پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بعد از قانون ممنوعیت صحبت با موبایل و زدن اس ام اس پشت فرمان می خواهد از فردا قانون جالبی را اجرا کند که مطمئنا دوسستداران محیط زیست از اجرای آن خوشحال خواهد شد.

 رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ باز آغاز طرح ويژه برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو از فردا خبرداد.
 سردار حسين رحيمي با اشاره به ماده 180 قانون آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي گفت: براين اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگي، دخانيات استعمال كنند يا خوراكي يا آ‌شاميدني ميل كنند و استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهني و رفتاري راننده شود ممنوع است.که متاسفانه موضوع خوردن و آشاميدن، سيگار كشيدن و پرتاب كردن زباله و اشياء در حين رانندگي براي برخي رانندگان به عادت تبديل شده است.
و البته برای ترک این عادت او اضافه می کند که براساس قانون جديد پرتاب كردن يا ريختن ضايعات، زباله، اشياء، آب دهان و بيني و امثال آن از وسايط نقليه به معابر 300 هزار ريال، خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات و امثال آن در حين رانندگي 200 هزار ريال، استفاده از تلفن همراه و ساير وسايل ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت كمتر از 60 كيلومتر بر ساعت 300 هزار ريال و بالاي 60 كيلومتر در ساعت 500 هزار ريال با 3 نمره منفي براي رانندگي شخصي و 5 نمره منفي براي رانندگي عمومي به همراه داشت.
 رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه عدم توجه به جلو با 27 درصد، عدم رعايت حق تقدم 17 درصد و تغيير مسير ناگهاني با 10 درصد مهمترين علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: بدين ترتيب بايد گفت توجه نكردن به جلو بيشترين علت تامه تصادفات بوده كه مهمترين عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و ... بوده است و بر اين اساس از چندي پيش برخورد با استفاده كنندگان از تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي آغاز شده است كه از روز شنبه نيز برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو نيز در دستوركار ماموران پليس راهور پايتخت قرار مي‌گيرد.
مراقب دوربین ها باشید ،عبور از چراغ قرمز يكصد هزار تومان جريمه
 وي در ادامه از تجهيز 15 گذرگاه عابر پياده به دوربين‌هاي الكترونيكي خبر داد و گفت: تا كنون اين گذرگاه‌ها به صورت ارشادي جريمه در آنها صورت مي‌گرفت كه از روز شنبه هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پياده مبلغ 20 هزار تومان و عبور از چراغ قرمز اين گذرگاه‌ها مبلغ 100 هزار تومان با 5 نمره منفي براي راننده به همراه خواهد داشت.
 رييس پليس راهور تهران افزود: هم‌اكنون دوربين‌هاي ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده و عبور از چراغ قرمز در معابر افريقا - اسفنديار (شمال به جنوب)، وليعصر (عج) – نيايش، ميدان قدس، كارگر – گمنام، سردار جنگل – آبشناسان، جلال آل احمد - دانش، پيروزي – نصر، پاك‌نژاد – دريا، افريقا – حقاني، (غرب به شرق)، وليعصر(عج) – ميرداماد، جنت آباد – آبشناسان، ميرزاي شيرازي – مطهري و افريقا – دستجردي نصب شده است. بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا پايان سال تعداد گذرگاه‌هاي مجهز به دوربين ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده به 90 دستگاه افزايش مي‌يابد. از سوي ديگر علاوه بر آن كارشناسان پليس در مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران نيز با كمك دوربين‌هاي نظارتي و به صورت نامحسوس نسبت به برخورد با خودروهاي متجاوز به گذرگاه عابر پياده علاوه بر گذرگاه‌هاي ياد شده اقدام مي‌كنند.به گفته وي اين دوربين‌ها در تمام طول شبانه روز فعالند.
50 هزار تومان جريمه براي عبور از خط اضطراري تونل‌هاي توحيد و رسالت
 سردار رحيمي در ادامه با اشاره به اينكه با سخت‌گيري‌هاي صورت گرفته تخلفات و تصادفات در تونل‌هاي توحيد و رسالت به حداقل رسيده است گفت: در عين حال از روز شنبه هر راننده‌اي كه از خط اضطراري تونل‌هاي توحيد و رسالت تردد كند ضمن جريمه 50 هزار تومان 4 نمره منفي نيز دريافت مي‌كند.
 رييس پليس راهور تهران تصريح كرد: اين خط صرفا براي تردد خودروهاي پليس، اورژانس، امدادي و آتش نشاني است و ساير خودروها حتي در صورت داشتن چراغ گردان نيز نمي‌توانند از اين خط تردد كنند.
