دیروز جمعی از داوطلبان آزمون دکتری در مقابل سازمان سنجش تجمع کرده و نسبت به عدم معرفی افراد مجاز به دانشگاه‌ها اعتراض کردند.

زهرا تالانی: دانشجویان  نسبت به ‌به شفاف نبودن فرآیند گزینش اولیه و گزینش بعدی،‌ چگونگی اعلام به عنوان مجاز به انتخاب رشته و ظرفیت دانشگاهها در دوره دکتری معترض هستند.در این باره حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور می گوید که ملاک عمل در معرفی افراد، ابتدا نمره فرد و پس از آن اولویت های انتخابی داوطلب در فرم انتخاب رشته وبعد از آن سهمیه فرد است.و کاملا شفاف و قانونی است.
گفت وگوی خبرآنلاین با مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش را می خوانید:


همانطور که می دانید دانشجویان معترض آزمون دکتری معتقدند که حتی دانشجویان با رتبه های بالا هم با وجود چند برابر ظرفیت،به هیچ دانشگاهی برای مصاحبه دعوت نشدند.چرا امسال چنین اتفاقی افتاده است؟
امسال داوطلبان با توجه به نمره و اولویت کدرشته های انتخابی برای مصاحبه معرفی شده اند.


با این شیوه چرا چندبرابر ظرفیت اعلام کردید؟
با توجه به اینکه میزان علاقمندی و اولویت های انتخابی هر فرد با دیگری متفاوت است و یک نفر ممکن است تنها یک کدرشته و دیگری تمامی 50 کدرشته محل را در فرم خود درج کند و نظام پذیرش نیمه متمرکز و همراه با مصاحبه است، چند برابر ظرفیت پذیرش افراد مجاز اعلام می شوند تا از بین آنها به ترتیب نمره از بالاترین به دانشگاهها معرفی شوند.


چرا قبلا اعلام نکردید که شیوه انتخاب اینگونه است؟
ما دقیقا مانند آزمون کنکور سراسری و کنکور کارشناسی ارشد عمل کردیم که وقتی فردی بالاترین نمره را دارد، اولویت های انتخابی اش بررسی می شود و اگر در اولویت اول خود پذیرفته شود اولویت های بعدی وی دیگر مورد بررسی قرار نمی گیرد و افراد بعدی هم به همین صورت بررسی می شوند.


این شیوه چه مزیتی دارد؟
با این سیستم هیچ فردی در کدرشته محل انتخابی که با فرد دیگری یکسان باشد قرار نمی گیرد اما در صورت یکسان بودن تمامی شرایط اعم از نمره، اولویت انتخابی و سهمیه دو نفر به آن کدرشته محل معرفی می شوند. در این روش ممکن است افراد اولویت های مختلف و متفاوتی از هم داشته باشند و در یک رشته دو کد رشته محل متفاوت را از نظر اولویت در فرم خود درج کرده باشند که همین موجب می شود به ترتیب اولویت افراد معرفی شوند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    42 5
    ایشون در واقع هیچ جوابی به شما ندادن...اعتراض دانشجوها هم به همین دلیله که چرا با توجه به اولویت نمره و انتخاب رشته جایی قبول نشدن؟چون خیلی هاشون به خاطر ترس از قبول نشدن از دانشگاه های سطح پایین تر شروع کردن ولی باز هم قبول نشدن.........سازمان سنجش هیچ وقت پاسخگو نیست.......
    • نادر .ر IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      31 0
      سال هاست که دکتر توکلی همین حرف رو میزنن و هر ساله هزاران نفر که اعتراض میکنن رو بدون رسیدگی به اعتراضات بی جواب می گزارن و واقعآ جالبه که حتی یک نفر تو این سالها نتیجه ی اعتراضش مثبت نبوده....الحق که شما پدر کنکور ایران هستین از زمان بچه گی هنوز شمارو در این مقام میبینم
  • امین IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    39 2
    آخه دکترا مگه مثل کارشناسیه که 50 تا پر کنیم یا یکی!!! وقتی تو رشته ما فقط 3 تا کد رشته هست با 8 نفر پذیرش، بعد 24 نفر اعلام می کنین، اون وقت تا نفر 10 ام واسه مصاحبه قبول شدن، من که 13 ام شدم نباید شاکی باشم؟ احیانا فکر می کردین 10 نفر اول قراره چیو انتخاب کنن که بقیه نکنن؟ واقعا که من و دوستام که گرایش های دیگه بودیم فقط شوکه شدیم.. اگه نمی تونین دکترا برگزار کنین جمعش کنین، پارسالم مایه مسخره بود
  • من IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    26 3
    خواهشا این سوال مرا منتشر کنید این روش انتخاب بسیار منطقی و مناسب است اما فقط یک مسئله وجود دارد: در رشته شیمی آلی 235 نفر پذیرش وجود دارد من با رتبه نزدیک 300 به هیچ دانشگاهی معرفی نشدم پس چه دلیلی وجود داشت وقتی 5 نفر به ظرفیت اضافه شده بود پس از 20 روز از رتبه 749 تا 764 را مجاز اعلام کردند در حالی که من با رتبه 300 هیچ جایی دعوت نشدم؟ چه دلیلی برای امیدوار کردن بیهوده این 15 نفر وجود داشت وقتی 400 نفر قبل تر از آنها امکان قبولی ندارد و این را مسئولان سازمان سنجش به خوبی میدانند؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      27 2
      عزیزم اضافه کردند که آنهایی که باید قبول می شده اند اما نشدند، بیایند. ساده ای؟
    • بدون نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      1 0
      یکی از دوستای من 240آلی شده ولی برامصاحبه دعوت نشده پس چی شد عدالت آموزشی؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    33 3
    یکی به ایشان توضیح بده آزمون دکتری با کنکور فرق داره! رزومه علمی پس چی میشه؟ یعنی اگر کسی 10 تا مقاله علمی پژوهشی و ISI هم داشته باشه مهم نیست؟!؟!
    • بدون نام PL ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      4 3
      خوب کسی که 10 تا مقاله ای اس ای داره یعنی این قدر توانایی نداره که توی ازمون تخصصی دکتری رتبه بالا بیاره؟؟پس باید توی مقالات ایشون شک کرد
    • رضا IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      0 5
      خظاب به بدون نام دوم آخه پروفسور! آزمون تستیه و آزمون تستی شانس درش دخیله! کاش قبل حرف زدن فکر میکردید!
    • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      6 0
      از کی تاحالا کنکور شده شانسی؟؟؟مگه نمره منفی نداره کنکور؟؟؟؟چرا میخواین خودتونو توجیه کنین طرف ادعا میکنه مقاله به زبان انگلیسی داره اما رفته توی کنکور دکتری زبان و سفید زده یا منفی خوب به نظرت این مقاله ای که چاپ کرده کار خودش بوده؟؟بهترین شیوه همینه که کنکور دکتری رو متمرکز کنن همین شمایی که میگی تست توش شانس دخیله چطور وقتی لیسانس و وفوق لیسانس قبول شدی شانس درش دخیل نبود ولی حالا که رتبتون نجومی شده و دلتون به 4 تا مقالتون خوش بوده تست شده شانسی پس بهتره شما یکم فکر کنی.لطفا این نظرو چاپ کنید چون خطاب به من گفته شده و باید جوابیش چاپ شه
  • من IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    7 18
    و یک مسئله دیگر چه اصراری وجود دارد بر اینکه بگویند چند برابر ظرفیت برای مصاحبه معرفی میشود در حالی که حتی دو برابر هم معرفی نمیشود! بلکه دقیقا همان تعداد ظرفیت پذیرش به چند دانشگاهها معرفی میشوند!!!! با این شرایط کسی که به تمام دانشگاههای معرفی شده برای مصاحبه مراجعه کند حتما از یکی از دانشگاهها پذیرفته میشود، چون در غیر این صورت ظرفیت ها خالی باقی خواهند ماند! ولی باز هم به نظر من این روش منطقی تر است فقط باید اطلاع رسانی درست انجام گیرد و در اعلام اطلاعیه ها تیترهایی مثل "چند برابر ظرفیت" که باعث اشتباه میشود حذف شود
  • ب EU ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    18 2
    جواب ایشان کاملا غیر شفاف است. در این حالتی که ایشان توضیح دادند، فقط به اندازه ظرفیت پذیرش داوطلب معرفی خواهد شد و این معرف شدگان همان پذیرفته شدگانند!!! فقط برای دانشگاه بهتر با هم رقابت خواهند کرد. در حالی که آزمون فقط یک مرحله از کنکور دکتراست و نه همه ی آن، تا با کسب رتبه خوب در آزمون همه ی امتیازات متوجه داوطلبی با رتبه ی آزمون برتر شود. و دیگر فرصتی برای بقیه مجازها نماند. اگر اینطور هست پس کنکور دکترا دقیقا به فرمایش آقای توکلی مثل کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. فقط ازشون بپرسی چرا ظرفیت دکترا اینقدر کمه؟ چرا مثل کارشناسی ارشد 20 تا 20 نمگیرن دانشگاهها؟ سازمان سنجش خیلی شفاف سوتی داده!!!
