دولت پس از تکمیل پل میانگذر دریاچه ارومیه که البته نصفه نیمه اجرا شد، تصمیم گرفته است طرح احداث پل خلیج فارس را بالاخره اجرایی کند.

به گزارش خبرآنلاین، طرح این پل در دولت های گذشته هم وجود داشت، اما هیچ گاه اجرایی نشد.

اکنون پایگاه اطلاع رسانی دولت از قول مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نوشته: "طرح ملی و عظیم پل خلیج فارس به عنوان نماد توسعه و پیشرفت کشور به ویژه منطقه آزاد قشم اجرا می شود."

اسفندیار حیدری پور گفته: طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس، شامل توسعه اسکله کاوه، احداث اتوبان خلیج فارس، احداث راه آهن و طرح بزرگ احداث پل خلیج فارس، با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

به گفته او طرح پل خلیج فارس در زمره طرح های مهم مهر ماندگار کشور تعیین شده است: "امیدواریم تا پایان دولت دهم طبق وعده رییس جمهور محبوب، شاهد اجرای پروژه باشیم. طرح پل خلیج فارس آرزوی دیرینه مردم کشور به ویژه مردم شریف قشم است که با اجرای این پروژه، شاهد رونق و توسعه روزافزون منطقه خواهیم بود.

حیدری پور مکان جغرافیایی اصلی پل خلیج فارس را چنین بیان می کند: "پل خلیج فارس در حد فاصل بندر لافت در جزیره قشم و بندر پل در سرزمین اصلی به طول 1800 متر واقع شده که با بهره گیری از توان مهندسین ایرانی ساخته می شود."

نکته اینکه بندرپل در کنار سواحل استان هرمزگان قرار دارد و از توابع شهرستان بندر خمیر است. بندر پل نزدیکترین راه آبی سرزمین مادری به جزیره قشم محسوب می شود.

حیدری پور گفته که دولت تنها 15 درصد از بودجه هزار میلیارد تومانی را تامین می کند که البته همین هم با حمایت حمید بقایی، معاون اجرایی رییس جمهور اختصاص داده می شود: "کمک دولت در اجرای این پروژه که 15 درصد سهم کل طرح است. خوشبختانه با نگاه ویژه دولت و حمایت های مهندس بقایی، این اعتبار در وجه سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجری پروژه پرداخت شده است.

به گفته او 85 درصد اعتبار باقیمانده اجرای پروژه، توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد: "تامین اعتبارات پروژه روند بسیار مطلوبی داشته است."
4747

کد خبر 224131

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    33 35
    اخ جون می ریم قشم ...........
  • متحیر IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    آقا شما اول بیا این بزرگراه تهران شمال رو تموم کن که همش رو خشکیه بعد برو روی خلیج فارس پل بزن اگه توانمندی مهندس، دکتر، استاد، سرور .....
  • م.پ DE ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    همون دریاچه ی ارومیه رو پل زدین..خدابیامرزش کردین بسه! از این توانمندی! جاهای دیگه استفاده نکنین!!
    • بدون نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
      15 54
      مشکل اصلی ما جهان سومی ها همین نظرات و افکار حزبی و تخریبی است. قطعا کار خوبی است. چه احمدی نژاد آن را پیاده سازی کند چه خاتمی چه رفسنجانی یا هر شخص دیگه ای. قیمت شیر و نان و گوشت هم گران است. بی کاری هم بی داد می کند. اما ربطی به ساختن پل ندارد.
  • omid IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    72 7
    امیدواریم که مثل پروزه های دیگه نشه و حداقل به عمر ما که 40 سال داره تمام بشه و ما هم بریم قشم-نه مثل شرکت های پتروشیمی که در هر شهر 5 سال پیش یکی شروع کردند ولی فقط یه کانکس گذاشتند.
  • بدون نام AU ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    86 11
    به خدا داریم بال بال میزنیم با این همه توانمندی، اصلا همینطوری داره فوران میکنه و نمیدونیم با این همه توانمندی چیکار کنیم
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    46 9
    خلیج فارس هم همچون برادر کوچکترش دریاچه ارومیه به ملکوت اعلی پیوست. خدا بیامرزدش
  • مقیمی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    33 7
    انشا ا... در سال 1391 کلنگ احداث میخوره و چند نفری عکس میگیرند و در سال 1491 افتتاح میشه! ببخشید افتتاح را 100 سالی جلو زدم !!
  • جعفر قلی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    29 9
    نمیشه که همه کارهارو دولت انجام بده به هر حال ماهم داریم تواین مملکت زندگی میکنیم نصفشو دولت باقیشو هم ما با شنا یا پیاده گز میکنیم
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    24 8
    تمام زیستبوم و موجودات دریایی و جنگل حرا در آن منطقه نابود خواهد شد.
  • بدون نام CA ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    20 3
    این مصاحبه هم برای تکرار اسم بقایی بود وگرنه 7 سال از عمر این دولت میگذرد چرا تاکنون کاری نشده این طرح مربوط به دولت هاشمی است که اکنون با چند ده برابر هزینه قول ساخت داده اند یعنی شعار تو خالی
  • بدون نام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    14 12
    به شرافتم قسم این پروژه خیلی مهم هست و اگر دولت بتواند این پروژه را اجرایی کند به کل کارهایی که در این 7 سال کرده می ارزه این پل باعث میشه که پهلوگیری کشتی های باری عظیم و فوق سنگین در قشم میسر شده و مابقی مسیر با قطار به بندر عباس ترانزیت می شود که طبقه زیر مخصوص قطار و روی ان اتوبان می باشد ولی شیخ نشین های عرب و فارس ساحل خلیج فارس نمی گذارند با لابیشون این طرح اجرایی بشه چون نونی که از راه قاچاق اکثرشون در میارن اجر میشه
    • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
      7 7
      حق با شماست اما از مسخره بازی برخی دوستان معلومه که خیلی ها در جهالت به سر می برند
    • بندر نشین IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
      7 4
      اقا جان لازم نیست جنابعالی به شرافتت قسم بخوری اصولا توجیهی که جنابعالی برای ارزشگذاری روی این کار اوردی فوق العاده غیر منطقیه دولت به جای این کارها که احتمالا کپییه ایی از پل کذایی ملک فهده . بهتره به توسعه زیر ساختهای بنادر حاشیه خلیج فارس بپردازه از سر تا ته این خلیج ایرانی مراکزجمعیتی ساحلی وجود داره که ابادنی نسبی هر کدوم ضمن اینکه باعث میشه ظلم صد ساله ایی که در حق این بنادر شده جبران بشه به مرور سبب خواهد شد که روند مهاجرتی از این مناطق حالت عکس به خودش بگیره و با افزایش جمعیت در این نقاط قتدار ایران در خلیج فارس که مدت کمیه دچار خدشه شده باز بزگرده این هم لیست بنادر مهم مورد: ابادان و خرمشهر-سربندر( محدوده خوزستان) بنادر دیلم-گناوه- بوشهر- دلوار-دیر- کنگان( محدوده بوشهر) لنگه..
    • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      5 2
      برای بندر نشین متاسفم که فکر نکرده حرف زده صحبت های من روی اصول و مهندسی کشتیرانی بود بله ابادانی بندر هایی که شما ذکر کردید خیلی مهمه اما باید بدونید که عمق اب در سمت بنادر ایران بطور کلی پایین هست و وقتی ما داریم از کشتی های غول پیکر و فوق سنگین باری که تا حالا فکر نکنم تو عمرت دیده باشی صحبت میکنیم که شرایط و استادر های خاص خودشان را برای کشتیرانی دارند اهان مثلا شما میگید که کشتی ها تا بندر ابادان 2500 کیلومتر تو خلیج فارس پیچ و تاب بخورند که بارشون را تو قشم پیاده نکنند خیلی خنده داره خوب شد تو اقتصاد دان نشدی به نقشه خلیج فارس یک نگاه ساده بندازید متوجه می شید که اولین جزیره وردودی خلیج همین قشم هست اکثرا هم میدونیم که در حال حاضر مرکز ثقل باراندازی کالاهای خارجی بندر عباس
    • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      5 2
