سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای هوای استا‌ن‌های غرب کشور را همراه با گرد و غبار و همراه با کاهش کیفیت هوا و افق دید پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرآنلاین ونقشه های پیش یابی بیانگر عبور متناوب موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور تا اواسط هفته جاری است براین اساس، طی روزهای شنبه تا سه شنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، تهران، سمنان و خراسان شمالی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

طی روزهای شنبه تا سه شنبه شرایط برای تشکیل گردوخاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور مهیا است. از این رو در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر پدیده گردوغبار موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

طی این مدت درجنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان نیز به سبب افزایش سرعت وزش باد، توفان و گردوخاک رخ خواهد داد. همچنین خلیج فارس از اواخر روز شنبه تا روز سه شنبه مواج خواهد بود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    15 0
    معلوم نیست این وضع تا کی می خواد ادامه پیدا کنه ما خوزستانی ها درد دلمون رو پیش کی ببریم
  • غرب کشور IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    14 0
    آهای مسئولین تا کی خودتون را میخواید به خواب بزنید، هان؟؟؟ تاکی؟؟؟
  • محمد FR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    0 0
    باز هم .....باز هم.....بازهم .....اصلا گرد خاک رو ول کن .....بخدا یه ماسک 3 فیلتره بدن من راضی هستم شب و روز بوشهر همینجوری باشه....هوای اینجا شرجی هم داره که به لطف گرد و خاک تبدیل به گل میشودو ..... خدا کنه دروغ بگین.
  • تبریز IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    1 0
    اغایان دیگه چاره اندیشی نکنین رئیس محیط زیست میگه غرد و غبار کشنده نیست فقط میفرسته مارو پیش پدربزرگانمان
  • پوریا IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    2 0
    میبینید مسئولین چه به فکر ما هستن میگم ریزگرد های تهران خطر ناکن اون وقط رئیس محیط زیست میگه ریزگزد های خوزستان سیستان بلوچستان و تبریزو ارومیه خطرناک نیست من نمیدونم این ریز گرد ها از کجا میگزره میره تهرون یا خدای نکرده مسئولین تو تهران هستن واسه همین میگن؟