او غبار و دود موجود را به ساخت بخش هایی ازتونل دانست و گفت: «چیزی در حدود 40 متر از این تونل که به ایستگاه قطارها و محل پارک وسکوی تعلق دارد، باقی مانده است. آلودگی فعلی به دلیل فعالیت ماشین آلات حفاری و عملیات ساخت است.»
وی افزود:« البته تمام تصمیمات و تدابیرلازم اندیشده شده است تا آلودگی ایجاد شده در فضای ایستگاه تجریش به حداقل برسد. تمام روزنه ها بسته شده و دو فن برای خروج این دودها وغبارها درنظر گرفته شده است. اما زمانی که قطارها از ایستگاه خارج می شوند مکشی ایجاد می کنند که این مکش باعث ورود این غبارها به داخل ایستگاه می شود.»
مجری خط یک مترو درباره زمان پایان عملیات ساخت و ساز در این ایستگاه نیز گفت:« این روند تا دو ماه آینده نیز ادامه دارد. البته تا یک ماه آینده فعالیت حفاری به پایان می رسد و دستگاه های حفاری که عامل اصلی ایجاد آلودگی هستند از ایستگاه خارج می شوند. در ماه دوم نیز ما اقدام به ریل گذاری و رو سازی می کنیم.»
مهندس جلال هم در خصوص تعداد زیاد پله های این ایستگاه هم گفت: « این ایستگاه درعمق زیادی قرار دارد از این رو وجود این تعداد پله طبیعی است. اما در کنار تمام این پله ها دو سری پله برقی در نظر گرفته شده تا جابجایی مسافرین تسهیل شود.»
4747
نظر شما