واکنش کاربران خبرآنلاین به اظهارات زیدآبادی؛ رفراندوم بگذارید؛ تکلیف همه‌چیز روشن می‌شود! / وقتی خانواده‌ات را کشتند، باز هم از صلح می‌گویی؟

انتشار یادداشت احمد زیدآبادی با عنوان «جنگ و صلح ابوعمار» که در آن بر ضرورت انتخابی قاطع میان جنگ و صلح، پرهیز از تردید در تصمیم‌گیری و پذیرش هزینه‌های هر یک از این دو مسیر تأکید شده بود، با واکنش‌های گسترده کاربران خبرآنلاین همراه شد. کاربران در دیدگاه‌های خود، از زوایای مختلف به موضوعاتی همچون مذاکره، جنگ، منافع ملی، وحدت داخلی و نحوه مواجهه با آمریکا و اسرائیل پرداختند و نظرات موافق و مخالف خود را درباره تحلیل زیدآبادی مطرح کردند.

خبرآنلاین - احمد زیدآبادی، کارشناس مسائل خاورمیانه، در یادداشتی با عنوان «جنگ و صلح ابوعمار» با اشاره به تجربه یاسر عرفات پس از شکست مذاکرات با اسرائیل، تأکید کرد که نه جنگ و نه صلح، هیچ‌کدام مسیرهای آسان و کم‌هزینه‌ای نیستند و هر دو نیازمند تصمیمی قاطع، برنامه‌ریزی و پذیرش هزینه‌های سنگین هستند. او با یادآوری پیام خود به عرفات در آغاز انتفاضه، معتقد است دولت‌ها نباید میان جنگ و صلح دچار تردید و نوسان شوند، زیرا در این صورت هزینه‌های هر دو گزینه را متحمل خواهند شد.

زیدآبادی با اشاره به اقتضائات جنگ‌های بزرگ، از جمله اقتصاد جنگی، بسیج عمومی و تحمل خسارت‌ها، و همچنین دشواری‌های روند صلح، از جمله صبوری، انعطاف و پذیرش فشارهای سیاسی، تأکید می‌کند که سیاست عرصه تصمیم‌های دشوار است و تنها با عزم راسخ می‌توان مسیر کم‌هزینه‌تر را به نتیجه رساند. در همین راستا کاربران خبرگزاری خبرآنلاین نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند.

در ادامه بخشی از پاسخ کاربران خبرآنلاین را می‌خوانید:

رفراندوم بگذارید؛ تکلیف همه‌چیز روشن می‌شود!/ از نگاه شما، هر کس به فکر منافع ملی باشد وطن‌فروش است!

در همین راستا کاربری نوشته است: «آقای زیدابادی بیخودخودت راخسته نکن توی این کشور ایران هرکسی حرف خودش رامیزند وفکرمنافع کسی نیست حتی ملی» یا کاربری دیگر نوشته است: «کاش می شد یه امتحان اطلاعات و iq,eqو سواد اجتماعی می گرفتن و برای هر رای الکترا می گذاشتن با توجه به امتیاز، که رای من بی مطالعه تاریخی و با iqو eqپایین و بدون سواد اجتماعی با یه آدم فرهیخته فرق بکنه بعد رفراندوم بزارن اونوقت تکلیف همه چی روشن می شد.» یا کاربری دیگر نوشته است: «با کلیت حرف جنابعالی کاملا موافق هستم هر چند با نیت احتمالی حرف شما که ایستادن در مسیر باج دهی یکجانبه به آمریکای جهان خوار است مخالفم، ما باید همه جوره برای جنگ آماده باشیم که به نظر نیستیم.» همچنین کاربری دیگر نوشته است: «بدبخت تو اگر کاندبد رئیس جمهوری بشی ۱ میلیون رای هم نمیاری ول کن کسی اصلا مطالبت رو نمیخونه. برای خدا یک نفره هم قیام کنی ارزش داره» کاربری دیگر تصریح کرد: «از دید شما وطن فروش اونه که به فکر منافع ملی ایران هرکی نگران زیرساختها جیب و سفره مردم و هزینه مستقیم نه امروز بلکه سالها گریبانگیر یه جامعه بشه. اون وطن فروشه. اونی که میگه بزنیم بکشیم حتی ایران نابود شه حتی مردم از قحطی بمیرن چرا چون ما مرد جنگیم ایدئولوژیمون نابودی امریکا اسراییله دفاع از حماس و حزب الله حتی منجر به نابودی فلسطین و لبنان شه! این یعنی وطن پرست. این یعنی دشمن وطن دشمن لبنان فلسطین دشمن غزه. اما هدف اسیب زدن به امریکا و اسراییل با هر هزینه ای!! ما به شما نمیگیم وطن پرست بلکه امت بی وطن تنها واژه ایه که لایقشید. ایران غنیمت شما نیست ته این داستانا میشه جنگ داخلی وطن پرستا و بی وطنا. یکی از غنیمتش دفاع میکنه و دیگری بازپسگیری کشورش. امت بیوطن فقط با ما مردم هم زبانه هیچ وجه مشترک دیگه باهم نداریم. حالا هی بگو موشک ما سه دلاره مال اونا دو میلیارد دلار پس ما بردیم!»

وقتی خانواده‌ات را کشتند، باز هم از صلح می‌گویی؟/ یا جنگ یا تسلیم؛ راه سومی وجود ندارد!

