به ویندوز 8 افتخار می‌کنیم، به تولید سرفیس نیز افتخار می‌کنیم. در واقع سرفیس به دلیل استفاده از ویندوز 8 به یک کامپیوتر کامل تبدیل شده است.»

theverge
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    13 0
    عکس، عکساش کو؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    17 3
    اگر واقعا قابلیت های لپ تاپ رو داشته باشه محصول معرکه ای که خیلی ها منتظرش بودن.
  • بدون نام EU ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    13 1
    اینم از شانس ما حالا که دلار رفته بالا هر چی جنس به درد بخور بود اومد توی بازار از دوربین نیکون دی 800 و حالا هم این تبلت ماکرو سافت...
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    13 2
    باتوجه به اینکه تبلتهای ویندوزدار همیشه گرانتر از اندرویدی ها هستند در بدو ورود به ایران بالای 2500000قیمت خواهد داشت و تا مدتی فقط نگاه کردن به آن به صرفه هست تا خرید آن
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    14 17
    امیدوارم باعث حذف اپل بشه. چون واقعا اپل از موقعیت خودش سواستفاده می کند.
    • meme IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
      9 2
      دوست خوبم....متاسفانه در فرهنگ اكثر ما ايرانيها آرزوي مرگ و نيستي و حذف ديگري به وفور ديده مي شود. من نمي دونم رشته شما فني هست يا نه! اما در دنياي تكنيكال ما به جاي آرزوي نيستي براي ديگري به رقابت سالم و قوي روي مي آوريم...اين روش بهتري است .
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    3 0
    به نظرم هر چی باشه حاضر نیستم 1.800 یا 1.900پول ipad 3 بدم با اون پول لپ تاپ گیم میشه خرید.بهتون پیشنهاد میکنم reveal trailer شو حتمن برین ببینید فوق العادست
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    6 3
    مایکروسافت بی چون و چرا برنده این رقابت بزرگ خواهد بود ...
  • رضا US ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    1 0
    من همیشه عاشق مایکروسافت بودم
  • من IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    0 0
    بالاخره اومد