رئیس مجلس گفت: هیچ یک از نمایندگان توقعی جز یک زندگی ساده ندارند و برخی جوسازی​های نامسئولانه در مورد نمایندگان جز دروغ و تهمت نبود.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی با تسلیت شهادت آیت​الله بهشتی و یاران با وفایش، به تشریح حادثه هفتم تیر پرداخت و گفت: امام (ره) در شهادت این عزیزان فرمود: «من از مظلومیت دکتر بهشتی متاسفم». این مظلومیت را چه کسانی ایجاد کردند؟ شهید بهشتی که شاگرد امام و از رهبران صدر انقلاب بود، در سه مسیر «سامان دهی قوه قضایی»، «ساماندهی حزب جمهوری اسلامی» و «اداره کشور به خاطر مصائب بنی​صدر» فعال و موفق بود.
وی با بیان اینکه شهید بهشتی تمام وقت خود را صرف این امور می​کرد از برخی عناصر داخلی یاد کرد که به جای همراهی با او به تخریب او می​پرداختند. تخریب​هایی که فقط از سوی دشمنان خارجی و منافقین و گروه​های معاند نبود. مظلومیت وی این بود که برخی اعضای حزب جمهوری اسلامی همچون بنی​صدر به او می​تاختند و قوه قضاییه تحت مدیریت وی را انحصارطلب می خواندند. در چنین شرایطی عده​ای از روحانیون و سیاسیون با تحلیل غلط با بنی​صدر همراهی می​کردند. آنها شخصیت این مرد بزرگ را ترور و بعد او را ترور فیزیکی کردند.
لاریجانی با اشاره به اینکه در آن زمان در صداوسیما بوده است، یادآورشد که بنی​صدر به او نیز اهانت​هایی کرده است. بنی​صدر دیگران را انحصارطلب می​خواند و خود را مردمی می​خواند که با هیچ گروه و حزبی همراهی ندارد ولی پس از ریاست جمهوری برای خودش حزب و گروهی را تشکیل داد. برخی کسانی که این روزها خدمات خوبی دارند، در آن زمان از بنی​صدر حمایت می​کردند ولی بعدها فهمیدند که او چه کسی بوده است.
رئیس مجلس افزود: سوال این است که چرا کسانی شهید بهشتی با آن سوابق و عملکرد را تخریب کرده و از کسی حمایت می کردند که ریشه در خارج داشت؟
وی در ادامه به بازخوانی حادثه ترور حضرت آیت​الله خامنه​ای در شش تیر پرداخت و افزود: تروریست​ها عناصر اثرگذار در نظام را هدف ترورهای خود قرار داده بودند. ترور شهید بهشتی، مطهری، شهدای محراب، مفتح، رجایی و باهنر و ... همه و همه برای ضربه زدن به اندیشمندان نظام بود. اما غافل بودند که تاثیرات خون شهید و اعتقاد مردم و مسئولان به ولایت فقیه، مانع کار آنها است. البته این ترورها به ساماندهی فکری در کشور ضربه زد. چه آنکه به انحلال حزب جمهوری اسلامی انجامید. این خلاء تشکیلاتی در کادرسازی مشکلاتی ایجاد کرد که یکی از عواقب آن کمبود مدیران استراتژیک در عصر حاضر است که با برنامه دراز مدت عمل کنند و از تصمیمات تاکتیکی و روزمره پرهیز می کنند.
لاریجانی در ادامه با بیان اینکه مشکل گرانی در مایحتاج مردم، جدای از خصومت دشمنان خارجی، از کمبود مدیریت داخلی نشات گرفته است؛ افزود: اینکه مجلس به اجرای هدفمندسازی با شیب ملایم اصرار داشت یک نظر تاکتیکی نبود بلکه برآمده از یک نگاه کارشناسی و دور اندیشانه بود. اکنون نیز مجلس در پی کمک به دولت است. در هفته​ سرکشی به حوزه​های انتخابیه نیز نمایندگان با مسئولان دولتی جلساتی داشته​اند.
به گفته وی، لازم است وزیر صنعت و تجارت سریعتر گام برداشته و برای حل مشکل گرانی کاری بکند. کمیسیون​های اقتصادی مجلس نیز با حضور مسئولان اجرایی به بررسی این مسائل بپردازد و با روحیه همکاری با مسئولان دولتی در حل مساله گرانی کمک کنند. بخش​های عمده صنعت نیز با آسیب​هایی مواجه است که باید در کمیسیون صنایع بررسی شده و کارخانجات با رونق بیشتری به کار خود ادام دهند.
لاریجانی از مجموعه رفتارهای کشورهای استکباری نیز یاد کرد که به دنبال یافتن علامت​هایی همچون گرانی در کشور ما هستند تا آن را نشانه اعمال تحریم​های خودشان بدانند. از این رو روحیه همکاری دولت و مجلس باید مسلط بر حواشی باشد تا مشکلات مرتفع شود. دولت هم واقع بینانه به موضوع گرانی تلاش تام داشته باشد.
رئیس مجلس از رهنمودهای راهگشای رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس نیز تشکر کرد و از کمیته​ای در هیات رئیسه خبر داد که راهکاری اجرای منویات ایشان را بیابد تا چراغ راه مجلس باشد.
لاریجانی در ادامه افزود: برخی نصایح و تدابیر ایشان باید از سوی نمایندگان فرهیخته اعمال شود. مهمتر از همه اتخاذ تصمیمات بر اساس مسئولیت الهی است تا حب و بغض​ها در تصمیمات دخالت نکند. برخی تذکرات رهبر انقلاب آنقدر روشن و بلیغ است که نماینگان باید آن را اجرا کنند. نظیر رعایت نظم در حضور در جلسات و مشارکت جدی در رای گیری ها و پرهیز از حواشی نظیر تذکرات بی​جا.
وی با اشاره به مذاکراتی که با حضرت ایشان قبل از دیدار عمومی نمایندگان با رهبر انقلاب داشته است، گفت: در این مذاکرات در مورد مسائلی همچون تامین منزل و نخبگی نمایندگان مطالبی را مطرح کردم که ایشان گفتند کلان کار ساماندهی اقتصادی مجاهدانه باشند و نصایحی را فرمودند که در امر نظارت آنها را در نظر می گیریم.
رئیس مجلس ادامه داد: هیچ یک از نمایندگان توقعی جز یک زندگی ساده ندارند و برخی جوسازی​های نامسئولانه در مورد نمایندگان جز دروغ و تهمت نبود. حقوق نمایندگان گاهی کمتر از حقوق کارمندان دولت است و اکثرا در تهران منزلی ندارند. باید در توجه به اظهارات رهبر انقلاب بکوشیم و با روحیه مجاهدانه مسئولیت را بپذیریم و در راه خدمت به مردم شب و روز نشناسیم.
وی در پایان از نمایندگان خواست تا با ارائه پیشنهاداتشان به کمیته هیات رئیسه زمینه​های تدوین سازوکاری برای رعایت در مجلس فراهم کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمو اغلی EU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    11 5
    تا زندگی ساده را چه بگویی . حالا که صحبت از روحیه جانبازی شد چرا این لایحه خدمات ایثارگران را که سالهاست در مجلس خاک می خورد تصویب نمی کنید ؟
  • الف IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    41 8
    چه خوب رئيس مجلسمون به فكر ماست. ميخواد مشكل گراني حل بشه
  • د. حامدی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    65 1
    میشه برای من هم یک زندگی ساده جور کنید. من هم مثل نماینده های مجلس کم توقع هستم.
  • كارمند بدبخت IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    54 1
    كاش همه كارمندا سطح توقعاتشون رو پايين مياوردن تا مثل شما نماينده ها براشون يه زندگي ساده فراهم ميكردين
  • توسیوند IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    15 0
    اگه به هر کارمندساده یاکارگر یه وام 100 میلیونی نه یه وام10 میلیونی کم بهره بدن چی میشه؟ گره کار ماها هم باز میشه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    6 3
    اگر نماینده دغدغه معیشت نداشته باشد بیشتر به امور مردم رسیدگی می کند و از مفاسد دوری می نماید. در صورتیکه معیشت یک نماینده در حد مناسب تامین شد و نماینده باز دست به مفسده زد دیگر جایی برای عذر و بهانه نیست. اتفاقا ما ایرانی ها آدمهای بخیلی نیستیم.
  • علی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    23 0
    منم یه زندگی ساده میخوام.از همینا که آقای رییس میفرماین.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    29 1
    "حقوق نمایندگان گاهی کمتر از حقوق کارمندان دولت است " پس چرا هزینه میلیاردی برای تبلیغات می کنن و با این حقوق کم بعد از یه دوره 4 ساله باز این هزینه رو چند برابر خرج می کنن تا دوباره انتخاب بشن؟
  • بهزاد US ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    7 0
    میدونم نظرمو سانسور میکنید و نمیذلرید ولی ... من که دیگه خودم کارمند همین دولتم میدونم چی به چیه، "حقوق نمایندگان گاهی کمتر از حقوق کارمندان دولت است " خوب این مال حقوقه، شاید حرفشون درست باشه و اقای لاریجانی حقوق کارمند دولت در وزارتخونه هایی مثل نفت، گمرک ، هواپیمایی، دارایی ... منظورشه. بعدشم نمایندگان اصلا احتیاجی به این حقوق ندارن چون به راحتی از نفوذ و قدرتی که نمایندگی مجلس بهشون میده هزاران برابر این حقوق رو از جاهای دیگه تامین میکنند. داستان کیف انگلیسی منحصر به دوران قبل از انقلاب نیست تو همین دوره های 7 و 8 مجلس هم داشتیم نمایندگانی که با کیفای پر از پول خریده میشدن.
  • امين IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    3 0
    مسئولان محترم اگرهنگام وضع قوانين خدارابيادبياورندموفق مي شوند.واگربداننديك كارمندبااين حقوق كم بايدمثلا بنزين رابه نرخ كشورهاي اروپايي بخردبه جاي 15./.حقوقشان را60./. افزايش ميدادند.(ولي افسوس هرگزنمي دانند)