گفت و گو با افسرالملوک یاسان، رییس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران.

محمد هیراد حاتمی: در نخستین روزهای سال 1390 ایده گفت و گو با رییس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران شکل گرفت اما به وقوع پیوستن این مصاحبه بیش از یک سال طول کشید. افسر الملوک یاسان تمایل چندانی برای گفت و گو ندارد و می گوید که تا کنون با هیچ رسانه ای گفتگو نکرده است. پیگیری های یک سال و چند ماه در نهایت جواب داد و او حاضر به گفت و گو شد تا درباره مقررات و نحوه عملکرد آرایشگران زنانه و تعرفه های مصوب توضیح دهد. او اعتقاد دارد مشکلات در تمامی اصناف وجود دارد اما بازررسان اتحادیه آرایشگران زنانه تهران به طور مدام به بررسی در آرایشگاه ها می پردازند و گزارش های تخلفات احتمالی را اعلام می کنند. متن کامل گفت و گو با افسرالملوک یاسان، رییس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران را در ادامه می خوانید:
طی سال های اخیر همواره یک سری انتقاد هایی به تعرفه های آرایشگاه های زنانه مطرح شده است. اینکه به طور دقیق مشخص نیست میزان تعرفه این واحد های صنفی به چه شکلی است. اگر ممکن است در شروع گفت و گو اعلام کنید تعرفه های آرایشگاه های زنانه به چه صورتی تعیین می شود؟
تعیین تعرفه آرایشگاه های زنانه چند مرحله دارد. در گام نخست تعرفه های آرایشگران زنانه توسط اتحادیه مجمع امور صنفی و خدماتی و تولیدی پیشنهاد می گردد. با تصویب در مجمع به هیات عالی ارسال می شود تا پس از تایید، جهت اتخاذ تصمیم نهایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام نظر نماید و متعاقبا میزان تعرفه اعلام می شود.

تخلف های قیمتی در آرایشگاه های زنانه را شهروندان به چه صورتی می توانند به اطلاع برسانند؟ آیا مرکز خاصی در اتحادیه برای این موضوع در نظر گرفته شده است؟
بازرسان اتحادیه به صورت مداوم به بازرسی در آرایشگاه های شهر پرداخته و گزارش های تخلف های احتمالی آرایشگران زنانه را ارسال می کنند. بدیهی است شاکیان می توانند با مراجعه به اتحادیه، شکایت خود را در خصوص تخلفات احتمالی آرایشگران اعلام نمایند. ضمنا به طور معمول آرایشگران دارای جواز فعالیت، تخلف ندارند و این تخلفات عمدتا از ناحیه آرایشگران فاقد جواز است.

یک اتفاقی اخیرا به طور گستره به وقوع پیوسته و آنهم اینکه برخی سالن های آرایشگاه زنانه صندلی های خود را اجاره می دهند و مشکلات احتمالی را بر عهده نمی گیرند. در این شرایط و در صورت بروز اختلاف صاحب سالن مقصر شناخته می شود یا فردی که صندلی را اجاره کرده است؟
به طور قانونی و بر اساس آنچه در عرف رایج است اجاره دادن صندلی در آرایشگاه ها عملی غیر قانونی است و در صورت مشاهده با آن برخورد قانونی صورت می گیرد. آرایشگر حق اجاره دادن صندلی را ندارد و همانطور که اشاره کردم غیر قانونی است.

این اتفاق ولی به وقوع پیوسته است. به طور کلی اجاره صندلی در آرایشگاه های زنانه مورد تایید اتحادیه است؟ نظارت خاصی روی این موضوع صورت می گیرد یا خیر؟
در سوال قبل به آن اشاره کردم که اجاره دادن صندلی در آرایشگاه ها کار غیر قانونی است و ما هم به قانون باید احترام بگذاریم.

موضوع دیگر که در رابطه با فعالیت آرایشگاه های زنانه مطرح است به نحوه فعالیت آنها باز می گردد. اینکه بسیاری از آرایشگاه های زنانه جواز فعالیت قانونی ندارند. چه تعداد از آرایشگاه های زنانه در حال حاضر به صورت رسمی مشغول به کار هستند؟
اعضای رسمی این اتحادیه که در محدوده تهران به غیر از شمیرانات و شهر ری مجوز فعالیت دارند بالغ بر هشتصد نفر است. قاعدتا فعالیت خارج از این دایره غیر قانونی است.

نرخ آرایش برای عروس به چه شکلی محاسبه می شود؟ آیا تعرفه های ثابتی در این رابطه وجود دارد یا اینکه براساس عملکر آرایشگاه های متفاوت، مختلف است؟
نرخ آرایش عروس در بین آرایشگاه ها متناسب با درجه بندی آرایشگاه ها تعیین و اعلام می گردد. البته باید به این نکته در رابطه با سوال شما اشاره کنم که اتحادیه تقاضای خروج از اولویت نرخ گذاری نموده است.

به طور خاص و در حال حاضر فعالیت آرایشگاه های زنانه بر اساس کیفیت رتبه بندی شده است و نرخ تعرفه ها بر همان اساس محاسبه می شود؟
نحوه فعالیت آرایشگاه های زنانه به این شکل است که فعالیت آنها در رسته یک، دو، سه و ممتاز تعریف می گردد. بر همین اساس نحوه خدمات متفاوت است.
نرخ آموزش در آموزشگاه های آرایش زنانه از چه طریق و بر چه اساسی تعیین می شود؟
آموزش در آموزشگاه ها مرتبط با اتحادیه آرایشگران زنانه نیست و متولی صدور پروانه آن سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است. ما در این رابطه نمی توانیم اقدامی کنیم و نهاد مرتبط با آن تصمیم گیری می کند.

اینکه بعضی آموزش ها در زمینه آرایشگاه ها زنانه از خود انجام آن کار ارزان تر و به صرفه تر است. به طور مثال فردی ممکن است با هزینه 100 هزار تومانی مهارت به دست بیاورد در حالیکه هزینه هر بار انجام آن کار توسط آرایشگاه همین رقم است. در این رابطه توضیح می دهید؟
به نوعی در پاسخ به سوال قبلی اشاره کردم که به طور کلی مقوله آموزش در دایره فعالیت ما نیست. تعرفه و هزینه های آموزش مرتبط با اتحادیه نیست اما در کل کار تجربی و عملی با آموزش اولیه در آموزشگاه ها تفاوت فاحش دارد. به عبارتی آرایش به مفهوم واقعی هنر محسوب می شود و بدون ذوق و به صرف آموزش اولیه نمی توان به فعالیت عملی پرداخت و مقبول واقع شد. تفاوت هزینه ها هم قاعدتا از همین جا ناشی می گردد.
تفاوت های قیمتی در نقاط مختلف بر چه اساسی است؟ آیا منطقه سالن آرایشگاه بر نرخ تعرفه اثر گذار است؟
تفاوت قیمت در مناطق مختلف تهران با توجه به محدوده آرایشگاه ها و به دنبال آن هزینه های مرسوم هر منطقه و نیز رتبه بندی آرایشگاه ها می باشد. اما در هر حال عمده درآمد آرایشگاه ها صرف پرداخت هزینه های جاری و حقوق پرسنل می شود.
شهروندان نرخ مصوب برای آرایشگاه های زنانه را چگونه می توانند دریافت کنند؟
نرخ را شهروندان با حضور در آرایشگاه ها می توانند رویت کنند. از سوی دیگر باید به این نکته نیز اشاره کنم که اتحادیه نیز نرخ مصوب در اختیار متقاضی قرار می دهد.
برخی سالن های آرایش زنانه رقم های میلیونی برای آرایش عروس دریافت می کنند. این رقم ها مرسوم و مورد تایید است؟
دریافت ارقام بالا در مورد آرایش عروس مورد تایید اتحادیه نیست و چنانچه به صورت توافق بین طرفین نباشد و به اطلاع اتحادیه برسد موضوع پیگیری و تذکرات لازم به متخلف داده می شود.
آرایشگاه های زنانه به طور دقیق مجوز چه فعالیت هایی دارند و آیا اقدام هایی که برای زیبایی در این سالن ها صورت می پذیر قابل تایید شما است؟
آرایشگاه های زنانه مطابق با مواردی که در جواز آنها قید می شود صرفا در خصوص آرایش و نه آموزش فعالیت می کنند.
در رابطه با مشکلات اتحادیه توضیح فرمایید و مواردی که گمان می کنید مهم تلقی می شود و مسئولان باید در جهت آن تلاش کنند. دغدغه خاصی در این رابطه وجود دارد؟
مشکلات در همه اصناف وجود دارد که مسئولان محترم هم باید در رفع آنها تلاش کنند.
 3939/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه مشد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    45 6
    "در هر حال عمده درآمد آرایشگاه ها صرف پرداخت هزینه های جاری و حقوق پرسنل می شود." مگه براي آرايشگاهي كه حداقل روزي يك عروسم داشته باشه! و ازش 1ميليون بگيره! و هيچ مشتري ديگه اي هم نداشته باشه! و بقيه روز بيكار باشه! در روز چقدر مخارج داره و چقدر حقوق ميده؟ اگه اين بنده خدا رييس اتحاديه س كه ديگه واويلا!!
    • معترض مرد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      16 1
      بچه مشد راست میگه !!! پس چرا آرایشگاههای مردانه همچنین پولهایی نمی گیرن!!!!! من مرد هستم با حداکثر 6000 تومان موی سر و ریش خود را در آرایشگاه مجلل کوتاه می کنم.
  • بدون نام EU ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    46 0
    کار ذوقی و هنری برای مسابقات هنری است که در این زمینه در ایران فعلا" نداریم در مورد آرایشگری آرایشگر دارد مثل همه یک سرویس به مشتری می دهد و باید هم قیمت مشخصی داشته باشد و با دادن قبض پول گرفته باشد والا هیچ چیزی جز سوء استفاده آرایشکر و سکوت مسئولان نیست
  • بدون نام EU ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    42 1
    تمایل به گفتگو نداره چون از وضع نابسامان آرایشگاه ها خبر داره
  • بدون نام EU ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    35 1
    خیلی مسخره است که برای شکایت از قیمت به اتحادیه مراجعه بشه اولا که اتحادیه یه جای خصوصی هست و در نهایت طرف صنف خودش رامی گیره دوم اینکه کی می تونه مراجعه حضوری کنه چرا اتحادیه خودش یه سایت نداره که شکایت را بگیره و یه کد پیگیری بده؟
  • بدون نام EU ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    24 0
    شما که می فرمایید اجاره دادن صندلی به آرایشگر در سالن ها غیر قانونی است پس باید لیست کاملی از پرسنل هر سالن زیبایی را داشته باشید و بصورت اینترنتی هم هر تغییر را به اطلاع شما برسانند و درسایت اتخادیه باید اسامی آرایشگر های هر سالن باشد آیا اینطوریه؟
  • بدون نام EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    27 1
    شما اگه یه کم دل ت برای مردم بود از آرایشگاه ها می خواستی که یک رسید چاپی و درست به مردم بدهند
  • بدون نام EU ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    20 1
    اشاره نفرمودید که ندادن رسید پولی که می گیرید یعنی بی احترامی به مشتری
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    23 0
    مشکل اینه که صاحب کارا توی این کشور به سود زیاد عادت کردن و هر چی هزینه ها هم که بره بالا، اونا هم قیمتها رو بالا میبرن. اصلا هم حاضر نیستن سود منطقی بگیرن. باید میزان سود درست هر شغل و هر پیشه ای مشخص بشه تا کارخونه دار و بقیه نتونن به سودهای بالا عادت کنن. الان وضع پرسنل همون آرایشگاه ها هم خوب نیست چون بخش خیلی زیادی از درامد آرایشگاه به جیب مالک میره و درصد کمی به پرسنل میرسه.
  • شیر پر چرب EU ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    14 1
    چی قیمت ثابتی داره که این یکی داشته باشه ؟ در ضمن اگر این کار قیمت نداره اون وقت کار این اتحادیه چیه؟ خب اتحادیه را جمع کنند که بهتره .