همچنین کاربری دیگر نوشته است: «آقای زید آبادی وقتی آمدند پدر ومادرت وفرزندانت را کشتند شما ببخش وبا فرو خوردن خشمت خانه ات را به دشمنت هدیه کن» یا کاربری دیگر نوشته است: «یا جنگ یا تسلیم ،صلح با دشمن قدار و زیاده خواه بی معناست،تسلیم در قاموس ما نمیگنجد، ولی جنگ را خوب بلد هستیم ،این چه سیاستیه ؟کدام مذاکره؟تفاهم با کی؟کدام ضامن؟کدام دست آورد؟ این واقعیت مسلم است که جنگ زیان آور است ولی ضرر آمریکا بیشتر از ما خواهد بود ،چون ما چیزی برای از دست دادن نداریم» کابری دیگر نیز اظهار داشت: «حکومت ایران اول بایداختلافات داخلی خودش که با هم دارند حل کنه وتااین اختلافات هست حتی عده ای نادان نا آگاه در مراسم راه پیمایی رهبر شعار برعلیه رئیس جمهور میدهند دیگه به دشمن خارجی احتیاج نیست چون همینها کافی هستند برای درهم ریختن اوضاع کشور بنفع دشمن.» همچنین کاربری دیگر نوشته است: «مغزی که کاملا در تسخیر توهمات تفکر کدخداپرستی شده باشه مشخصاً بجای تکیه بر وعده‌های الهی آویزون کدخدا میشه و نزدیک به یک قرن دخالت و استعمار ایران توسط غرب و آمریکا رو نه نشانه دشمنی بلکه نشانه دوستی تصور میکنه احمق حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی خفه شو» یا کاربری دیگر نوشته است: «لطفا .باتمنای زیاد .با خواهش فراوان از کسی که به این آقا نزدیک است .به اوبگوید :آقای زید آبادی شما به عقل و علم بشر دلبسته اید که بسیار ناقص است .وحتی از آن هم تخطی مکنید اگر به قوب غربی ها تجربه گرایی محض از همه چیز مهمتراست پس کمی صبور باشید تا با استفاده از شرایط جدید با فراست و فرصت صلبی ایمانی شرایط بهتری رقم بزنیم ..کمت نق نق کن .یعنی دهانت راببند .لطفا»

تندروها مسبب این جنگ‌های بی‌حاصل‌اند!

همچنین کاربر دیگری نوشته است: «آقای زیدآبادی عزیز به این نکته مهم توجه نداشته که امروز ایران با سبقه و تاریخ هفت هزار ساله در مقابل دشمنی به تاریخ دویست و پنجاه سال قرار دارد که صحت سنجی درستی رفتارشان در نگاه به دویست و پنجاه سال آخر نهفته است که بفهمیم ما از آقا محمدخان قاجار به پزشکیان و آمریکا نیز از ابراهام لینکلن به ترامپ قمارباز،، پس مسیر درست و آینده روشن است.» یا کاربری دیگر نوشته است: «منطقی و به جا بود. قدم تو راه صلح خیلی بهتر از راه جنگه، تندروها مسبب این جنگهای بی خاصیت و پرضرر برا کشورن. دستاوردشون چی بوده با این همه هزینه و نتایج خسارتبار؟! انگار با ادامه ی جنگ میخوان فتح الفتوح تمام و کمال کنن و اون یکی تندرو مثلاً میگه در مذاکرات شرط شود ترامپ رو هم تحویل ایران بدن و از این جور افاضه ها! توهم هم تا چه حد؟! جلو مذاکرات و صلخ رو می گیرن که به کجا برسن؟!» در همین راستا کاربری دیگر تاکید کرد: «حالا یک کشتی ای عبور کرد، یا پشت سر هم به سه تا شلیک کردن، یک سری ملاحظاتی باید باشه، یه سنحیدنهایی در کار باشه، این که وضعیت تو شرایط آتش بسه و باید راه رو برا توافق و صلح هر چه لیشتر هموار کرد، باید نتیجه رو هم سنجید، این که یه کبریتی زده بشه و یه آتش تمام عیار راه بیفته و وضعیت برگرده و نتایج دگرگون بشه که چه منطقی پشتشه؟!»

۲۱۹

کد مطلب 2244828

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 103
  • نظرات در صف انتشار: 19
  • نظرات غیرقابل انتشار: 59
  • حسین IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    عقل سلیم میگه چون ی عده جوان از دست دادن پس بقیه هم باید داغدار بشن‌ تا همه برابر باشیم.اقای رسانه میلی و جناحی،شما نون‌مفت به دلت اثر کرده،ملت به نان شب محتاجن.مگر به همین‌روس ها مرگ نمیگفتین؟مگر کمونیست ها دشمن ما نبودن؟چطوریه الان چین و‌روسیه که مثل زالو‌دارن مارو میمکن داداشی شدن الان؟طوری که جنگ ما در واقع عملی کردن اهداف اوناست.بعنوان رسانه کمی شرف داشته باشید م‌دنبال کشته شدن بیشتر نباشید،وطن بدون‌مردم خاکیه ک مفت نمی ارزه.یاعلی
    • شاپور IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      اولا حجاج سال۶۶شهیدشدن ثانیا امام خمینی فرمودتا سال شهدانشه بایدانتقام گرفته شود که بازم جماعت اصلاحطلب نذاشتن ثالثا حادثه مناوجرثقیل دردوره روحانی ملعون اتفاق افتاد که بازم وحوش اصلاحطلب عاشق خفت وخواری اجازه انتقام ندادن الانم۲ جنگ درزمان مسعودبایدن اتفاق افتاده که نتیجش معلومه شهادت رهبرعزیز دانشمندان سرداران مردم ونذاکره بی‌نتیجه همراه باتحقیر
    • فرزاد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      شما که تا چند ماه پیش از ترامپ التماس میکردید به کشور عزیزمان حمله کند، حالا که نیروهای مسلح و مقتدر ما پوزه ترامپ را به خاک مالیدند طرفدار صلح و جان مردم شدید؟ شما دلتان برای ترامپ میسوزد نه جان مردم ایران
    • Iraj IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      2 1
      یدالله که با نام شاپور کامنت گذاشتی تو که فهم و قدرت تشخیص نظرات را نداری و اشتباه به کامنت دیگری پاسخ می دهی بهتره سکوت کنی.