      بندر نشین عزیز بدون که برای رعایت استاندار بار گیری و بار اندازی کشتی های فوق سنگین باری بطور کل بنادری که شما ذکر کردید از استاندارد خارج هستند زیرا برای این استاندارد بایستی اسکله های عظیم در عمق 2 تا 3 کیلومتری دریا ساخته شود تا این کشتی ها پهلوگیری کنند محض اطلاع برخی دوستان میرسونم که گاهی بنادر ما برای بار اندازی اینقدر غیر استاندارد هستند که کشتی های نیمه سنگین هم مجبور به لنگر انداختن در فاصله های چند کیلومتری ساحل برای تخلیه بار توسط لنج های کوچکتر می باشند بندر نشین اینا رو میدونی یا نه یا فقط تو بندر برای خودت شادی؟ برای اون عده ای که هنوز منطق و ریاضیات رو نمی تونند بر احساساتشون غلبه بدهند متاسفم شدید این شما ها هستید که مانع رشد کشورید چون فکرتان جهان سومی هستید
    • بدون نام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      4 2
      بندر قشم در خط ساحلی جنوب شرقی خود با اب های فوق العاده عمیق در فاصله 1000 متری از دریا در تماس است که با احداث یک اسکله معمولی نیز براحتی استاندارد ذکر شده برای بارگیری و بار اندازی کشتی های باری فوق سنگین امکان پذیر هست این جزیره در دهانه خلیج و کنار بندر عباس واقع شده و هیچ توجیه اقتصادی برای یک کشتی باری فوق سنگین جهت طی مسافت 1000 تا 2500 کیلومتری رفت و برگشت تا بنادر دیگر وجود نخواهد داشت زیرا مرکز ثقل بارگیری و بار اندازی کالا در خلیج فارس همین بندر عباس هست و هیچ تاجر عاقلی بار خود را برای بندر ابادان جهت پخش در بازار های ایران نمی فرستد امیدوارم متوجه شده باشید البته میدونم که نیستید
  • بدون نام US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    24 4
    دریاچه ارومیه رو داغون کردن صداش رو هم در نمیارن! فقط یه جاده 1 کیلومتری یک طرفه که طرف دیگش رو هم ظاهرا ول کردن با خشک شدن دریاچه! کوه بغل دریاچه رو کندن و ریختن تو دریا! تقریبا 70 درصد مسیر روی دریاچه رو سنگی هست که از کوه کندن! و دریاچه رو نصف کردن!حالا هیچ کس نمیتونه حرفی بزنه!
  • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    19 2
    20 ساله که می خوایم این پل رو بزنیم!!!
  • سعید IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    22 2
    هزینه پروژه هزار میلیارد توماد براورد شده.15درصدشو دولت میخواد بده.هشتصدو پنجاه هزار میلیارد تومانشم قراره بخش خصوصی بده.کی اینقدر پول داره .ما که نمیدونیم .شاید از دکتر خاوری برای سرمایه گذاری دعوت بشه؟؟؟
  • یاس IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    17 6
    پروژه ساخت پل نیست، پروژه خشک سازی خلیج فارسه
  • بدون نام GB ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    19 3
    اینم مثل انتقال آب خزر نشه!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    13 6
    آرزوبرجوانان عيب نيست
  • اندرياس IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    6 3
    باور كنيد اگه اين راه بيفته كاسبي امارات اجر ميشه به همون دليلي كه داداشمون گفت و يه تكون اساسي ميخوره
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    6 5
    یعنی خلیج فارس هم خشک میشه !!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    12 4
    اگه يك خورده زور بزنيد ميتونيد مثل درياچه اروميه خشكش كنيد.
  • محمد- ش IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    5 5
    بابا ، دولت !!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    5 2
    در حال حاضر امکان پهلوگیری کشتی های بالای 500 هزار تن در بندر های سواحل خلیج فارس به علت عمق اب و شرایط کشتیرانی این سواحل امکان پذیر نیست که اگر این پل برای کاربرد دو گانه ترانزیت کالا و مسافر احداث شود فوق العاده پروژه استراتژیکی محسوب شده زیرا سواحل جزیره قشم فوق العاده مناسب کشتیرانی و پهلوگیری کشتی های باری غول پیکر و فوق سنگین است که در حال حاضر کالاهای این کشتی ها به امارات و از انجا با کشتی های کوچکتر و هزینه دلالی و واسطه به سواحل ایران ترانزیت می شود فقط می دونم که ایران اگر این پل را با شرایطی که گفتم احداث کنه یه جورایی امارات را کیش اقتصادی میکنه این پروژه فوق العاده استراتژیک هست و میتونه قشم را به گرانیگاه بارگیری و بار اندازی کالاهای خلیج فارس تبدیل نماید
    • بدون نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
      1 6
      اگر این پل برای کاربرد دو گانه ترانزیت کالا و مسافر احداث شود فوق العاده پروژه استراتژیکی محسوب شده؟ دوست عزیز اگر هدف دولت کاربری ترانزیت کالا بود که خودش اعلام می کرد. اصلا به ابن چیزها فکر نکرده اند. فقط خواستن یه تبلیغاتی بکنند.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    5 5
    دریاچه ی ارومیه رو با سنگ پر کردن گفتن پل ساختیم الانم می خوان اقیانوس پر کنن
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    10 5
    چه شود آب خزر که الان تو کویره فردام که زمینی میریم قشم همه چی ام که آرومه فقط نمیدونم چرا ما اصلا خوشحال نیستسم !
  • هادی IT ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    6 3
    پس با پول اختلاس می شد 3تا از این پل ها ساخت؟ چین داره بین هنگ کنگ، ماکائو و ژوهای یه پل می زنه که فقط یکی از اونها 22.8 کیلومتر هستش!!! اونوقت 1800 متر؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    7 4
    آره موهات مثل دندونهات باید سفید بشه این جاده رو ببینی"میگی نه بزرگراه تهران شمال رو ببین عزیزجان
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    2 4
    اگه پشت گوشتو دیدی پل هم خواهی دید
  • کیوان RO ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    1 0
    اخ جون میریم قشم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین