۰ نفر
۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷

کازوئو هیرای، مدیر سابق بخش بازی سونی با جلب رضایت سهامداران و دادن وعده و وعیدهایی به آنها مبنی بر بازگرداندن این غول وسایل الکترونیکی ژاپنی به وضعیت قبلی‌اش، توانست سمت مدیر اجرایی جدید این شرکت را به نام خود کند.

 سهامداران ناامید و اعضای دیگر هیات مدیره این شرکت در نشست سالانه سامسونگ در توکیو هیرای را کلی سینجیم کردند و از او خواستند توضیح دهد که چگونه می‌خواهد شکوه و جلال گذشته این شرکت را دوباره به آن بازگرداند. در این نشست، حتی یکی از سهامداران بدون اجازه صحبت، شروع به فریاد کشیدن کرد. یکی دیگر از سهامداران نیز پرسید که چرا هوارد استرینگر که هیرای جانشین او شده، هنوز در منصب ریاست خود باقی مانده؛ آن هم در شرایطی که عملکرد سونی در دوران ریاست 7 ساله وی به شدت بد بوده است.
سونی که دفتر اصلی آن در توکیو قرار دارد و با عرضه واکمن‌هایش به یکی از شرکت‌های معتبر ژاپن تبدیل شد، به تازگی اعلام کرده که در سال مالی منتهی به ماه مارس با بیشترین ضرر در تاریخ 66 ساله‌اش مواجه شده است. دلایل این رکود نیز فاجعه سونامی که در سال 2011 در توکیو اتفاق افتاد، سیل تایلند و همچنین بحران اقتصادی جهانی و افزایش چشمگیر ین اعلام شده است. علاوه بر این، افت ناگهانی قیمت ابزارها صدمه سنگینی به سونی وارد کرد. میزان ضرر سال گذشته این شرکت 457 میلیارد ین (5.7 میلیارد دلار) تخمین زده شده و برای چهارمین سال است که به خط قرمز نزدیک می‌شود.
هیرای در ماه آوریل به عنوان رییس و مدیر اجرایی سونی معرفی و جایگزین استرینگر اهل ولز که نخستین رییس خارجی سونی به شمار می‌رفت، انتخاب شد و در نشست اخیر نیز با به دست آوردن رای بیشتر به طور رسمی رییس سونی معرفی شد. در واقع، برخلاف برخی سوالات منتقدانه از سوی سهامداران در این جلسه، در نهایت بعد از 90 دقیقه با ریاست وی موافقت شد.
پیش‌بینی می‌شود که سونی بتواند تا ماه مارس 2013 دوباره درآمد خود را بالا ببرد. آسیب‌های جدی به کارخانه‌ها و تامین کنندگان قطعات این شرکت در جنوب شرقی ژاپن به وضعیت نابسامان سونی نیز دامن زده است. علاوه بر این، زلزله و سونامی که در این کشور رخ داد، همچنین متوقف شدن تولید قطعات در تایلند به دلیل سیل عظیمی که اتفاق افتاد، تا حد زیادی این شرکت را از پا درآورد. با این حال، هیرای اعلام کرد که این شرکت به زودی 10 هزار کارمندش را اخراج خواهد کرد که این تعداد 6 درصد از نیروی انسانی جهانی این شرکت را تشکیل می‌دهد. وی همچنین گفت که تا دو سال آینده، این شرکت میزان درآمدش را از طریق دستگاه‌های تلویزیونش بالا خواهد برد.
گفتنی است که سهام سونی در سال میلادی جاری، تقریبا به نصف سهامش در سال گذشته رسید. سهام این شرکت هم‌اکنون در بازار بورس فقط حدود یکهزار ین (12 دلار) ارزش دارد.
AP/نسترن صائبی

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    18 0
    ما یه تلویزیون SONY داریم که 14 ساله داره کار میکنه. هنوز هم از نظر کیفیت تو کل فامیل تکه. هیچ چی SONY نمیشه.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    17 0
    به اعتقاد اینجانب،هیچ شرکتی در طول تاریخ به اندازه سونی به تاریخ تکنولوژی خدمت نکرده است.از ساخت اولین نوار کاست گرفته تا اولین بتامکس،ویدیو،سی دی،دی وی دی،هندی کم،فلاپی دیسک،بلوری،واکمن و.. که هرکدام در زمان خود معنای تکنولوژی را متحول نمود ولی متاسفانه این شرکت در سالیان اخیر سهم عمده ای از بازار خود ار به شرکت های کپی کار کره ای واگذار نمود.به اعتقاد من انتخاب مدیرعامل غیر ژاپنی(آمریکایی) و توجه بیش از حد به سلایق آمریکایی،که به هیچ عنوان باروح ژاپنی شرکت سازگار نبود عامل افت فروش محصولات با کیفیت این شرکت شد.امید که مدیر عامل جدید،این شرکت را به اوج بازگرداند.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    0 4
    جک ترتون هم گزینه ای عالی بود هم برای پیشرفت سونی هم برای رقابت کلی سونی با مایکروسافت (نه فقط تو e3 و بازی)
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    0 1
    مرغ کیلوئی 7 هزار تومن !