  • امیر IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    حرف دقیق جناب زیدآبادی را تحریف مغرضانه تحریف نکنند، ما در مقطع کنونی کشور از همه لحاظ و به هزاران دلیل نیاز به صلح در همه ابعاد داریم. اگر بنا به انتقام و انتقام کشی بود، باید به عربستان پس از کشتار حاجیان در سال 64 و فاجعه منا حمله میکردیم. اگر به انتقام بود باید چرا آمریکا را پس از زدن پرواز مسافر بری بندرعباس به دبی ول کردیم. اگر به انتقام بود چرا از عراق انتقام نگرفتیم و قرارداد صلح را با صدام قاتل که میلیون ها نفر را کشت و معلول و بی خانمان کرد امضا کردیم و پشت یک میز نشستیم؟ باید تا امروز به عراق حمله میکردیم و تک تک سربازان و فرماندهان حزب بعث را یکی یکی میکشتیم. یک زمانی کاسبان تحریم با ترفند مقابله با تحریم رشد کردند الان صف انتقام جویان زیر کولر نشین و پناه گرفته در پستوهای تو در تو . لات های کوچه خلوت.
    • رضا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      65 10
      حرف حساب👌👌
    • حسین IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      20 43
      نظر من اینه در حزب اصلاح طلب وبسایت ها و روز نامه های جیره خواهرش از قبیل وب سایت خبر آنلاین رو باس تخته کنن همشون تبلیغگر خسارت محضند
    • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      2 1
      ملت بی سواد و بی اطلاع قرار بر حمله هم بود و حتی اماده شدن سکو های نفتی عربستانو بمب گذاری کنن اونطور عربستان خونه خراب میشد اخرین لحظه اون اقایی که میگفت دنیای فردا دنیای مذاکره هست نه موشک جلوشو گرفت اگر مردی جوابمو منتشر کن خبر انلاین
  • علی اکبر IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    اگر عقل داشته باشی کسانی که به تشیع پیکر رهبر آمده بودند چی میگن 43 میلیون و اکثرا هم نیامدند چرا که یا خودرو نداشتن یا بچه کوچک توی خونه داشتن یا محل کار بودند یا بیمار و... پس اگر خوب دقت کرده باشی و خدا شفا بدهد شما رو حداقل از قسمتی از سلول های مغزت استفاده کنی راه درست رو میبینی
  • هدیه IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    از جنگ بیزارم فقط صلح و آرامش می‌خواهیم درسته به رفراندوم بگذارید
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    99 11
    یعنی چی؟ چون یه عده عزیز از دست دادن بقیه هم باید عزیز از دست بدن؟ واقعا داریم به کجا میریم؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    این چه منطقیه که وقتی خانواده ات را کشتند ، باز هم از صلح می گویی؟ نه بریم بجنگیم تا خانواده بقیه هم کشته بشوند . این نهایت بی خردی است . اولا چرا ما شرایط عادی نداریم و همیشه در برهه حساس کنونی هستیم ؟ چرا دولتمردان ما نتوانستند یک شرایط عادی را فراهم کنند . من ۵۰ سال دارم و همیشه نغمه مرگ و جنگ و ‌‌‌‌.... تو گوشم بوده . مگر خانواده ها در جنگ ۸ ساله کشته ندادند ، آخر صلح شد . چرا پس از ۸ سال جنگ و دیدن نتایج آن هنوز دنبال جنگ هستیم ....
    • عوام IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      4 6
      این را به کشوری بگو که طی ۲۰۰ سال از تاسیس ان بیش از ۲۰۰ جنگ در دنیا راه انداخته، این را بدان که اگر صلح پایدار میخواهی باید باید با دفاع جانانه ان را به دست بیاوری نه با اتش بسهای موقت، همین به اصطلاح صلح طلبی ننگین شما کشور عزیزمان را در معرض جنگهای پیاپی قرار داد،
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      6 0
      دقیقا. اونی که عقل سلیمی نداره معلول رو می بینه و علت رو نادیده میگیره. سوال درست اینه که بپرسیم چه کسی باعث کشته شدن انها شد نه اینکه چه کسی انها را کشت!
  • نادر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    80 5
    به نظر من سیاسیون و بخصوص افراطیون عقل سلیم ندارند. باشد ما با آمریکا و اسراییل دشمن و آنها هم با ما دشمن .وقتی انسان یک حیوان درنده ای مثل شیر یا ببر را آرام میکند روش آرام کردن پس رام کردن انسان بسیار معقولتر و راحتر است بشرطی که خودت هم آرام باشی چوب لای چرخ دیگران نزاری موی دماغ دیگران نشوی بسیاری از کشورها و مردمانش از سر ندانم کاری جهالت بر واقعیت نابود شده اند علت حمله چنگیز را بخوان تا عبرت سران ما باشد .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    51 4
    میزدیم عراق و نابود میکردیم بعدش کجا؟؟؟؟ اها بحرین ماله خودمون بود خوب بعدش کجا؟// آها کویت خوب بعدش کجا ااا ازبکستان شریک امریکا خوب بعدش کجا؟؟// فکرکنم یه روحیم دیگه خوب بریم آسمون هم داغون کنیم هاهاها
  • مهدی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    36 3
    مراقب باشیم تفکری که ما را به جنگ کشاند در ادامه موجب نابودی کشور نشود و اگر فکر میکنید امام حسین ایم و تا پای جان باید پیش برویم ،حرفی نیست بسم الله
  • Hamid IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    77 15
    من دهک سه هستم . به وا... قسم تو خرج شکمم موندم . از دین بیزارم . حالا هی جنگ بکنید
  • علیرضا دباغ IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    48 6
    در شرایط دشواری هستیم که عده ای صاحب نفوذ در داخل نیز با انگیزه های غیرملی مشغول کارهایی هستند که توافق به نتیجه نرسد . انتخاب من تلاش برای توافق منصفانه با حفظ اصول روابط بين الملل از جمله در تنگه هرمز و پرهیز ازتنش ، توام با حمایت از همدیگر و دولت است
  • حمید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    23 46
    فقط بمب اتم بقیه مسخره بازی هست
  • اریا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    52 10
    ما دیگر برای نان میجنگیم .وطن یعنی نان سفره وطن یعنی ابرو . یعنی پول تو جیب . بدون جنگ هم میلیونها نفر در این مملکت بر اثر سکته های قلبی و مغزی و تصادت رانندگی جان دادن
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    16 43
    ماهیچ‌زمانی جنگ‌طلب نبودیم و نیستیم اما قرارم نیست به‌دشمن جنایتکار باج‌بدهیم این‌ازشرافت‌یک‌مسلمان‌پیرواهلبیت‌به‌دوراست
  • جواد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    82 4
    رفراندوم بزارید تا متوجه شوید اگه راست میگوید
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      3 16
      رفراندم را در مراسم تشییع دیدیم لازم نیست شما و زید ابادی مزدور پیشنهاد بدهید
  • راضیه IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    20 70
    اقای زید ازادی خجالت بکش، تندرو ها شهید میشن ، از شما اصلاح طلبها وغربگداها کسی ترور نشده ودرجنوب ایران حضور نداره، شهید بشه، ثروت باد اورده هم زیاد دارید
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      12 1
      از دار و دسته سعید جلیلی چند نفر شهید شدن؟ چند نفرشون هدف ترور بودن؟ کدومشون جنوب کشور حضور دارن؟ حمید رسایی یا امیرحسین ثابتی توی جنگ پاشونو هرمزگان گذاشتن؟ ثروت آقای صادق محصولی از کجا اومده؟ اینایی که سنگشونو به سینه میزنین اتفاقا بدترین مثال برای سوء استفاده از کشورن
  • شاپور IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    44 72
    یکی نیس به این زیدآبادی احمق بگه عامل بدبختی تشنج درمملکت وجود وحوش اصلاحطلب مثل خودته
    • همشهری IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      2 0
      نادان نمی داند و ابله میداند و خودش رو به خ ...یت میزنه،این آدم عاقل هست که محنت دیگران را،درد خود و خوشی را در خوشی ملت می بیمه،عاقل بی تربیت نیست،عاقل به جای بازو و شمشیر،از فکرش استفاده می کنه،عاقل اهل توهین نیست،کسی که توهین می کنه،چماق دستش می گیره،دنبال دو قطبی هست،ابله می شود
  • میلاد برومند IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    12 42
    مشکل از خبر پراکنی مثل خبر آنلاین هست که فرد بیخود با تحلیل های کاملا اشتباه (که در گذشته از این فرد زیاد دیدیم) را به عنوان کارشناس به خورد مردم می‌دهد، اگر مسیر نظام اشتباه بود در این جنگ جهانی که بر کشور تحمیل شد ، ملت و کشور از هم میپاشید ، فقط به حرف های این مثلاً کارشناس در زمان برجام یک نگاهی بیندازید تا بفهمید با چه کسی روبه رو هستید و خبر آنلاین به چه فردی تریبون میدهد یا مزخرفات آن را منتشر میکند
  • عزیزنبی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    50 1
    عقل به آدم میگه در هر شرایطی باید از جنگ پرهیز کرد مگر در هنگام از بیت رفتن ناموس و کشور
  • حسن بنی محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    51 4
    آقایان محترم که از جنگ هی دم میزنید از خیلی دلتان میخواهد این گوی و این میدان
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      4 3
      ما توی میدان هستیم همه شبها و در مراسم تشییع ، چرا به کسانی که از ترامپ التماس حمله به ایران را میکردند حرفی نمیزنید؟
  • شهروند ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    5 14
    خیلی ها عزیزانشون از دست دادند. ..حتی توی جنگ با عراق چطور راحت اومدند با عراق صلح کردند؟ .چون تصمیم گیرندگان اعضای خانوادش از دست نداده. این بدبخت و بیچاره هاست. منم مخالفم
  • مهدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    21 18
    مذاکره خیلی خوبه حداقل هزینه جانی نداره ولی فکر نکنم با کسی مثل ترامپ مذاکره نتیجه بده منطق ترامپ صدگرفتن وصفر دادن هست
  • حسین IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    11 20
    این که مگه تندروها مذاکره کردن درست نیست همین غرب دوست ها دنبال مذاکره بودند که به نتیجه نرسیدند و خسارت هم بابت آنهاست چون مذاکره با قدرت میدان هماهنگ نبود و این مذاکره جلوی نمایش قدرت رو گرفت و ضعف میدان رو مخابره کرد و باعث طمع دشمن و تجاوز به خاک شد چون الفبای سیاست نمی دانند و دل ترس(بزدل) هستند و همه چیز رو خراب می کنند مگه به امام وعده ی دینار و شهر خوش آب هوا ندادند پس چرا قبول نکرد این هم یه مذاکره بود اگر مسئول ترسو باشه بلا بر ملت نازل میشه از مسئول ترسو باید دوری کرد یا بر کنارش کرد
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    52 7
    اگر کسی عزیزی از دست داده ما هم شریک غم او هستیم ام نمیشه کل کشور و مردم در جنگ کشته بشن که بگیم ما هم دردیم در ضمن اونی که دم از انتقام می‌زنه اول انتقام شهدای جنگ عراق را حزب بعث و وابستگانشان و همچنین غرامت ۸سال جنگ را بگیرند بعد نوبت آمریکا
  • مجید IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    13 35
    آقای زید آبادی تاریخ از شما به عنوان دیکتاتور هایی یاد میکنه که همیشه لباس روشنفکری بر تن دارید .شما فقط میگید جریان ما به کشور مسلط باشه وگرنه یا به بهانه تقلب اغتشاش راه میاندازیم یا دیگران کار رو برامون در میارن (سقوط هلیکوپتر رییسی)
  • ایرانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    66 12
    الان دیگه هر بیسواد و بی غیرتی میاد خونخواهی را بهانه میکنه و دم از جنگ میزنه. کسانی که تا الان حتی رویت نشده بودن از هر سوراخی ببرون میان . آنقدر بجنگید با تمام دنیا ، که خدای نکرده یک قرارداد ترکمنچای دیگه به ایران تحمیل بشه و ایندفعه در کمال استیصال تمام جزایر جنوب را بدید بره. لعنت به پوتین و روسیه که تمام تحریکات از گور آنها بلند میشه . یکسری تندرو بیسواد ، ماش مخ و رانت بگیر هم مثل شعبون بی مخ عربده کش در لباس مداح و نماینده مجلس و طلبه و .. دارن آتش به کل ایران میزنند.
  • نادر IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    47 3
    تا کی باید تاوان این درگیریو ما مردم پس بدیم
  • جواد شمسایی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    28 1
    عمر مان در حال گذر هست و همه توجهمون به این سیاستهای تحمیلی چه از طرف مزدوران خارجی وچه مفسدان داخلی گذشت احساس می کنم همه ما رکب داریم میخوریم دلمون را به چیز واهی خوش کردیم باید از خدا ظهور امام مهدی علیه السلام را بخواهیم تمام این حقه بازیها تمام بشه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    41 6
    کینه ای که از آمریکا به دل گرفتیم بابت کودتای 28 مرداد را مقایسه کنید با جنگ آمریکا و ژاپن و آمریکا با ویتنام ... الان یک عامل دیگر هم داریم که شهادت رهبر بزرگوارمون هست اما یک نگاهی به سیاست سایر کشورهای درگیر با آمریکا ظرف 50 سال اخیر بکنیم ببینیم آنها چه میکنند.... ژاپن با بمب اتمی نابود شد اما آیا از آمریکا کینه دارد؟ سفارت هر دو کشور و روابط خوب بین آنها بر قراره ... همینطور ویتنام ....آیا بلایی که سر ژاپن و ویتنام آمد دردناکتر بوده یا ایران .... عاقلانه تصمیم بگیریم که منافع ملی بابت تصمیمات غلط و احساساتمون از بین نره ... ما پاسخگوی نسلهای آینده هستیم.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    35 3
    ابا جنک‌ادامه بدهید کشته ها زنده می شوند یا کشته ها بیشتر خسارت بیشتر می شود کشوری که با این فاجعه اقتصادی تورم کرانی های حرج مرج غارت در بیت مال بازارهای رها شده یک عده‌ای از جنک تحربم تورم کراتی دلار سودهای کلان مافیای سوداکران بیداد می کند رحم به سر پناه مسکن اجاره نمی‌شود ظلم بس است
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    21 1
    باید تصمیم بگیریم که همه چی نابود بشه یا نه ؟ً حیف خبرآنلاین بود که به شعبه جدید کیهان تبدیل بشه ...
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    47 3
    رفراندم بگذلزید و بدون اینکه تبلیغ حکومتی باشه آنوقت معلوم می شود که حاکمیت چقدر از مردم دور افتاده
  • سعید IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    12 53
    مردک مگر رفراندوم تشییع رهبر را ندیدی مرگ بر منافق و وطن فروش
  • dayani IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    34 11
    قرار بود اسرائیل را از بین ببریم. حالا اسرائیل کنارنشسته و امریکا، کشورهای خلیج، اعراب و دیگر مردم دنیا در برابر ماقرار گرفته اند. کی موفق تر بوده ایران یا اسرائیل؟
  • فرزاد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    28 1
    کار خوبی ک تا الان واسه این مردم و خاک کودید را واسه مردم بشمارید آیا کردید؟
  • حسن IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    24 0
    در وضعیت نه صلح و نه جنگ خوب نیست کشور مستهلک میشود باید از این وضع فعلی بیایم بیرون
  • فاطمه سعیدی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    8 24
    ایا دشمن ما بااین کوتاه امدنهایما گوتاه می اید چون ما شروع کننده جنگ نبودیم که بخواهیم دست از جنگ برداریم وصلح کنیم وهروقت دشمن خواست بیاید بزن مردم بکش مردم ایران علف نیستند وبیعاطفههم نیستند باید جلوی این دیوانایستاد
  • بهرام IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    6 28
    کاربر محترم!! فک نمیکنی یک میلیون رای هم برا زیدآبادی زیاد باشه؟؟!! این آدم صدهزار رای هم نداره. خیلی سخاوتمندانه نظر دادی.
  • نصر IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    15 0
    نمیخام بگم همه مردم میگم بعضی از مردم اولویت هاشون ایناست : تامین امنیت - مبارزه با فساد- رفع مشکل اشتغال - سرمایه گذاری در بخش تولید - رفع موانع ازدواج جوانان - مهار تورم - رسیدگی به اقشار آسیب پذیر - مبارزه با اعتیاد - ترویج اصول اخلاق و معنویت و..... حالا از سیاستمداران بزرگوار میخواهیم بارعایت نظرات بخش قابل توجهی از مردم عزیز ایران راه بهتر را انتخاب و با جدیت دنبال کنند . جنگ یا صلح
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    29 6
    در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است: آسایش دو گیتی ،تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت ، با دشمنان مدارا تو این حدود چهل و هفت هشت سال واقعا این کا را کردید؟!
  • نوبر IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    22 41
    لطفا یک تکه استخوان بنوازید جلوش شاید ساکت بشه
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
      29 2
      خبرآنلاین بحث قراره منطقیه باشه یا هر پیامی بیاد میذاری؟ سطحتو نبر پایین خواهشا
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    4 39
    زیدآبادی خیلی وقته از مخ آزاداه و رو آورده به خزعبلات و چرندگویی
  • ز IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    43 4
    معلومه که رفراندوم نمیزارن چون میدونن واقعاً جایی بین مردم ندارن و آبرو براشون نمی‌مونه
  • ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 4
    من این مورد رو با تندرو ها و وویژه. موافقم لطفا کسی که تصمیم گیرنده هست و دوستدار این قشر اقدام لازم رو انجام دهد تا این دو دستگی برچیده شود ومردم متحد گردند
  • قبادی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    29 4
    اقای زید آبادی اگه تونستی نظر هزاران امام جمعه هزاران مداح رو جلب کنی شاید بشه کاری کرد
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    38 3
    واقعا چرا در خصوص مسائل مهم، که سرنوشت کشور و تک تک مردم این سرزمین را تعیین می کند، رای گیری از مردم صورت نمی گیرد؟ بگذارید صدای آرای مردم به گوش همگان برسد نه صدای تریبون داران رانتی.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    8 23
    جماعتی که دوبار مذاکره کردند و جنگ آوردن اونهم دوبار و الانم امضا شون پای تفاهم نامه ای است که ترامپ آن را به سطل انداخته و برجام هم از افتخارتشون است بهتر است برای همیشه از سیاست کنار روند و اجازه دهند کسانی که به اسم تندرو صداشون میزنن البته عاقلان ایران هستند کارها را پیش ببرن در ضمن شماها ایران را کردید لبنان و گرنه کسی دنبال جنگ نیست ما می‌گوییم چرخه جنگ و آتش بس و مذاکره یکبار برای همیشه بشکنه
  • جواد شمسایی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    23 0
    خدایا خودت به فریاد ما برس
  • محمدی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    10 42
    احتیاج به رفراندوم نیست انجام شد همان تشیع آقا رفراندوم بود زیادی وطن فروشان زر نزنند لطفاً مرزبان غرب کشور
  • ملت IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    24 7
    تا اينجا 96 نفر موافق نظر زيدآبادي و 21 نفر مخالف! قس علي ما هذا
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    28 1
    آقا طرفدارای مذاکره نمی گن امریکا دشمن نیست که. دشمنا با هم صلح می کنن دیگه. صلح هم یعنی ترک تخاصم نه دوستی و برادری. تا آرامش نباشه انگار هیچی نیست. انگار همه چی از بین رفته. هرکسی کاری ازش برمیاد رو به رحمت خدا قسم میدم که به مردم ایران رحم کنید و آرامش رو برگردونید.
  • گلی محمدی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    7 0
    سلام رفراندوم بگذارید خیال همه راحت بشود بعد از حدود پنجاه سال یک رفراندوم ضروری است
  • مویدی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 2
    بنی صدر هم رییس جمهور بود آیا خائن نبود
  • ابرام IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    1 3
    مگه هنوز زید آبادی و امثالهم با اون تئوری های بدیم بره و کدخدا پرستی و برجام و رقیب حراسی روی و سوابق خوبی براشون مونده که بخوان اظهار نظر کنند؟ هر چند این جماعت پررو تر از این حرفام اینها مرض مستکبر پرستی دارند و مسبب مشکلات اقتصادی با حمایت از امثال روحانی و پزشکیان و مسبب جنگ با تضعیف جبهه مقاومت و قدرت نظامی و شهادت رهبری عزیز همین موجودات نفوذی و روغنفکرند خون خامنه ای بزرگ هدایتگر اهل فهم و تشییع باشکوه و تاریخی آن آغاز نهضتی جهانی آقای زید آبادی و دار دسته ایشان بعد از این همه هزینه ساختن برای کشور لطفاً خفه شید!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    1 2
    این غربگداهاجنگ پیروز را به حاشیه بردند،چرا که معلوم نیست،اپسینی برای فرزندان واطرافیانشان وجود داشت یا مسئله دیگری،الان هم باید باقدرت وصلابت جلوی اینها واایستاد،وگرنه مثل جنوب لبنان همیشه میخوریم،وامثالهم زیادند
  • آشنا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 0
    تنها چیزی که شوخی ندارد اقتصاد هست با این تورم افسار گسیخته آینده خوبی نخواهیم داشت حالا اگر یک عده رانتی مخالف هستند و با تورم و جنگ و ما امنی و... درآمد خود را افزایش می دهند ملاک نیست .