  • بدون نام CA ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    27 3
    ما خیلی وقته که به صحبت های شما اطمینان نداریم
  • داوطلب دلسوز و شکست خورده IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    9 29
    تنها راه برون رفت از بحران کنکور دکتری به نظر من حذف مصاحبه و بازگشت به سیستمی همانند کنکور کارشناسی ارشد است. البته راه حل ایده آل گرایانه ی "حذف کنکور" هم همواره در تمام کنکورها مطرح بوده و است اما با توجه به روند رو به رشد شرکت کنندگان در آزمون دکتری به نظر بنده حذف کنکور عملا امکان پذبر نیست. امیدوارم مسوولین با حذف مصاحبه راه درستی را درپیش گیرند و بدون شک با اتخاذ این روش خواهند دید که کمترین انتقاد متوج آنها خواهد شد.
    • بدون نام GB ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      22 7
      این پیشنهاد شما نتیجش میشه یه سری دکتر بی سواد مثل ارشد و لیسانس که الان وجود داره
    • بدون نام PL ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      5 1
      در حال حاضر دانشگاه ها توی مرحله مصاحبه نظر شخصی خودشونو اعمال میکنن و هر دانشجویی رو که دانشجوی فوق لیسانس خودشون نباشه رد میکنن .وبهترین کار اینه که ازمون متمرکز کنن یه زمانی توی ازمون فوق لیسانسم یه طرحی به اسم ا ت ت بود که بعدا حذقش کردن به خاطر همین اعمال نفوذ دانشگاه ها و پارتی بازیهایی که میشد خیلیا چون پدرشون استاد دانشگاه بود با توصیه پدرشون توی مصاحبه قبول میشدن و فقط کسایی که پارتی دار نیستن و رتبه بالا دارن حقشون ضایع میشه یه سری میگن پس کار پژوهشی چی میشه اولا کار پژوهشی و مفقله دادن توی ایران همش سرکاریه و خیلی اوقات مقاله ها با پارتی بازی چاپ میشن خیلی وقتام کسایی که الا فعالیت نداشتن اسمشون توی یه مقاله نوشته میشه در ثانی کسی که مقاله کار میکنه یعنی این قدر عرضه نداره که توف
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    18 3
    چرا خبرنگار خبرآنلاین درباره نحوه امتیازدهی مصاحبه پرسشی نکرده و تاثیر مصاحبه را در این شکل از اولویت دهی بررسی نکرده است؟
  • محمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    14 2
    ما میدانستیم اینچنین است ولی با توجه به ظرفیتهای اعلام شده کسی که رتبه اش دوبرابر ظرفیت اعلام شده است و تمام رشته های دفترچه را هم انتخاب کرده است باید معرفی شده باشد اما معرفی نشده .پس یا ظرفیتها درست نبوده یا معرفی شدگان کمتر از دو برابر ظرفیتند که در این صورت مصاحبه با دو سوم نمره بی معنی است.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    15 1
    در رشته انتخابی بنده آخرین رتبه مجاز 424 قید گردیده است و همین تعداد برای انتخاب رشته مجاز شناخته شدند اما برای مصاحبه 120 تا 130 نفر اعلام شده اند.به نظر شما این بازی با داوطلبان نیست.اگر واقعاً فرد نمره علمی پایینی آورده که چرا از همون اول اسمش رو اعلام می کنید؟ همچنین سال گذشته تعداد معرفی شدگان برای مصاحبه خیلی بیشتر بود اما امسال تقریباً نصف اعلام شده،احتمالاً دانشگاهها حوصله مصاحبه با این تعداد را نداشتند.هر چند که فرآیند مصاحبه هم فرایند عشقی است اصلاٌبه رزومه کاری ندارند اگه ازت خوششون اومد نگاهی به رزومه می ندازن.همون فرایند قبلی جذب دکتری خیلی بهتر بود.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    15 1
    در این سیستم تنها افراد بر اساس نمره آزمون کتبی پذیرش خواهند شد و مصاحبه عملا هیچ گونه تاثیری ندارد.
  • کاوه IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    18 1
    دست دکتر توکلی بابت زحمات درد نکند اما ببخشید یک سئوال دارم؟. من اکنون نزدیک به 11 سال است که از دانشگاه فارغ التحصیل شده ام ... هنگامی هم که کودک بودم و به مدرسه نمی رفتم ایشان قبل از برنامه کودک درباره کنکور در تلویزیون صحبت می کرد ... آیا در این 30 سال کسی نتوانسته شایستگی جانشینی ایشان را کسب نماید . به یاد دارم من هنرستانی به این علت در دانشگاه دولتی قبول نشدم که در دوران کنکور ایشان ریاضی !!! را در رشته هنر خوب نزده بودم (ارتباط این دو مقوله به هم را اگر فهمیدید به من هم بگویید چون ریاضی جزو دروس عمومی هم نبود) البته قطعا هنرستانی های هنر دیگر(در کنکور دو مرحله ای دهه 70) هم شاهد این مدعا هستند ... ا امیدوارم روزی فرصت به جوانان با ایده ها ی خوب و آموزش های نوین داده شود
    • محسن US ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      9 1
      با سلام دقیقا همین طوره ما هنرستانی ها چون تا سال دوم ریاضی بیشتر نداشتیم موقع کنکور هنر همیشه این مشکل ریاضی رو داشتیم همه درس ها رو خوب می زدیم ولی نمی دونم رو چه منطقی برای کنکور تخصصی هنر باید ریاضی رو با ضریب سه می زدیم ... آقای توکلی انتقاد پذیر باش
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    16 2
    جند سوال: 1. چرا علاوه به 3 برابر ظرفیت، به بهانه افزایش چند نفری بعضی رشته ها اقدام به اعلام نام افراد دیگر کردید؟ در حالی که همان اعلام اولیه کافی بود.آیا این اعلام برای افراد خاصی بوده؟ 2. شما که فقط 50 درصد ظرفیت را آزاد می دهید و بقیه مربوط به انواع سهمیه هاست پس چرا معادل همان 50 درصد ظرفیت، اسامی را اعلام نمی کنید؟ 3. آیا این اعلام ظرفیت ها و ... ربطی به افرادی که بورس گرفته اند ولی رتبه خوب ندارند!! داشته است؟ 4. افرادی که رزومه علمی قوی دارند و اتفاقا در 3 برابر اعلام شده هم بوده اند، اما جایی معرفی نشده اند، رزومه شان که نتیجه تلاش بوده چه فایده ای دارد؟ 5. چرا ما داوطلبان هر چه فکر می کنیم منطق حرف های شما را نمی فهمیم؟ یعنی واقعا ما مشکل داریم یا واقعیت چیز دیگری است؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    9 1
    اول که قرار بود هر کسی در کدرشته انتخابی اش شرکت کند. یعنی الان فرق کرده؟ همه کدرشته ها که 50تایی نیستند. بیشترشان 7-8 تا بیشتر نیستند. همه هم همان ها را می زنند. پس چرا انتخاب نمی شوند؟!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    13 1
    خبرآنلاین تو رو خدا پیام ها را چاپ کنو فایده ای ندارند اما لااقل تخلیه روانی می شویم و اینها هم اگر وجدان داشته باشند، شاید کمی عذاب وجدان بگیرند. من در کامنتم چند سوال مطرح کرده بودم. تو رو خدا چاپ کن.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    20 1
    این چه ادبیاتیه؟؟؟ مگه قرار نشد 3 برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت بشن از کی تا حالا سه برابر 10 هزار میشه 16 هزار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یک داوطلب IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    23 2
    مگر نه اینکه شما گفته اید که مصاحبه 2 نمره و آزمون 1 نمره دارد. با این انتخاب برای مصاحبه عملا شما ضریب مصاحبه را برای ما صفر کردید. چرا خبر آن لاین یک خبرنگار حرفه ای را برای مصاحبه با ایشان نمی فرستد تا سوال درست مطرح کند و ایشان با گفتن یکسری مطالب کلی زیر بار مسوولیت اشتباهشان شانه خالی نکنند.
  • مجید IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    22 2
    سلام از آقای توکلی سوال داشتم که اگر رتبه داوطلب توی آزمون 30 درصد نمره نهایی بود و 70 درصد در مصاحبه مشخص می شد چجوری هست که حتی منی که با فاصله 20 نفر با تعداد پذیرش نهایی فاصله داشتم یعنی این شانس رو نداشتم که تو مصاحبه و رزومه با افراد بالاتر از خودم رقابت کنم . واقعا برای این سیستم اموزشی متاسفم
  • بدون نام US ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    19 1
    جناب آقای دکتر توکلی یا ما متوجه نمیشویم شما چه میگویید یا... . مدلسازی ریاضی با دو پارامتر ساده (رتبه کنکور و مصاحبه) که یکیش ضریب دو دارد که اینقدر پیچیده نیست. خواهشمندم به این مثال توجه بفرمایید: فرض کنید قرارست برای کودک خود 5 بسته غذا خرید کنید و دو پارامتر دارید: خوشمزگی (با ضریب 1) و سالم وبهداشتی بودن (ضریب 2). اگر فروشگاهی 100 بسته غذا در ویترین داشته باشد، با این شیوه شما باید 5 غذای با بیشترین خوشمزگی انتخاب و بعد از میان آن 5 غذا مرتب کنید که کدامیک سالمترند به ترتیب از 1 تا 5!!! آیا اینکار را با کودک خود میکنید؟؟؟؟ لطفا پاسخ دهید.
  • بهنام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    24 1
    این آقای توکلی هم عجب آدمه جالبیه فقط بلده بگه کان لن یکن تلقی می گردد! دفترچه های کنکور رو یادتون هست ؟ چقد مزخرف بودن!
  • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    10 0
    به نظرم اگر مکانیزم قبلی پذیرش دانشجوی دکترا یک مشکل داشت- مکانیزم جدید هزاران مشکل دارد. طراحان اصلی این مکانیزم باید جوابگو باشند نه دکتر توکلی. ایشون کاره ای نیست بعبارت دیگر سنجش فقط مجری سیاست های غلط و کارشناسی نشده وزارت علوم است. آقای دانشجو.و نادری منش و ... باید جوابگو باشند. جالبه 90 درصد مدیران وزارت علوم خودشان با مکانیزم قبلی و حتی راحتر دکترا قبول شدند حالا هر روز برای این بچه های بدبخت یه آش جدید می پزند. خبرآنلاین حرف حساب میزنم خواهشا منتشرش کن!
  • دانشجوي دكترا IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    4 1
    با سلام خدمت عزيزان به نظر بنده برگزاري امتحان دكترا به اين شكل از پايه اشتباه و غلط است و شيوه پيشنهادي اينجانب چند مرحله اي كردن آزمون البته با مطالعه و انتخاب يك فرآيند دقيق. آنچه براي يك فردي در سطح دكترا ضروري است تسلط به يك زبان خارجي است كه زبان رايج زبان انگليسي است و مورد بعدي تخصص هر فرد بر رشته خود كه براي زبان برگزاري يك آزمون به صورت جامع و( نه سطحي و غير حرفه اي مانند كنكور دكتراي فعلي)آن هم به صورت مرحله اي جداگانه و در زمينه تخصص هم برگزاري يك آزمون و انجام مصاحبه و به اين شيوه كه فردي كه امتياز مربوطه را كسب كرد اين امتياز داراي مدت اعتبار باشد مثلا 2 ساله و در صورت عدم قبولي در يك سال در سال بعد تنها براي مرحله مصاحبه آماده گردد .البته اين يك نظر است. با تشكراتت فراوان
  • بدون نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    2 13
    درود بر مشاور عالی مادام العمر رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر توکلی. توی ایران مثل ایشون نبوده که همیشگی شده اند.
  • بدون نام IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    13 10
    پذیرش دکتری باید توسط خود دانشگاه ها انجام شود.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      3 1
      که فقط خود دانشجوهای همون دانشگاه پذیرفته بشن؟!!
  • بدون نام US ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    6 1
    در مورد ظرفیت کارشناسی ارشد هم پرسیدین که چرا کم شده؟؟
  • پیشنهاد IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    1 0
    سازمان سنجش باید طبق قرار قبلی هر دانشجو را به سه دانشگاه معرفی نماید . الان ۲۵ نفر را به ۴ دانشگاه معرفی کردند در نتیجه ۱۰۰ تا مصاحبه با ۲۵ فرد انجام میشه ولی اگر ۲۵ نفر به ۳ جا معرفی شود با ۱۰۰ مصاحبه ۳۳ – ۳۴ نفر مورد مصاحبه قرار می گیرند که در نتیجه به تعداد بیشتری دانشجو مصاحبه می رسد پیشنهاد دوم اولویت بندی اگر طبق قرار قبلی نمره ی کتبی 100 و نمره ی مصاحبه 200 است باید در تعداد اولویت های مصاحبه ی فرد هم اولویت باشد مثلا اولویت اول دانشجو از 200 اولویت دوم او از 150 و اولویت سوم او از 100 شمارش شود درنتیجه افراد بیشتر به دو یا سه اولویت خود برای مصاحبه روند و اولویت چهارم شانس قبولی پایینی داشته باشد در نتیجه سنجش در این ازمون با حذف افرادی که به اولویت چهارم دعوت شده اند می تواند شانس
    • ب EU ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      0 0
      پیشنهادت عالیه
  • ali IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    2 1
    آقا کنکور دکتری را بر دارین هر کی که خودتون دوست دارین اعلام بکنین اینقدر ما حرص نخوریم اون از پارسال اینم از امسال اولا یک سال باید صبر بکنیم ببینیم آقایان چه امر می کنن که ما تازه شروع کنیم به خوندن اون از |ارسال که چند ماه مانده به امتحان تازه اعلام کردند بالاخره چه باید خواند اینم از امسال
    • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      1 0
      واقعا موافقم برش دارن هم خيال خودشون راحت كنن هم اونايي كه يه سال از زندگيشون ميذارن و جوونيشونو هدر ميدن براي هيچي بهش ميگن تلاش كاذب
  • بدون نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    3 4
    این شیوه بهترین شیوه هست به نظرم چون یکسری افراد هستند که با داده سازی و بدون اینکه کار آزمایشگاهی انجام بدن مقاله می نویسن و با این مدارک موقع مصاحبه می تونستند در مصاحبه قبول بشن! خیلی حال کردم که اینطوری شد
  • اکبری GB ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    3 0
    به نام خدایی که کلید آسمان ها و زمین دست اوست با سلام خدمت بر و بچ خبر آنلاین اولش که یه شکایت از خودم که چرا کارو به اونجا رسوندم که قضاوتم بره به دست آقایونی مثه اون آقایی که تو سایت سنجش با سخره گرفتن ما قشر درس خونده میگه از اون جهت 3 برابر ظرفیت گرفتن که سازمان نیازی به برگزاری آزمون مجدد دکتری برای تکمیل ظرفیت نداشته باشه از طرف دیگه از دست جناب دکتر توکلی که خودش به نقل از آقای سرورالدین طراح این فکر دقیقه 90 بود بقیش را هم میسپارم بدست خدا و وجدان بیدار شمایی که می خوای تصمیم بگیری کامنت پخش بشه یا نه و السلام
  • بي نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    3 0
    من با اين شيوه مصاحبه اصلا موافق نيستم هر كي رو كه دوست داشته باشن بر ميدارن، مثلا كنكور رو به اين صورت برگزار كردن كه عدالت آموزشي برقرار بشه ولي هرسال داره بدتر ميشه، من دلم به حال بچه هايي مثل خودم ميسوزه ك يه سال تو آزمايشگاه كار كنن ولي كارشون جواب نده نتونن مقاله بدن در صورتي كه خيلي ها ديتا سازي ميكنن و كلي هم مقاله دارن تو اين شيوه پذيرش بايد بازنگري بشه، بيخود نيست كه هرسال خيلي ها براي ادامه تحصيل ميرن خارج به آمار يه نگاهي بندازين .
  • محمدنيماسميعي IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 0
    باعرض سلام وادب خدمت اقاي دكتر توكلي - به استحظار ميرسانم در ازمون دكتري تخصصي 92 شركت نموده ام . بنده به بيماري قرن حاضر - ms - مبتلا هستم ودر كنكور همراه منشي پاسخگو بودم درصد هاي بنده بدين شرح ميباشد - استعداد تحصيلي 18.7 درصد - زبان 30 درصد - دروس تخصصي كه بهعث مباهات اينجانب است - 4.4- درصد كه خواستار بازبيني مجدد پاسخنامه ام هستم .. باتشكر فراوان سميعي .