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    12 1
    کسی بر قیمت سر سام اور ارایشگاهاه نظارت ندارن ... تا عروس اماده بشه 5/2ملیو ن میگیرن ... تا اینقدر بد اخلاقن که نمیتونی بگی فلان کارو دوست نداری
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    13 0
    این هزینه ها ملیونی که برای درست کردن عروس میگرن خجالت اوره.. اگر هم پولو نکمتر بدی در روز عروسی گند میزنن به صورتت
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    18 0
    یعنی چه!!!!!!!!!!!!روز نامزدی من یک ارایشکاه بعد ار اینکه 1 ملیون و دویست ازم پول گرفت از لوازم ارایشی استفاده کرد که همش تاریخ مصرف گدشته بود و بوی گند میداد.تمام صورتم قارچ زد حتی نتونشتم شکایت کنم.. باید نظارت زیادی روی ارایشگاها باشه
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    12 0
    متاسفانه بازرسی و نطارت بر روی ارایشگاهای کوچک زیاد انجام میگیرد.. اما در ارایشگاهای بزرگ که پول به بازرسان میدهند وضعیت خراب است .. یک عروس باید دو ملیون هزینه کند برای 1 ساعت وقت ارایشگر
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    11 1
    باید به ارایشگاها رتبه بدهند و بر اساس ان قیمت تعین کنن.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      7 1
      آرايشگاه خوب دستمزدش بيشتر شدن مشتري هاش است.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    14 1
    می تونید یه قانونی بذارید که رسید دست مشتری بدن؟
    • هادی RO ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام سالن هایی که مجوز دارند قطعا با پرداخت رسید هیچ مشکلی ندارند اگر کسی رسید نمیدهد حتما کار غیرقانونی انجام می دهد
  • بدون نام US ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    7 0
    وای عالی بوووووووووووود. هیچ دفاعیه محکمی ما ندیدیم. گفت و گوی خلاصه اما پر نکته
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    13 0
    خیلی جالبه بعضی از ارایشگر های بالای شهر میگن اگه از خود ما لباس عروس نگیری نمیشه اینجا درستت کنیم لباس هاشونم همه بالای یک ملیون.... این معنی کار هنریه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    12 0
    عکس این خانم رو میزاشتی ما هم زیارت میکردیم
  • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    16 1
    از مسئولین محترم درخواست می شود نظارت شدیدتری در آرایشگاههای زنانه داشته باشند. این آرایشگاهها برای 2 ساعت آرایش عروس مبالغ هنگفتی دریافت می نمایند. وقتی افراد مخصوصا عروس خانمها به این آرایشگاهها مراجعه می کنند با وارد آوردن استرس به اکثرشان که جلوی مهمانان کارتان باید عالی باشد و حساسیت زیادی دارد. مبالغ هنگفتی با نارضایتی کامل داماد دریافت می نمایند و داماد به دلیل نه نگفتن به عروس خانم مجبور به پرداخت این مبالغ در این شرایط می باشد. به نظر اینجانب یکی از دلایل دیر و یا عدم ازدواج جوانان همین هزینه های هنگفت در اول زندگی می باشد. خواهشمند است مسئولین محترم فکری در این رابطه نمایند. با تشکر وسپاس بی کران از خبر آنلاین بابت پخش این خبر جهت حل مشکلات و دغدغه های جوانان ایران
    • هادی RO ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام دوست عزیز اگر قبل از رفتن به سالن ارایشگاه و انتخاب کمی بیشتر تحقیق بفرمایین و قبلش حتما قراردادی رو بنویسین هیچ مشکلی پیش نخواهد امد سالن های با مجوز و کاردرست حتما قرارداد میبندند
  • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    24 0
    کار ذوقی و هنری رو خوب اومدی!!! الان درآمد یک آرایشگر از یک پزشک بیشتر است. موهایت را هم که بسوزانند یکجوری رفع و رجوعش می کنن و مردم هم حوصله شکایت کردن از آرایشگر را ندارن ولی اگر یک پزشک کوچکترین اشتباهی بکند فورا باید بره دادگاه نظام پزشکی. در ضمن شما یک آرایشگر هنرمند و خوش ذوق اگر پیدا کردید مرا هم خبر کنید تا به آرایشگاهش مراجعه کنم.
  • بدون نام US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    20 2
    سالن ... تو جردن ، خانم ... شینیون مو انجام می دن 150.000 تومان . ایشون این جریان رو توجیه کنند؟؟؟ به هنر چه ربطی داره
  • بدون نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    15 1
    ریس اتحادیه که این خانم باشند وایی برس به اریشگرها.اینقدر فیس وافاده داره که نگو.مگه میشه بهشون گفت بالای چشمت ابرو .ادم وارد سالن میشی هیولا خارج میشی .میگن مد .فشن جدید .تمام عروس هایی که تا به حال به قول خانم هنرمند دیدم وقتی فردای عروسی دیدم قشنگتر و شکیل تر بودند حیف پول که تو جیب این جماعت ریخت .
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    9 4
    آرایشگرهای بانوان از پژشکان متخصص درآمدشون بالاتره
  • sepideh IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    14 0
    من واسه نامزدیم رفتم که رفتم آرایشگاه و قیمت ها رو پرسیدم و وقت گرفتم گفت قیمت روی دیوار زده شده تخمین زدم حدود 100 تومن میشد...البته نگفتم عروسم...فرداش که رفتم یهو فهمید نامزدیه و بعد اینکه بدون اجازه موهامو دکلره کرد قیمت رو گفت 350 تومن...با اینکه بهش گفتم خیلی از خدمات رو نمیخوام و اصلا اجازه نمیدم آرایشگاه تو این ضمینه برام کاری کنه ولی قیمت رو برد بالاتر.... برای مراسم هم با اینکه گفته بودم چه مدل آرایشی میخوام و نهایت سادگی رو به کار ببره-چنان آرایش غلیظی کرد که همونجا اشکمو درآورد. آیا این انصافه؟ باید به کجا شکایت کرد؟
  • ایتک IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    7 4
    خوب دوستان هرموقع از ارایش ارایشگر راضی نشدید بزنین تو سرش پولم ندیدن ببخشین ها ارایشگرای محترم من خودم اراشگرم با قیمت خیلی مناسب و ارایش بسیار جالب کار میکنم بیشتر ب رضایت مشتری توجه میکنم نه ب پول و جیب خودم بهتره این تازه دومادارو اذیت نکنین چون اخه پدرش در میاد پول در بیارن شما چطور برا ارایشی که ی ساعت کار نمیکنید چند میلیون پول میگیرین این انصاف نیست.......
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    260 هزار تومان برای یک آرایش و یک فر مو ؟؟؟؟ آرایشگاهی که الکی اسم در کرده و چون 3 تا شعبه تو محدوده تهرانپارس داره دیگه هر رفتاری میخواد میکنه. متاسفانه بعد از خروج از آرایشگاه چهره خیلی زشت و وحشتناکی برای آدم میسازن. ضمنا پول رو هم قبلش میگیرن و بعدش نمیشه در صورت عدم رضایت پول نداد.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    چطوریه که سالنها درصورت کنسل کردن بیعانه رو پس نمیدن؟من ۷۰۰ت دادم و پس ندادن،۱ ماهه دارم از این اداره به اون اداره میرم هیچکس هم پاسخگو نیست.
  • معصومه اسکندری A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    2 0
    سلام / من پارسال رفتم موهام رو صاف کردم تمام ساقه موهام تا نزدیک ریشه سوخت 300 تومن هم بابتش پول گرفت موهایی به این خوبی رو افتضاح کرد بعد یکسال هنوز درگیرم .بهش که گفتم گفت اخی نازی به مرور درست میشه گلم دیروز هم رفتم برای کوتاهی به یک ارایشگاه دیگه.اگه موهام رو خدایی میدادم به یه صفر کیلومتر به مراتب بهتر میزد .شب عیدی موهام رو هم خیلی کوتاه کرد وهم بسیار وحشتناک کوتاه کرد .شوهرم تا دید گفت یه کاسه سرت میذاشتی خودت قیچی میکردی که خیلی بهتر میشد .به ارایشگر که اعتراض کردم تازه طلبکار هم شد که خانم خیلی هم عالیه مدلش اینه . امروز باید برم یه یه ارایشگاه دیگه و خدا تومن دیگه پرداخت کنم تا گند زدن به موهام رو درست کنه .خدایی پول از این حرومتر سراغ دارین
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    واقعا چرا به بهداشت در آرایشگاه ها ونرخشون کسی رسیدگی نمیکنه در مجتمع سهیل نعمت آباد هر کی یه پرده رو در مغازش آویزون کرده شده آرایشگاه من یه ماه پیش ناخن کاشتم هم پول اضافی ازم گرفتن هم کارشون پر از ایراد و مواد آشغال بود موقعیکه میری اعتراض کنی پررو بازیم سرت در میارن ناخنم قارچی شده ورم کرده نمیتونم باهاش کار کنم چرا واقعا به کار آرایشگاه ها رسیدگی نمیشه واینا پشت پرده ی کار هنری و ذوقی هر چه میخواهند میکنند واقعا مشتری دردش را به چه کسی بگوید چرا رسیدگی نمیشود؟
  • بی نام DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    0 0
    خواهشن رسیدگی کنید ما هم به یه امیدی میریم ارایشگاه وپولیو که به رایشگاه میدیم باهزار رنج وزحمت بدستش اوردیم که متاسفانه با اعتمادی که به ارایشگر میکنیم دودستی پولمونو بهشون تقدیم میکنیم واینکه ارایشگر از اعتماد بیش از اندازه ما سوء استفاده میکنن وکارو خراب میکنن واکثر مشتریان راضی نیستن واین وسط فقط پول ما هست که از بین می ه وهیچ نتیجه ای بابت پولی که دادیم نمیبینیم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 0
    اگه کسی بره یه آموزشگاه زنانه ثبت نام کنه کلی پول بگیرن ولی بعدش اون شخص ندونه بره کلاس پولشو پس ندن تکلیف چیه