  • الشن اردبیلی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    9 0
    رفراندوم . رفراندوم . رفراندوم جنگ بغیر از ویرانی و کشتاروبدبختی و گرسنگی هیچ سودی ندارد. تحریم برای یک عده آقازاده منفعت دارد و مملکت به نابودی سوق داده می‌شود. ایران را بیش از این ویران نکنیم . قرار نیست کل دنیا را ما تغییر دهیم . مارا یک لبنانی فرض کنید تا زندگی کنیم . به آیندگان پاسخگو باشیم . نسل جوان از دین و اسلام گریزان شدند . رافت اسلامی را سرلوحه وطن کنیم تا ملت بیش از این رنجیده نشوند
  • عدالت IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    14 0
    پس میخوای ۹۰ میلیون ایرانی بکشید هر شروعی یه پایانی دارد رفراندوم بزارید تا ببینید مردم طرف کی هستند جنگ یا صلح
  • علی غفاری IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 2
    ازقول ارنستو چه گووارا:«من گور کسانی را دیدم که برای حق خود نجنگیدند مبادا کشته شوند»
  • بزرگمهر IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    1 2
    انتظارنداشته باشید این کاسه لیسان غرب قاتلان رهبر وهزاران عزیز ایرانی را محکوم کنند ازنظراین مفتخورها همیشه جمهوری اسلامی مقصرهست
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    6 0
    نمیدونم چرا از رفراندم می‌ترسید اگه حق باشماست؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    2 5
    تندرو نیستند اونایی که خانواده و بچه هاشون رواز دست دادند خیلی سخته براشون حتی برا ما که هم وطنم رو از دست دادیم اگر میخوای خانواده ات رو بکش بعد بفهم چی داری بلغور میکنی نفهم
  • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 0
    عزیزان چرا رفراندوم نه؟اگر شکی نیست که رای اکثریت با یک جبه هست پس چرا شک بگذارید یک بار برای همیشه دین یه چیز دیگه میگه و کسانی که میگن نه به رفراندوم یه چیز دیگه لطفاً اگر عقلی هسسسست تقاضای عاجزانه داریم تفکر و اندیشه کنید به کتاب خدا رجوع کنید لطفاً
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 2
    مرگ بر منافق وطن فروش همین کافیست برای اظهار نظر کسانی که چند ماه پیش دعا می‌کردند جنگ بشه حالا جون آدما براشون مهم شده افسوس وصد افسوس
  • بازنشسته IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 0
    دیگه هیچ چیز برایمان مهم نیست هر غلطی می خواهید بکنید لعنتیا وسط ماهه یه فست فود معمولی هم نمیتونم برای خانواده ام بگیرم
  • امیر IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 4
    همه ما داریم از گرانیها رنج میبریم اما میشود به امریکا اعتماد کرد مشکلشان با ایران یک ایه تو تورات کتاب یهودیان است که گفته ایران اسرائیل را نابود میکنند برای همین اسرائیل دنبال نابودی ایران است و مذاکره فقط برای تجهیز شدن و حمله مجدد است ساده نباشید تا حالا چندین بار مذاکره شد و طرف بارها دست به ترور و حمله مجدد زد جلوی قلدر نمیشه کوتاه بیایی که نابودت میکنه جریان لیبی را همه میدانند ولی متاسفانه درس نمیگیرند مذاکره خوبه اما با چه کسی و به چه قیمتی امریکا از اونور دنیا امده اینجا میخواد از تنگه هرمز که مال ایرانه عوارض بگیره به راحتی توافق را از همان روز اول زیر پا گذاشت برجام هم که قرار بود تحریمها را بردارند پاره کردن به کی اعتماد کنیم به خدا مستاجرم و به سختی زندگی میکنم اما باید اینقدر قوی باشی که ازت بترسن در غیر اینصورت بلعیده میشی
  • امیر IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 1
    به امریکا مخصوصاً این دولت نمیشه اعتماد کرد
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 0
    تندروهای ایران ستیز را با بنیامین نتانیاهو یک روح در دو قالب می دانم
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    1 2
    قوه قضائیه محترم مماشات درمقابل چنین افرادی تاکی........ کاری نشودکه مردم احساس آتش بختیارکنندانوقت پشیمانی سودی ندهرد
  • منصوری IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 0
    تندروهای عاشق جنگ را بفرستید یمن لبنان فلسطین بجنگند جماعت تندرو نه مذاکره بلده نه جنگ فقط برای کشور ایجاد هزینه میکند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    1 0
    آمریکا نوکر و مزدورش را نمیکشه
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 0
    این نوع خبرها که روزنامه و خبرگزاری شما کلید زده همون پروپاگاند که جنگ در سوریه و عراق و تفرقه بنداز و حکومت کن را شعله ور میکنه لااقل شما که هموطن هستین نقاط مشترک رو بیشتر بخاطر سیاسی و تاریخی مردم بیاورید که باعث استقلال و رشد همه جانبه کشور شده ما از اتحاد و مقاومت خیلی بیشتر سود حتی مادی کردیم تا تسلیم و تفرقه
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 2
    این فرد را پخ کنی وحشت می کند حال از رفراندوم خرف می زتد
  • ایرانی نقدلی زده IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    2 0
    اینکه میگید تندروها خودسرها دلواپسان لباس شخصی‌ها و آتيش به اختیار ها ... وقتی خودتون این واژه های مشمئزکننده رو بکار می برید یعنی این مملکت بی درو پیکره یعنی صاحب نداره یعنی هرکی به هرکی والا مملکتی که درش قانون حاکم باشه ... تندرو سگ کی باشه............
  • سوده IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 2
    این بدبختا شهوت غرب زدگی دارن
  • خلیل IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    2 0
    آخه این چه کاریه که میکنید؟ با این سوال یه عده شیرین عقل میان اینجا عرض اندام میکنند که ذره ای عقلانیت ندارند و بویی از ادب نبردند و به عالم و آدم فحش و بد و بیراه می دهند که باید جنگ کرد
  • Iraj IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    2 0
    سنگ اندازی در راه توافق به دلیل میلیارد ها دلار پول دور زدن تحریم و هزار کثافت کاری دیگر است که در جیب عده ای می رود.این جماعت هیاهو کن ارزان هم پادوی مافیای کاسبان تحریم هستند.که با کامنت های فیک یا آمار مخالف و موافق سعی در برتری نظرات احمقانه خود دارند.
  • علیرضا IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 1
    من فکر کنم ایشون عادت این کفتارها را هنوز ندونستن وگرنه کسیکه ده هزار از زن و کودک و نظامی و فرماندهان نظامی و رهبر عزیز ایران بچه های نامه ارتش مدرسه میناب ورزشگاه لامرد می‌دونه که این کثافتا شهید کردن باشه رویی از منافع ملی حرف میزنم مگه الان اونا ول کن شما هستن
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    2 0
    نهایت هرجنگی صلح است کسانی که دشمن تراشی می‌کنند خائن هستند ومنتفع شخصی ور انحصار و تحریم دارند . تاریخ اسلام وجهان پر است از جنگ وآشتی . همین ایران باجنگ توسط مسلمانان تصرف و ناموس شان بردگی رفت و نهایت هم هردو تمدن ایران واسلام باهم ساختند. یاژاپن باوجود تسلیم دنیا و آمریکا را وابسته علم و هوش خود کرد .
  • شهروند IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    2 0
    وقتی همه پایگاه های آمریکا در منطقه قبلاً هدف قرار گرفته اند و خالی از نظامیان هستند هدف قرار دادن مجدد آنها دردی رو دوا نمیکنه ، واردات و صادرات کشور نزدیک به صفر شده و فعلا از ذخایر استفاده میکنیم ، به ناوهای آمریکا هم نمی‌توانیم آسیب جدی بزنیم ، بستن تنگه هرمز هم موجب محاصره دریایی ایران میشه و ادامه جنگ باعث از بین رفتن زیر ساخت های حیاتی کشور خواهد شد، علارغم اینکه انتقام خون شهدای جنگ مقدسه ولی در این زمان بی نتیجه است و فقط تبعات آن موجب نارضایتی داخلی بخاطر افزایش نرخ‌ها ، تورم و سواستفاده مجدد آمریکا و اسرائیل از این مسئله خواهد شد
  • ناشناس IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    1 0
    ما طرفدار صلح عزتمندیم نه بر دگی. یرای اینکه اگر جنگ بزرگی بشود اکثر مسئولیت فرار را بر قرار ترجیح میدهند.. نمونه بارزش اسد بود..با یک چمدان دلار فرار کرد
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 2
    وقتی دشمن علنآ می‌گوید تسلیم شو وجدانی حرف دشمنان غیر از این است بعد با زبان جنگ میخواهد تسلیمت کند نشد با مذاکره و توافق میخواهد تسلیمت کند فهم این برای برخی خیلی سخت است ولی راه کار و چاره چیه اول اینکه تسلیم شو وخاک وجان ومال وناموست را در اختیارش بگذار تا فقط زنده بمانی و نفس بکشی خیلی بی ادبانه حاکشی کنی وژست روشنفکری وانسان متمدن بگیری مثل مصریان راه دوم اینه که اگه عرضه داریم فقط باید ازین ذلت طلبی اختیار ی بیرون بیاییم وبا کلاهک هسته ای با موشک قره پیما با زبان خودش جوابشو بدیم اگه راه سومی دارید مشتاقم
  • ناشناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    2 0
    اگر به تلافی جویی باشه کشور ژاپن که در جنگ با امریکا با بمب اتم زیر و رو شد باید شدیدترین تلافی رو در قبال امریکا انجام میداد ولی الام میبینید که روابط خوبی با هم دارند وهدف اصلیشون رفاه وپیشرفت مردمشونه .
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    1 1
    آقای زیدآبادی ظاهرا پایان نامه دکترایشان هم درباره فلسطین هست ، با این حال نگاه و تحلیلشان در موضوع اشغال فلسطین خیلی سطحی و کلیشه ای و غیرواقع بینانه هست ، ایشان در نگاهش به فلسطین روی یک جریان تخیلی صلح طلب حساب باز می کند ، از طرفی یک نتیجه مثبت تخیلی از مذاکرات صلح برای فلسینی ها در ذهن دارند . اگر قابل می دانید از ایشان بپرسید که همه تحلیلها و حوادث و .... به کنار ، چرا اسراییل پیشنهاد عربی سال ۲۰۰۲ مصوب اجلاس جامعه کشورهای عربی(اتحادیه عرب) در بیروت را نپذیرفت ، خروج از مناطق اشغال شده شامل جولان ، کرانه باختری ، غزه ، قدس شرقی ، مناطقی از لبنان و بازگشت آوارگان فلسطینی و شناسایی و عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل و شناسایی متقابل فلسطین ، که مورد آوارگان هم به سادگی می توانست توسط اسرائیل کاملا ضعیف اجرا شود ، چرا آنرا نپذیرفت ؟!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    3 1
    ایرانی خیلی ساده هستند،فکر می‌کنند آمریکا بیاد کشور آباد میشه ،تو ویتنام دیدیم که چندین سال جنگ داخلی ایجاد کردند و اقتصادشان را نابود،تو عراق هنوز که سی و اندی سال می‌گذرد دیدیم که چه شد،تو افغانستان هم بدتر از همه جا ،بنابراین هر جا استکبار پا گذاشت، جز جنگ داخلی و تجزیه و غارت آن کشورها کاری انجام نداد، من تعجبم از بعضی ها که فکر می‌کنند از جنگ دور باشند ،براشون امنیت داره،در حالیکه همسایه اش در بدبختی زندگی بکند.و خودش در بستر بیماری با پوشک بزرگسالی از دنیا برود،. باید نگاه درست داشت به دشمنی که دیدیم با شاه چه کرد.
  • محمد. IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    4 4
    سلام. با مذاکرات راه بجائی نمی‌بریم. هرچند جنگ هم خيلی بد است. چون اولآ طرف ایران یه فرد وکشور فریبکار وسلطه گر با همراهی کشورهايي خائن وترسو وبفکر منافع خود...تنها راه جنگ تمام عیار وبستن تنگه هرمز وباب المندب می‌باشد. هرچقدر امتیاز بدهیم، بازم هدف نهایی تجزیه وغارت ایرانه...آيا اینو میپسندین؟قطعا خیر
  • افشین IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 0
    خبر انلاین واقعا برات باید تاسف خورد وقتی مزخرفات جانوری بانام کاربری شاپور را منتشری میکنی حق نداری پاسخ به این کثافت را منتشر نکنی
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 0
    بهترین راه حلی که میتوانست بدون لفاظی ها وگردن نهادن به نظر اکثریت جامعه،5 جلوی خشونت ها را گرفته و زمینه پیشرفت سیاسی واقتصادی کشورمان را فراهم کند. ولی کو گوش شنوا
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 0
    ننگ بر اصلاح طلبهای وطن فروش جاسوس کاسبان تحریم ستون پنجم دشمن
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۲۱
    0 0
    اقای زیدابادی حرفای شما بی معنیه دیگه این عوضیها سگ زرد وشیطانیاهو نمبشه مذاکره کرد تموم شد دیگه سه بارمذاکره کردیم تو سه بارهم زدن زیرش. اینا عوضییند میفهی مسیرخرف زدنتو عوض کن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین