به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدعلی طالبی استاندار کرمان امروز در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان، اظهار کرد: کرمان که پیشتر از منظر امنیتی با چالشهایی روبرو بود، امروز با تجربهای متفاوت، به عنوان یکی از امنترین استانهای کشور شناخته میشود.
وی افزود: روند نزولی جرائم در سال گذشته و رشد چشمگیر در شاخصهای مختلف، بستر مناسبی را برای توسعه فراهم کرده است.
استاندار کرمان با تأکید بر رابطه مستقیم میان امنیت حقوقی و جذب سرمایه، تصریح کرد: ایجاد امنیت حقوقی و کاهش جرائم، زیرساخت اصلی جذب سرمایه در این دیار است.
طالبی گفت: به عبارت دیگر؛ در رقابت میان استانها برای افزایش ظرفیتهای اقتصادی، امنیت حقوقی نقش تعیینکننده دارد و اعتماد سرمایهگذاران به سازوکارهای قضایی، عاملی کلیدی در ارتقای جایگاه اقتصادی کرمان بوده است.
وی همچنین با اشاره به فعالسازی ظرفیتهای معدنی در مناطق مختلف استان، از نقش بیبدیل دستگاه قضایی در حمایت از بخش تولید سخن گفت.
طالبی خاطرنشان کرد: در آغاز راه توسعه بخش معدن در جنوب استان، با چالشهایی روبرو بودیم، اما با تشکیل کمیته امنیت سرمایهگذاری و حضور فعال دادستان و معاونان ایشان، مسیر برای سرمایهگذاران هموار شد و توانستیم با برخورد با اخلالگران، نظم اقتصادی را برقرار کنیم.







نظر شما