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    56 55
    آخه اینم شد قانون ؟!!!!!!!!هر روز یه بامبولی در میارین
    • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      14 5
      اتفاقا قانون خوبیه. به بعضی ها با جریمه کردن باید ادب یاد داد.
  • amin a US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    67 35
    ای بابا ،با این اسب داغون و رانندگی‌ ناجور و هزار یک مشکله دیگه مگه میشه پشت ترافیک تقات فرسا سیگار نکشید !!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      8 2
      "اسب داغون"؟؟؟؟؟؟!!!!!"ترافیک تقات فرسا"؟!!!!!! اقایون تورو به قران مجید جلو این مهاجرتهای بی رویه و گروهی و طایفه ای از روستاها به شهرهای بزرگ رو بگیرید به خود خدا قسم که اگه جلو این مهاجرتها گرفته بشه خیلی از مساثل و مشکلات از جمله همین ترافیک و خیلی از صحنه های زشت رانندگی رو که در خیابونها میبینیم خود به خود برطرف میشه...نمیگم ما شهرنشینها ادمهای خوبی هستیم و روستاییها بد؛ اصلا ما شهریها بد و روستاییها خوب ولی اخه بابا جون من زندگی تو شهر یک اداب و قوانین خاصی داره که طرف از روستا میاد بلد نیست و نمیتونه تن به اونها بده همونطور که من شهری اگه برم روستا نمیتونم با خیلی از اداب و قوانین و سنتهای اونها کنار بیام...طرف تو روستا نه ترافیک دیده نه چراغ قرمز حالا براش سخته تن بده به ترافیک و..
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    37 12
    باز شروع کردن. این قانون قبلا هم بود الان هم کد جریمه داره. اما یک مدت عمل کردند و دوباره مسکوت ماند. حالا باز هم همین . حداقل قانون های من دراوردی درست نکنند.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    50 31
    خیلی این پلیس خوب کار می کنه. تغییر رفتار غلط رانندگی ما ایرانیها جز با جریمه و توقیف ماشین درست نمی شود. در ضمن فکری هم به حال این موتورسواران که در پیاده رو ویراژ می دهند بکنند خیلی خوب می شود.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    55 32
    به شدت موافقم.امیدوارم یک دهم جدیت گشت ارشاد رو پلیس در این زمینه داشته باشه. 20 هزار تومن هم کمه واسه کسی که نه سلامتی خودش و بقیه واسش مهمه نه سرمایش!
    • سیگاری IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      8 11
      سلامتی هرکس به خودش مربوط دوست عزیز سیگار یک چیز شخصی به کسی مربوط نمیشه ...........
    • سیگاری 1 NL ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      5 0
      تو هم حالت خرابه .. کدوم سلامتی . لوله دو اینچی کامیون با دودش میره تو حلقمون کسی نگران سلامتی نیست . تو نشین تو ماشین آدم سیگاری ...!
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    7 0
    ای کاش بابت این همه پولی که از مردم تحت قوانین من درآوردی خودشون میگیرن ، به حرفهای خودشون هم عمل میکردن. مثل قانون پلاک نکردن خودروهایی که ایربگ ندارن.
  • مهدی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    9 1
    خیلی کار خوبیه . سیگار کشیدن حواس رانندرو پرت میکنه.مخصوصا که به خاطر دست انداز یا لرزش ماشین اتیشش بیافته .یا بعضا سیگارش با برخورد به یکی از قسمتای جلوی ماشین به طرفی پرت بشه.خداییش تو این مواقع چپ نکنی خیلی خوش شانسی.بعضا سوار تاکسی هستی و راننده سیگار میکشه.خداییش این کار درسته؟ من که خیلی موافقم.
  • بدون نام US ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    6 3
    خدایا شکرت همه مشکلات معیشتی مردم حل شد!
  • بدون نام US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    8 3
    آقا اگه سرما خورده باشیم و فین کنیم چقدر آب میخوره برامون؟!!:))))))))))
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    12 2
    شمارا به خدا انقدر جریمه اش را سنگین کنید تا هیچ کس جرات خرید سیگار را هم پیدا نکند . ماجرای سیگار در کشورمان فاجعه است دختر دوم راهنمایی سیگار میکشد چه به روز مان اوردند ؟!!! به جوانها رحم کنید سیگار را از ایران محو کنید لطفاا اگه کاری از دستتون برمیاد برای نوجوونها بکنید !!1
    • بدون نام PL ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      5 3
      یکی از علت های بالا رفتن امار سیگار اینه که به ما یاد نمیدن توی موارد بروز مشکلات و ناراحتی چیکار کنیم و خیلی وقتها از غصه و ناراحتی و کلافگی یه سیگار روشن میکنیم بلکه نیکوتینش بتونه یکم ما رو اروم کنه.اگر توی دانشگاه و مدرسه ره سری درس میذاشتن که ادم در مواقع بروز مشکلات چیکار کنه که اروم تر بشه شاید امار مصرف سیگارر و مشروبات الکلی پایین بیاد.سیگار مصرفش داره روز به روز بیشتر میشه به خصوص بین خانم ها قبلا یه قباحتی وجود داشت که حداقل زنها توی خیابون سیگار نمیکشیدن ولی الان توی پارک ها میبینیم که خیلی راحت نشستن و مثل یه مرد دارن سیگار دود میکنن
  • مقیمی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    17 1
    پلیس می تونه جریمه کنه ولی من نمی تونم بایت اسفالت خراب خیابان که پدر جلوبندی ماشینم را در آورده شکایت کنم!! من نمی تونم از نشست آسفالت پل رجائی که آدم را به عرش پرتاب میکنه شکایت کنم!! اصلاً همه می تونند منو جریمه کنند ولی من ول معطلم!!!
  • شهروند IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    5 5
    احسنت پلیس عزیز لطفا با متخلفان جدی برخورد کنید و خسته نشید از مردم هم کمک بگیرید مثلا گزارش تخلف از مردم در صورتی که همراه با عکس از لحظه تخلف باشه همراه پلاک موتور یا ماشین متخلف موجود در عکس کمک کننده هست حداقل باعث میشه مردم در این طرح شریک میشن و تخلف کم میشه تعداد متخلفین موتورسوار در پیاده رو ها و آشغال بریزها زیاده امیدوارم جدی برخورد بشه تا شهر تمیز و منظمی داشته باشیم به نفع هممونه نهایتا از پلیس زحمت کش راهور و راهنمایی و رانندگی قدردانی ویژه می نمایم و امیدوارم خودشان و خانواده شان همیشه سلامت باشند
  • رامین IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    4 8
    سیگار کشیدن مشکلی برای رانندگی نداره. من به شخصه تمرکزم بالاتر میره. توی درس خونئن هم همسن بود. من دانشگاه تهران بودم و شبهای امتحان سیگار تمرکزم رو بیشتر می کرد. خواهشا در رد حرفهای من جوابهای نخ نما ندهید. اگر دلیل علمی دارید جواب بدید.
  • behrang IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    7 2
    یکی از بهترین خبرهایی هست که شنیدم آفرین
  • خسرو US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    9 2
    من هم با این کارهای پلیس موافقم، فقط یک انتقاد داشتم و آن هم کم بودن جریمه هاست، چون اگر بیشتر جریمه شوند حسابی کار دستشان بیاد تا فرهنگ غلط رانندگی شان را تغییر دهند.
  • مهدی IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    10 1
    این یعنی ما هم هستیم ها... اگه راهنمایی و رانندگی به فکر مردم هست چرا اجازه میده خودرو های غیر استاندارد وارد خیابونها بشن منظورم پژو 405 پراید پی کی وانت پیکان و.... راهنمایی و رانندگی فقط دنبال چیزی هستن که بتونن جریمه کنن و در آمد زیادی داشته باشن همین.
  • رضا IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    4 1
    واقعا باید تشکر کرداتشاالله اجرااین قوانین شاهد فرهنگسازی مردم جامعه خواهد بود .شهر من خانه من
  • بدون نام US ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    9 0
    من سیگاریم ولی از وقتی پشت فرمون اومدم سیگار روشن کنم زدم به یه عابر پیاده دیگه پشت فرمون سیگار نمیکشم. صد در صد از این قانون سیگار حمایت میکنم، ولی بارها و بارها دیدم راننده های ماشین سنگین پشت فرمون مواد مصرف میکنن. اینو کسایی که کارشون حمل و نقله بین شهریه خوب میدونن.
  • علی AU ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    11 0
    لطف کنیدیک فکری هم به حال ماشینهایی که توی پیاده روها و یا درست سر نبش خیابونها پارکند بکنین...عابر پیاده بدبخت مجبور شد بیاد تو خیابون موتوری بهش زد...خودم دیدم
  • بدون نام PL ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    10 0
    خدا خیرشون بده کلافه شدیم از دست این راننده های تاکسی و اتوبوس سیگاری چیزیم بهشون میگی از ادم طلب کارم هستن فقط امیدوارم این قانون اجرا شه و راننده های اتوبوسم شامل بشه که تا خرخره مسافر سوار میکنن و سیگارشونم روشن میکنن و توی این گرما از بوی سیگار اقای راننده و عرق مسافرا یه حالت تعوع به ادم دست میده