۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۵

تجربه کولرهای خاموش، شب اول تیرماه، شاید هر 100 سال یکبار هم اتفاق نیفتد. اما شب اول تیر 91، متوسط دمای تهران، 20 درجه سانتی گراد بود. این یعنی یک هوای بهاری، آن هم فروردینی نه 31خرداد.

به گزارش خبرآنلاین؛ باران های دو شب آخر خرداد، هوای نیمه شمالی ایران را به شدت لطیف کرد و البته این لطافت در خراسان شمالی، به سیل ختم شد. (اینجا را بخوانید)

با این حال باورکردنی نیست که عصر روز 30 خرداد هوای تهران دمای 5-24 درجه داشته باشد و شب اول تیر هم متوسط دمای 20 درجه ثبت شود. البته در شمال شهر، تا 13-14 درجه هم خنک شد.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است سامانه بارشی فعال در کشور، در شرق سواحل دریای خزر، شمال‌شرق، شرق و دامنه‌های زاگرس همچنان سبب بروز ناپایداریهایی به شکل بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد می‌شود.
پیش از این هم با توجه به نقشه‌های ماهواره‌ای از پراکندگی ابرها بر فراز ایران پیش بینی شده بود که در نیمه شمالی کشور، توده متراکم‌تری از ابر از سمت شمال شرقی به تهران نزدیک شد و به همین دلیل های تهران خنک تر هم شود. (اینجا را بخوانید)

سازمان هواشناسی بین المللی پیش بینی کرده است روز 5شنبه، متوسز دمای هوای تهران، 30 درجه سانتیگراد باشد. شب هم تا 19 درجه دمای هوا ئایین بیاید. اما از روز شنبه، هوا گرم می شود؛ شاید تا 5-34 درجه هم متوسط دمای پایتخت بالا برود. احتمالا آسمان هم همچنان ابری و نیمه ابری است.

بر خلاف نیمه شمالی ایران که کمی خنک شده و احتمال بارندگی وجود دارد، در غرب و جنوب غربی، همچنان گرد و غبار پیش بینی شده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =